Lusse's HPI Baja 5B SS
Re: Lusse's HPI Baja 5B SS
Nej tyvärr. Det blir ingen Trollhättan för mig.Skall färga mina nya bär armar och montera dom.Har haft fullt upp med tapetsering och målning av lägenheten och ett altan bygge .Så jag har inte haft tid.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Nu har jag rivit ner halva motorn.Kollar in kanalerna, dom ser förjävliga ut, det sitter ju för fan stora klumpar i dom...
Nu måste jag köpa små slip stift. Har inga så små..Men har ett stort för avgas kanalen. Hur mycket vågar man ta där?
Nu måste jag köpa små slip stift. Har inga så små..Men har ett stort för avgas kanalen. Hur mycket vågar man ta där?
Det handlar juh inte om att bara öka storleken. Utan åt vilket håll och hur kolven ser ut osv.. Skicka den till Jimmy! Så får du bra fart i den. Sen behöver du en ny "header" till din pipa. Den passar inge vidare mot BZM cyllen. Kan vara så att det stoppar avgaserna påvägen ut.
Nu har jag börjat fila i cylindern.Men jag behöver mindre slip stift.Jag har pytte små till min maskin ,men dom är ändå för stora...Jag får leta...
Biltema nästa... Dom har små stift..Lusse wrote:Nu har jag börjat fila i cylindern.Men jag behöver mindre slip stift.Jag har pytte små till min maskin ,men dom är ändå för stora...Jag får leta...
Jag får kolla.Stelunex wrote:Biltema nästa... Dom har små stift..Lusse wrote:Nu har jag börjat fila i cylindern.Men jag behöver mindre slip stift.Jag har pytte små till min maskin ,men dom är ändå för stora...Jag får leta...
Nu har jag köpt slip stift. Frågan är hur mycket vågar man bredda avgas kanalen?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tror Rally skrev nåt om 70% av kolvdiametern som max nånstans, men hittar inte det nu....Lusse wrote:Nu har jag köpt slip stift. Frågan är hur mycket vågar man bredda avgas kanalen?
- J.A racing
Vad hände med den då, skar den eller sköt du packningar bara?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag vet inte vad som har hänt.Den är jäkligt svår startad och låter konstigt. Som om det är nåt med kolven eller kolvringen.Jag får plocka i sär den och se om jag kan hitta nåt.
- J.A racing
Ok det är jäkligt surt att den inte håller måttet, finns massor av trådar på HBF och Losi forumet som handlar om rasade BZM. Tycker det är skit tråkigt att de släpper ut nått som inte är utprovat och håller ihop. Kul med flera motormärken men det känns fortfarande som om Zenoah av nått slag är ett säkert kort.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag håller med dig.Blocket är nog bra, men cylinder och kolv kombinationen ät nog inte det bästa.BZM cylinder och top med CY kolv..... 
Tråkigt med puffran Lusse.. Tycker nog de flesta tillverkarna har gjort mindre lyckade konstruktioner men det viktigaste är nog kundsupporten.. Där har ju MMR en del att tänka på.. Kolla på Hippen och strulet med hans RCMK motor.. Är väl ett lysande exempel på bra service.. Har man köpt en skitdyr motor ska den funka, rasar den ska man ha en ny.... Inget skitsnack.. Hade MMR skött sin support på ett annat sätt hade det inte blivit nåt snack men så länge man sköter sina kunder som tex. Husse med hans rasade pro mx så........
Sorry för lite
i din tråd Lusse
Sorry för lite
Billös expertkommentator..
Inga problem. 
Jaha, då har man tatt ut motorn.Och satt in min gamla race portade motor istället.Med tanke på hur mycket skit jag hitta i förgasan på BZM-motorn, så tror jag att cylinder och kolven är slut. BZM-filtren är rena rama skiten, det var alldeles svart på insidan , och det bara efter en halv tank. Så det måste vara det som gjorde att motorn dog för mig i Sandhem....