Orginalaren 5t proline
Re: hpi baja 5t
dåligt med uppdatering här på grund av inget internet, men nu kör man 100/100 så funkar nog nu haah.
det nya på bilen är trencher däck bak,
det som man kört sönder är 1 bakhjuls ring och en framhjulsring och servoräddaren så inget dyrt än haha.
det nya på bilen är trencher däck bak,
det som man kört sönder är 1 bakhjuls ring och en framhjulsring och servoräddaren så inget dyrt än haha.
Hpi baja 5t kraken big bore edition
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
jahopp då får man väll lov att skaffa dessa så småningom http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.8996/.f så inte detta händer igen

hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
Ajdå... såg inget bra ut.
får väll skaffa dessa också, http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6747/.f en fördel på banan man kör på med tanke på alla sjuka hålor och gupp
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
nej axel pinnen hade åkt ur och börjat slita sönder hela hubben eller va det heter. ingen fatta hur det kunde ha hänt, men jag tippar på att det är för att banan är så sjukt guppig som den är. hjulen åker upp i luften hela tiden och träffar backen hårt rätt så ofta med fullt ös.S 500 R wrote:Ajdå... såg inget bra ut.
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
Dom är inte fel.. sparar på dämparna!blackout mt wrote:får väll skaffa dessa också, http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6747/.f en fördel på banan man kör på med tanke på alla sjuka hålor och gupp
Vet inte vad det är som gör det där... men det kan vara som du säger.blackout mt wrote:nej axel pinnen hade åkt ur och börjat slita sönder hela hubben eller va det heter. ingen fatta hur det kunde ha hänt, men jag tippar på att det är för att banan är så sjukt guppig som den är. hjulen åker upp i luften hela tiden och träffar backen hårt rätt så ofta med fullt ös.S 500 R wrote:Ajdå... såg inget bra ut.
mest troliga iallafall hehe.
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
nya saker till 5t nu.
ny cylinder kopa då den andra är körd efter fläktras halvt.
rc killer cables
klistermärken i mängder

ny cylinder kopa då den andra är körd efter fläktras halvt.
rc killer cables
klistermärken i mängder

hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Nu blev jag nyfiken !blackout mt wrote: ny cylinder kopa då den andra är körd efter fläktras halvt.
Hur gick detta till, och vad hände ?
menar flywheelet eller den funkar ju som fläkt, men har inget skydd under motorn så först kom en sten in och rensade bort typ 10-15 blad som flög överallt där inne och gjorde håll i den andra kåpan och efter det så är dragstarten skit seg med, men ska skruva upp det och kolla innan jag sätter dit nya skyddet. och så blir det skydd under motorn med, och ett nytt flywheel om det behövs. ska bara orka sätta mig och fixa allt med.Dave wrote:Nu blev jag nyfiken !blackout mt wrote: ny cylinder kopa då den andra är körd efter fläktras halvt.
Hur gick detta till, och vad hände ?
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
- Dave
- Site Admin
Tro mig, om 10-15 vingar försvunnit från svänghjulet behöver du ett nytt snarast.
Obalansen det ger nu käkar upp vevlager och packboxar på nolltid !

Obalansen det ger nu käkar upp vevlager och packboxar på nolltid !
aha okej då får man bege sig och köpa ett nytt direkt då, tur att jag bara kört ca 2 tim sammanlagt med trasigt dåda.
hatar runddragna skruvar
hatar runddragna skruvar
- Dave
- Site Admin
Om motorn har gått 2h med skrotat svänghjul spelar det nog inte nån roll längre.....blackout mt wrote:aha okej då får man bege sig och köpa ett nytt direkt då, tur att jag bara kört ca 2 tim sammanlagt med trasigt dåda.
Byt nästa gång du renoverar motorn istället.
.....samtidigt som du nätmoddar vevhuset......