Gjorde en snabbportning på en 2-bult CY idag, slängde i en av dom coatade kolvarna, drog ihop med pinnbultar jag gjort av två bitar gängstång, för dom försänkta bultarna jag beställt har inte dykt upp än.
Kunde bara dra lätt innan alu-biten böjdes och började böja kylflänsarna, men körde på ändå och tänkte det borde hålla.
Såg ut så här:
Satte upp den i bänken och drog igång. Lät inte så vackert när jag gasade lite lätt. Trodde kolven tog i, för jag hade en gammal kina-vev i, och hade lagt squishen väldigt tight. Kollade lite med lödtenn, och det låg på nästan 0,4. Plockade ändå isär och såg inga märken av islag. Coatingen såg bra ut också. Satte i en packning som var 0,1 tjockare och drog ihop igen. Samma ljud om än lite mindre.
Chansade och körde några svep, och när jag kom upp i varv såg jag att cylindern 'flöt omkring' dvs vred sig fram och tillbaka vid olika varvtal. Ljudet måste vara klapper när cylinderfoten lyfter från vevhuset..
Bultarna måste dras betydligt hårdare för att cylindern inte ska lyfta vid tändningsögonblicket, men det måste till en kraftigare fläns för att jag ska kunna dra dom ordentligt. Får se om jag kommer på något..
Känns ändå 'rätt' på något sätt att dra på detta sätt, gäller bara att få det tillräckligt kraftigt..