Lastade med bilen till Nobelbanan i Karlskoga och hoppades kunna få lära känna bilen lite bättre på bana nu.....
Kändes väldigt kul att köra på det stenhårda underlaget !
Jag gillade hur den betedde sig, men den skulle nog må bra av ett par krängningshämmare !
Den känns lite överstyrd och tenderar att "jazza" lite från sida till sida vid gaspådrag, men som sagt, ett par krängare gör nog susen !
Har ett Hitec 755 till styrning, och där sitter det en riktigt äcklig och liten utgående axel på servot.
7mm i diameter eller nåt liknande, och 24 splines !
Den senaste servoarmen jag monterade, limmade jag med cylindrisk fastsättning i hopp om att den kanske inte vrider sig ur läge lika lätt som innan......
När jag testade hur den betedde sig, insåg jag att servoräddaren inte fungerade öht !
Den var helt låst, och började lirka och spraya den med teflon för att få nån funktion.
Till slut kändes den helt ok, och jag var övertygad om att detta orsakat de tidigare haverierna på servoarmar jag haft innan.
Efter en sammanstötning med sargen på banan, svängde den helt åt h-te igen.....
Mumlade en ramsa om servoarmen och ställde undan bilen.
Rörde inte bilen mer, eftersom jag visste vad problemet var, och nu när jag kom hem, fick jag se vad det var som hade hänt.....
Servoarmen var hel, och satt som den skulle !
Däremot hade servoräddaren öppnat sig mer än tänkt och helt enkelt kuggat över 180 grader....
Bilen var alltså hel, men eftersom jag var så bombsäker på att det var samma fel på servoarmen igen, brydde jag mig inte mer om den !
Nu har jag spänt upp servoräddaren lite mer för att detta inte ska kunna hända igen.....men man lär sig nåt nytt hela tiden.....