AndHus HPI Baja 5B SS - "n00bie"
Re: AndHus HPI Baja 5B SS - "n00bie"
Jätte snygg är den, snygg lack.. 
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Tack för alla de fina orden! Den är dock inte lika snygg på nära håll som den är på ett par meters avstånd! Men den heter ju inte n00bie för inte
Hörde att det skulle bli plusgrader nästa vecka så det kliar ännu mer i gasfingret nu! Ska lägga en beställning på lite mer godis i helgen, hihi...
- Michael Claesson
- Webbansvarig
[youtube][/youtube]
Mvh,
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS
- J.A racing
Såg kul ut, det är alltid roligt att testa sin nya kärra.
Gillar dom MX däcken ihop med Desperado fälgarna skarpt, hade den setup´n på min SS också.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Grattis till en lyckad uppstart! Nu är det bara att fundera ut vilken pipa du skall ha! 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Sköjj !
Det funkar ju !
Ge den lite mer på lågfarten så svarar den lite bättre !
Mycket bättre i början att den ryker och fyrtaktar en del än att den går snålt !
Bra jobbat !

Det funkar ju !
Ge den lite mer på lågfarten så svarar den lite bättre !
Mycket bättre i början att den ryker och fyrtaktar en del än att den går snålt !
Bra jobbat !
Såg ut att gå riktigt bra!! 
Ha! Micke, jag tror vi är Dum och Dummare i LS-världen med mig som Dummare då om man ska gå på denna videon

Hihi, har redan en men ska köras lite till innan den åker påMalte wrote:Grattis till en lyckad uppstart! Nu är det bara att fundera ut vilken pipa du skall ha!
Dagens indirekta LS-köp 

En Bartolone Torpedo 5B sitter sedan igår kväll på n00bie. Får se senare i veckan vad den går för 

Ja, n00bie kommer aldrig mera vara ren.. MEN VA FAN GÖR DET!
Jag, Micke o Tony var ute igår a körde skiten ur våra leksaker. Slutade att Micke var den enda som kom hem med en hel bil, haha. Tony kvaddade stötdämpartornet fram (igen) och jag fuckade upp mitt styrservo. Pillade lite med det idag och efter att inte ha vetat vad det var jag egentligen gjorde så verkar det funka igen
Micke hade visserligen lite problem men inget som inte gick att bota på plats.
Vi ska ut nu snart igen men här är ett par halvkassa mobilbilder från igår. Film är också på väg!

Btw, Bartolonen går fett gött men hade lite problem som bilden nedan kan visa

Jag, Micke o Tony var ute igår a körde skiten ur våra leksaker. Slutade att Micke var den enda som kom hem med en hel bil, haha. Tony kvaddade stötdämpartornet fram (igen) och jag fuckade upp mitt styrservo. Pillade lite med det idag och efter att inte ha vetat vad det var jag egentligen gjorde så verkar det funka igen
Vi ska ut nu snart igen men här är ett par halvkassa mobilbilder från igår. Film är också på väg!

Btw, Bartolonen går fett gött men hade lite problem som bilden nedan kan visa

- Dave
- Site Admin
Hehehe !!!
Såg lite film också.....verkar ju som att jag kommer att få utrusta min firmabil med en baja att ha med för att köra lite med när andan faller på innan jag åker hemåt på dagarna !
Stötdämpartorn har jag nog liggande om Tony vill ha !

Såg lite film också.....verkar ju som att jag kommer att få utrusta min firmabil med en baja att ha med för att köra lite med när andan faller på innan jag åker hemåt på dagarna !
Stötdämpartorn har jag nog liggande om Tony vill ha !
Ja fan, det får du göra
Jag och Tony slutar ju två på fredagar så den dagen är ju perfekt så länge vädret är bra.
Jag och Micke var ute igår igen och körde lite. Nu på ett annat ställe, en grusplan vid gamla fotbollsplanen här i Ulricehamn. Ett bra ställe om man vill dra på lite. Efter en stund hade jag en sån här konversation med min sändare:
Sanwa: Hörru, batteriet börjar bli lite slött.
Jag: Eh, lite till går det ju.
Sanwa: Är du helt säker på att du ska köra mer??
Jag: Bara lite till, det är så kul!
Sanwa: Suit your self...
En minut senare tappar jag kontakten totalt och motorn rusar. Bilen far iväg i full fart, flippar ut i ett kalhugget område. Missar en stubbe med ca 1 meter och landar på tak 20 meter bort. Jag springer dit förskräckt men inser att bilen är hel, PUH!
Dagens lärdom: Killswitch ska inhandlas!!!
Jag och Micke var ute igår igen och körde lite. Nu på ett annat ställe, en grusplan vid gamla fotbollsplanen här i Ulricehamn. Ett bra ställe om man vill dra på lite. Efter en stund hade jag en sån här konversation med min sändare:
Sanwa: Hörru, batteriet börjar bli lite slött.
Jag: Eh, lite till går det ju.
Sanwa: Är du helt säker på att du ska köra mer??
Jag: Bara lite till, det är så kul!
Sanwa: Suit your self...
En minut senare tappar jag kontakten totalt och motorn rusar. Bilen far iväg i full fart, flippar ut i ett kalhugget område. Missar en stubbe med ca 1 meter och landar på tak 20 meter bort. Jag springer dit förskräckt men inser att bilen är hel, PUH!
- Dave
- Site Admin
Samma för mig !AndHu wrote:Ja fan, det får du göraJag och Tony slutar ju två på fredagar så den dagen är ju perfekt så länge vädret är bra.
Slutar 13:30 på fredagar och då hinner man förbi Nattkröken innan bashet !
Ja, det är väldigt skönt att ha när olyckan är framme !AndHu wrote: Dagens lärdom: Killswitch ska inhandlas!!!
Går väl an om man fullständigt skrotar Bajan i en lyktstolpe eller betongsugga, men den kan ju faktiskt ha ihjäl en unge på en lekplats.....
Jag har själv försökt stoppa min 5B i Hawaiihålan en gång när den låste sig på bara lite över tomgång farandes i en lång fin böj mot där jag stod. Gissar 25-30Km/h max och jag trodde på allvar att jag skulle kunna stoppa den utan problem.
Ställde mig i vägen och böjde mig för att ta den, men den ändrade bara riktning lite....idioten som blev liggande i gruset med benen i vädret funderade bara på om nån jävel såg det....
Jag gör inte om det, ens i den låga farten, och man kan ju bara spekulera i hur det skulle se ut om den kom flygandes i 70-80 blås....
Det är ju inga leksaker det handlar om.
-
Ntch in da dirt
Ha ha dave du är rolig du ! fånga upp en tio kg tung bil i 25 km /h. Tanken slår mig då vad en vanlig aluminium burk fylld med läsk väger vid en krock . Dessa ls bilar knäcker nog lätt smalbenet på en liten person om det tar på rätt ställe. Så jag skulle inte vilja stå i vägen när de kommer sättandes .
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna