Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
skruvar lite med bilen.....fick grejerna från maffian idag...snabb leverans som vanligt 
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
I GBG?jebogren wrote:Imorgon blir det en tur med båtarna
Jaha..då var det färdig skruvat för idag...min kolv stopp och avdragare leker kurragömma med mig....alltid är det något som inte finns där man la det sist 
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Ja typ Lerum i AspenS 500 R wrote:I GBG?jebogren wrote:Imorgon blir det en tur med båtarna
När?jebogren wrote:Ja typ Lerum i AspenS 500 R wrote:I GBG?jebogren wrote:Imorgon blir det en tur med båtarna
Ja typ Lerum i Aspen[/quote]
När?[/quote]
Ska träffas på statoil i lerym kl 12
När?[/quote]
Ska träffas på statoil i lerym kl 12
Precis tvättat bilarna, d.v.s. både den stora och den lilla bilen. Kalkdammet från den lilla bilen var lätt att få bort, men den på den stora så har det samlats någon förbannad svart skit som är ett rent h*lvete att få bort. Står parkerad under ett träd, och då inga av mina grannbilar har den skiten på sig så måste det vara p.g.a. trädet. Vet inte om det typ är någon kåda som rinner ned från trädet när det regnar och får all skit att sätta sig som klister på bilen. Märkte innan bilen blev riktigt skitig att den var kladdig, trodde det var ungar som kladdat runt med läsk eller något först.
Med två olika sorters avfettning och ingnuggat bilschampoo så gick det mesta bort, fast en del svarta små prickar som jag inte får bort hur jag än gör. Några tips?
Med två olika sorters avfettning och ingnuggat bilschampoo så gick det mesta bort, fast en del svarta små prickar som jag inte får bort hur jag än gör. Några tips?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Vanligt smör eller margarin funkar på kåda !Itasha wrote:Precis tvättat bilarna, d.v.s. både den stora och den lilla bilen. Kalkdammet från den lilla bilen var lätt att få bort, men den på den stora så har det samlats någon förbannad svart skit som är ett rent h*lvete att få bort. Står parkerad under ett träd, och då inga av mina grannbilar har den skiten på sig så måste det vara p.g.a. trädet. Vet inte om det typ är någon kåda som rinner ned från trädet när det regnar och får all skit att sätta sig som klister på bilen. Märkte innan bilen blev riktigt skitig att den var kladdig, trodde det var ungar som kladdat runt med läsk eller något först.
Kleta in bilen med det, låt det verka, torka av det mesta med trasor eller papper, och tvätta av resten med varmt vatten och avfettning efteråt !
Skall testa sen! 
Tar en sista groggen, sen bär det av ner i lopplådan... Imorgon ska det gasas baja......

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Två arbetsdagar kvar nu.....sen ska det tas semester !
Ska bli såååååå gött !!!
Ska bli såååååå gött !!!
Någon som vet något billigt fraktbolag som man kan skicka en rc båt till Australien?
Dhl kulle ha 19000 kr
Jetpack 22000kr
Kille som vill köpa den har köpt en innan och betalade då 360 dollar i frakt
Jetpack 22000kr
Kille som vill köpa den har köpt en innan och betalade då 360 dollar i frakt
UPS, TNT Express och Schenker Privpak är de andra bolag som agerar i Sverige som jag har i huvudet. Posten skickar med förstås, men vet inte hur det är med deras storleksbegränsningar. Tror nog inte det blir mycket billigare med någon av dessa dock. Du måste hitta något fraktbolag som använder sig av containrar på lastfartyg, för dyrt med vanlig transport som oftast använder flyg.
Va precis ute och klippte gräset... Med bajan!
Tjohoo vad den går bra! Har inte haft igång den på bra länge.. Men den hoppa igång på andra rycket! 990 is the shit!
Vart redigt sugen på att köra nu!
Tjohoo vad den går bra! Har inte haft igång den på bra länge.. Men den hoppa igång på andra rycket! 990 is the shit!
Vart redigt sugen på att köra nu!