Så det är nog ingen ide att köra i morgon... shit vad irriterande att man missat det!
FG Sportline "övningspulkan"
Re: FG Sportline "övningspulkan"
Totalt missat att min övre bärarm fram är gängerna till justerskruven sitter i är helt slut. Hela uprighten rör på sig
Så det är nog ingen ide att köra i morgon... shit vad irriterande att man missat det!
- Rallyfinnen
Kanske går att skruva in den lite lägre i armen så den biter igan, och skruva ut den lite ur kulleden istället. Ta med bilen iallafall, så kan vi kolla på det!
Det är ju ingen kulled där... utan det är ju ren plast. Men jag tar med den så får vi se.
Då var det första gången för i år man körde denna. Var en del skit saker som hände som man får räkna med. Men annars är jag rätt nöjd med bilen som den är. Måste ställa in bromsarna bättre. Sen behöver jag ställa in fuggen bättre med. Men annars var det rätt halt... men grymt kul att vara igång.
Då var det lite körning på Väst-8 idag. Tycker generellt det går bra. Men lite bättre bett i frambromsarna vore bra. Höjde bilen lite bak med, den var lite väl låg. Sen märkte jag att den högre bakdämparen läckte med. Så den behöver nog en service. Sen är nog mina framdäck slut med, så det är dags att byta. Sen tror jag att en annan kopplingsfjäder vore bra.
I dag gick bilen riktigt bra. Svängde in som jag ville och helt okey fäste. Nu är det bara bromsen kvar.
Jaha... massa problem i dag som avslutades med att motorn nöp 
Så nu är det slutkört på ett tag
Så nu är det slutkört på ett tag
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Skandal!
hur gick det till? Hade du tänkt köra Lidköping?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
Jag flikar in lite här eftersom jag var med och skruvade..
Först gick bulten av mellan cylinder och isolator, och en liten bit blev kvar i hålet, men vi hittade en i lämplig längd och drog fast den. Konstaterade samtidigt att det var fullt med skit i luftburken, och det var ingen olja i filtret. Vi gjorde rent så gott det gick med brakleen.
Sedan körde han några varv, och så dog den igen, och då satt cylindern löst. drog fast den, men sedan gick motorn runt trögt. Undersökte inte desto mer, för då skulle Stefan iväg.
Först gick bulten av mellan cylinder och isolator, och en liten bit blev kvar i hålet, men vi hittade en i lämplig längd och drog fast den. Konstaterade samtidigt att det var fullt med skit i luftburken, och det var ingen olja i filtret. Vi gjorde rent så gott det gick med brakleen.
Sedan körde han några varv, och så dog den igen, och då satt cylindern löst. drog fast den, men sedan gick motorn runt trögt. Undersökte inte desto mer, för då skulle Stefan iväg.
Märket även att det drev hela tiden. Trodde det var kopplingen som var/är paj. Men jag tror att den drog tjuvluft hela tiden så den drog.
Tankarna fanns väl om Lidköping. Men nu finns det ingen chans. Har inte kunnat köra in bilen ordentligt än. Och nu hinner jag inte alls.
Men som jag skrev innan... den gick bra här om dagen. Började få ordning på det och i dag fixades bromsarna. Men sen sket sig motorn.
Tankarna fanns väl om Lidköping. Men nu finns det ingen chans. Har inte kunnat köra in bilen ordentligt än. Och nu hinner jag inte alls.
Men som jag skrev innan... den gick bra här om dagen. Började få ordning på det och i dag fixades bromsarna. Men sen sket sig motorn.
-
wrep
Drygt... kan du inte låna ngn motor av någon av de andra grabbarna? du måste ju vara med på rejset

Det är ingen som har en liggandes. Det hade varit kul... men som jag sa innan, bilen är inte redo för det tyvärr!
Då har cylinderkittet kommit hem. Så nu är det nära.
-
wrep
Bra då kommer du till Örebro alltså 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
00:04 ?S 500 R wrote:Då har cylinderkittet kommit hem. Så nu är det nära.
Det var mig en snäll Postbärare.....
Men aight......då var den ihop 00:51 igen......inkörd 02:30 och klar för drabbning igen !