Det borde gå med din oxå ..
Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Den filmen du länkade till var ju om hur dom gjorde med det främre chassiet..eller har jag fel..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jo jag länkade till en tråd på HBF om detta med anodisering och han körde bottenplattan. Du har så rätt Mats
Är dock ändå lite osäker på hur det blir då bottenplattans (den främre) anodisering känns betydligt tjockare och hårdare än de oranga delarna
De oranga delarna blir det ju repor i direkt men på den främre chassieplattan finns ingen färg avskavd ännu (nästan iallafall). Men jag kan ha fel!
Är dock ändå lite osäker på hur det blir då bottenplattans (den främre) anodisering känns betydligt tjockare och hårdare än de oranga delarna
Letar Baja 5B
På den gamla 5b som har lila är det inga problem att anodisera men jag tror att SS chassit har en hårdare yta. Kan det vara lackat?!waqr wrote:Jo jag länkade till en tråd på HBF om detta med anodisering och han körde bottenplattan. Du har så rätt Mats![]()
Är dock ändå lite osäker på hur det blir då bottenplattans (den främre) anodisering känns betydligt tjockare och hårdare än de oranga delarnaDe oranga delarna blir det ju repor i direkt men på den främre chassieplattan finns ingen färg avskavd ännu (nästan iallafall). Men jag kan ha fel!
Kör endast bakre.. 
Jaha då var´t man nerröstad......
Du gör ju som du vill Waqr men det hade varit jäkligt snyggt med ett blankt chassie...

Du gör ju som du vill Waqr men det hade varit jäkligt snyggt med ett blankt chassie...
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Hehe...jag håller med dig Mats B men det verkar inte som om det går att deanodisera den främre delen. Har ingen lust att prova heller om det inte blir något bra. Dock känner jag pressen på mig själv att nu även ta den bakre delen 
Letar Baja 5B
Man gör väl inget halvdannt eller??? Bara att köra på Daniel 
Så dagens mek har bestått i att deanodisera den bakre chassieplattan, smörja upp drivaxlarna och porta min nya cylinder. Jag hade inte tänkt att göra den bakre plattan men efter påtryckningar från vissa här på forumet (
) så bestämde jag mig för att köra på. Var lite inne på att ta främre också men då den verkar blästrad eller lackad så tror jag inte att det blir så bra så jag avstod. Nu är iallafall allt utom den främre plattan silverfärgat så det känns gött.
Passade även på att ta isär och rengöra och fetta in drivaxlarna när jag ändå höll på idag också. Var verkligen på tiden då de var ganska torra och skitiga. Smörjde även upp damaskerna lite. De var faktiskt hela vilket förvånde mig. Inte ens en spricka i dom än så länge
Bilder på mitt portnings försök finns i portningstråden.

Passade även på att ta isär och rengöra och fetta in drivaxlarna när jag ändå höll på idag också. Var verkligen på tiden då de var ganska torra och skitiga. Smörjde även upp damaskerna lite. De var faktiskt hela vilket förvånde mig. Inte ens en spricka i dom än så länge
Bilder på mitt portnings försök finns i portningstråden.

Letar Baja 5B
Ser ju riktigt bra ut... blir lite mer bling, bling!!
Det blir snyggt Danne 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- J.A racing
Det blir ju bra det där, snart e jag ensam orange kvar!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Då har du ju en unik bil snartJ.A racing wrote:Det blir ju bra det där, snart e jag ensam orange kvar!
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
är det kaustiksoda du kört på dessa delar??? funderar på att göra det ja också
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Japp...använde kaustiksoda. Funkar hur bra som helst. Räcker med 10-15 sekunder och sen är färgen borta 
Letar Baja 5B