Lusse's HPI Baja 5B SS
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Lusse's HPI Baja 5B SS
jag brukar smörja på ytan där filtret sitter fast mot stacken oxå.
men dom filtrena är inte bra. hpi original är nog bästa filtret som
finns för tillfället.
finns för tillfället.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jag håller med dig. På HPI's filter är dubbelt så tjocka , och det stoppar mer skit än det smala BZM-filtret.huSSe wrote:jag brukar smörja på ytan där filtret sitter fast mot stacken oxå.
finns för tillfället.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det är Outerwear som har legat an där.John wrote:Vad jag vet så är det DT1 (http://www.davesmotors.com/s.nl?c=88503 ... search=dt1) som tillverkar filtrena åt BZM bl.a.
Dom gör ju bra och välgenomtänkta filter som är testade. Hur kommer det sig att du har så mycket damm på ytan som ska ligga mot stacken?
Ja ha då har man testat den gamla motorn som har legat ca ett år...Och vad upp täcker man , jo att vev lagren är slut , dom glappar ganska så mycket.Har beställt ny hoppas att dom kommer fram snabbt, så att jag får i hop motorn till Sandhem i helgen.(om det blir en träff den 2'dre.......)
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Fasen också Lusse.....flytet hänger i !Lusse wrote:Ja ha då har man testat den gamla motorn som har legat ca ett år...Och vad upp täcker man , jo att vev lagren är slut , dom glappar ganska så mycket.Har beställt ny hoppas att dom kommer fram snabbt, så att jag får i hop motorn till Sandhem i helgen.(om det blir en träff den 2'dre.......)
Tog du dem från MRT har du dem på tisdag, men ändå.....du har ju sinnessjuk oflyt med allt vad Baja heter nu !
Om det är MiniRacingTeknik! som du menar, det är där jag beställde dom.Kommer dom i veckan så får jag ligga i för att få i ordning motorn.Ja, jag har satsat fel på motorerna.Istället för beprövade morer så har jag gått på det nya ,och det får jag betala för nu.........Gammal är bäst..... Eller............?Dave wrote:Fasen också Lusse.....flytet hänger i !Lusse wrote:Ja ha då har man testat den gamla motorn som har legat ca ett år...Och vad upp täcker man , jo att vev lagren är slut , dom glappar ganska så mycket.Har beställt ny hoppas att dom kommer fram snabbt, så att jag får i hop motorn till Sandhem i helgen.(om det blir en träff den 2'dre.......)
Tog du dem från MRT har du dem på tisdag, men ändå.....du har ju sinnessjuk oflyt med allt vad Baja heter nu !
Det verkar som jag får kullagren till motorn i morgon.Så jag har bara Tisdagen och Onsdagen efter jobbet, på mig att få i hop motorn o i bilen.Jag skall jobba över Torsdag ,Fredag o Lördag.
Var nere i garaget för att kolla att motorn fungerar till helgen.Men icke sa Nicke.. Den går en par sekunder och sen dör den. Det värkar som att den suger ut soppan på förgasaren och sen dör den, och det går inte att starta den...(Fan fan fan....)har provat med andra packningar men det vill sig inte än då...Är det någon som har några förslag????.....
- Rallyfinnen
Inga pulser från vevhuset så soppan inte pumpas fram?
Jag har kollat det men det ser ut som om det skall fungera.Jag funderar på om teflon packningarna måste byttas ut..?
- Dave
- Site Admin
När Lusse ber om hjälp är det dags att gnugga geniknölarna.....Lusse wrote:Var nere i garaget för att kolla att motorn fungerar till helgen.Men icke sa Nicke.. Den går en par sekunder och sen dör den. Det värkar som att den suger ut soppan på förgasaren och sen dör den, och det går inte att starta den...(Fan fan fan....)har provat med andra packningar men det vill sig inte än då...Är det någon som har några förslag????.....
Bytte du lager och packboxar i denna motorn nyss ?
Har du nån originalstack och vanliga packningar att testa med ?
Kan det ha hänt nåt med bränsleslangarna eller gummigenomföringen till tanken ?
Nästa steg är väl om det kan ha hänt nåt med förgasaren......
Har precis byt dom, både lager och packboxar.Bytte du lager och packboxar i denna motorn nyss ?
Förgasan är samma som jag har kört BZM-motorn med..Gummi genomföringen är ej rörd .( så den hoppas jag är bra.)
Jag får prova med att byta till orginal stak med packningar, sen får vi se.... Gör det i morgon... Hoppas att det är så enkelt.Har ADA stack just nu kan vara den som är problemet.. Vi får se. Tack för förslagen.( Ibland så står det still i huvudet på en....)
- Dave
- Site Admin
Ja jag vet själv hur det är när skiten inte funkar.....Lusse wrote:Har precis byt dom, både lager och packboxar.Bytte du lager och packboxar i denna motorn nyss ?
Förgasan är samma som jag har kört BZM-motorn med..Gummi genomföringen är ej rörd .( så den hoppas jag är bra.)
Jag får prova med att byta till orginal stak med packningar, sen får vi se.... Gör det i morgon... Hoppas att det är så enkelt.Har ADA stack just nu kan vara den som är problemet.. Vi får se. Tack för förslagen.( Ibland så står det still i huvudet på en....)![]()
- J.A racing
När en en av mina bilar stått still en längre tid över vintern så var den tjurig som fan, då fick den inte soppa som den skulle. Då hade förgasaren satt igen vid nålarna, så jag nollade bägge nålarna och nålade ut igen till grund ett par gånger. Sen gick bilen som en raket igen. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
Tänder den inte alls ?
Blir stiftet blött ?
Antar att du redan uteslutit tändstift, tändspole och packningar till stacken vid det här laget.....

Blir stiftet blött ?
Antar att du redan uteslutit tändstift, tändspole och packningar till stacken vid det här laget.....