5T Silverpilen
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: 5T Silverpilen
"-Smisk !", sa Bill.
"-Hell Yea !", sa Bull.
Och så blev det !
Bilen fick konstant smisk i tankarna 3 i Sandhem på träffen i lördags.
Nu var det ju inte en helt smärtfri behandling.....denna gången heller.....
Körde sönder YTTERLIGARE en original tranny plate och nu får det vara nog.
3 plattor på 3 körningar är 3 för mycket !
Nu blir det TR !
En slang till samma rezzare som jag precis renoverade sprack precis vid ena slangkopplingen och oljan pissade ut över hela bilen......
En av mina limiters rök av också....
Men förutom detta fungerade bilen klockrent. Den går precis lagom nu, och till träffen åkte Integybromsarna på bilen igen , och dessa fungerade riktigt fint, troligtvis tack vare att det var hyffsat torrt i gruset !
Kom på hur jag skulle få wirehöljena att sitta kvar i bromsoket denna gång !
"-Hell Yea !", sa Bull.
Och så blev det !
Bilen fick konstant smisk i tankarna 3 i Sandhem på träffen i lördags.
Nu var det ju inte en helt smärtfri behandling.....denna gången heller.....
Körde sönder YTTERLIGARE en original tranny plate och nu får det vara nog.
3 plattor på 3 körningar är 3 för mycket !
Nu blir det TR !
En slang till samma rezzare som jag precis renoverade sprack precis vid ena slangkopplingen och oljan pissade ut över hela bilen......
En av mina limiters rök av också....
Men förutom detta fungerade bilen klockrent. Den går precis lagom nu, och till träffen åkte Integybromsarna på bilen igen , och dessa fungerade riktigt fint, troligtvis tack vare att det var hyffsat torrt i gruset !
Kom på hur jag skulle få wirehöljena att sitta kvar i bromsoket denna gång !
- Dave
- Site Admin
Re: Sv: 5T Silverpilen
Smidigare att lägga upp bilderna med Tapatalk !
Hålet borrades och gängades..... .....för att få i en M5 Helicoil..... ....och då kunde jag dra i en snabbkoppling som wirehöljet passade perfekt i !
Förut hoppade dom ur efter 4 meter, men nu gick dom hela dagen utan att krångla !
Hålet borrades och gängades..... .....för att få i en M5 Helicoil..... ....och då kunde jag dra i en snabbkoppling som wirehöljet passade perfekt i !
Förut hoppade dom ur efter 4 meter, men nu gick dom hela dagen utan att krångla !
Denna bilen går något sjukt bra... riktigt följsam och ett jäkla ös i motorn. Bra jobb!
- Dave
- Site Admin
Tackar !S 500 R wrote:Denna bilen går något sjukt bra... riktigt följsam och ett jäkla ös i motorn. Bra jobb!
Ja, jag är väldigt nöjd som den är nu....men det har ju tagit några timmar......
Det är ju tjusningen med att pilla själv när man kan hetsa andra bilar som är både dubbelt och trippelt så dyra.....om inte mer....
Senare i höst ska motorn renoveras, så borde den kunna gå 25 liter till !
Med tanke på att jag förbrukar karosser som andra käkar bananer, har jag idag skaffat ett par till.....den ena känner alla igen. Den andra känner du nog igen Stefan
Rezzarna gör underverk för väghållningen !
Kan inte nog berömma HR rezzarna faktiskt. (så länge man inte blir tvungen att riva isär dem i fält förståss)
Den svaga punkten är anslutningen på stötdämparhatten som jag märkt gärna vrider sig och börjar läcka, men sätter man dit riktiga packningar och Loctite från början funkar dom super !
Ska testa en annan anslutning när jag hittar den jag letar efter, men än så länge får dom sitta !
Ja det är fräckt! När något går sönder är de flestas reaktion "hepp, då köper jag en ny, helst i blingblingstyle
" men Dave kör istället "hmm, det här fixar jag själv med en liten idé jag fick medans jag låg och tänkte på motorolja förra natten
". Börjar väl tillverka sina karosser själv med snart.

- Dave
- Site Admin
Itasha wrote:Ja det är fräckt! När något går sönder är de flestas reaktion "hepp, då köper jag en ny, helst i blingblingstyle" men Dave kör istället "hmm, det här fixar jag själv med en liten idé jag fick medans jag låg och tänkte på motorolja förra natten
". Börjar väl tillverka sina karosser själv med snart.
![]()
Har du köpt den karossen så behöver du inte köpa flera 
- Dave
- Site Admin
Har du inte sett mig köra eller ?S 500 R wrote:Har du köpt den karossen så behöver du inte köpa flera
Hehehe, visserligen! Men det är en sjukt tålig kaross.Dave wrote:Har du inte sett mig köra eller ?S 500 R wrote:Har du köpt den karossen så behöver du inte köpa flera
Flikar in med en fråga. Försöker lära mej genom att läsa. Vad är rezzies som ni snackar om?
"Börje" Traxxas Summit
"Tord" Traxxas Slash 4x4
"Fartdåren" Traxxas E-Revo
"Tha Hustla" Traxxas Rustler
"Rosa faran" Kyosho MP9e (saknar ESC och motor)
"Mon$ter" Maverick Blackout
"Tord" Traxxas Slash 4x4
Det är ett "piggyback" system till stötdämparen. Den är en extra resevoar som tar upp den skummande oljan och ser till att oljan alltid är i flytande form i stötdämparen.
Aha ok 
"Börje" Traxxas Summit
"Tord" Traxxas Slash 4x4
"Tord" Traxxas Slash 4x4
- Dave
- Site Admin
Ja, den ska väl egentligen se till att det aldrig kan bli skum öht varken i dämparen eller reservoaren 
Är det rätt gjort ska det inte finnas någon luftbubbla alls i oljan.
Skummet blir väl av när oljan blir varm?Dave wrote:Ja, den ska väl egentligen se till att det aldrig kan bli skum öht varken i dämparen eller reservoaren
Du kan inte få skum i nåt som inte innehåller luft. Så nej. Blir det skum har man gjort fel.