Malte wrote:Nej, du behöver ingen FG, men införskaffa en Losi snarast och stoppa i 50cc nummer två som du har hemma! Tror det skulle bli grymt!huSSe wrote:![]()
fattas losi för mig.
måste man köpa ha en fg??
Malte - Losi 5ive-T!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Malte - Losi 5ive-T!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Den ser ut att gå riktigt bra Malte.. Kör du orginal drevning?
Tack Stellan, ja det är helt original. Skall styva upp den lite bak bara och köpa nya inre pinnar till drivaxlarna fram så är den fit for fight igen!Stelunex wrote:Den ser ut att gå riktigt bra Malte.. Kör du orginal drevning?
Idag stod det fjäderbyte på schemat för min Losi, kraften ifrån Dogpile +5an och Bartolonepipan blev nog för mycket för dom blåa (8,0lb) stackars originalfjädrarna bak. Så dom röda (9,3lb) fick helt enkelt taga plats istället. Ställde även på dämparna några millimeter till så vår vi se om det blir någon skillnad i Nossebro till helgen!
Tackar även http://www.liquidrc.com för deras 99centsfrakt!

Tackar även http://www.liquidrc.com för deras 99centsfrakt!

-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Ser ut som om dämparna är nästan identiska med dem jag har på min 1:10-losi .... Jag kan inte fatta varför fjädertallriken skall sitta utanpå strumpan
de kanske iofs är kraftigare på den här stora bilen men på min har man väldigt lätt sönder damaskerna när man skall ta bort fjädern 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Ja, det är märkligt att det räcker att förstora allting och ändå få en bil som uppför sig fint och går dit man vill!wrep wrote:Ser ut som om dämparna är nästan identiska med dem jag har på min 1:10-losi .... Jag kan inte fatta varför fjädertallriken skall sitta utanpå strumpande kanske iofs är kraftigare på den här stora bilen men på min har man väldigt lätt sönder damaskerna när man skall ta bort fjädern
Ja, det med tallriken krävde allt tungan i rätt mun när det den skulle över damasken, kan tänka mig att den som reservdel kommer att sälja bra!
Är gött sugen på att ge mig ut och testa nu, men det får bli till helgen!!

Dämparna monterad igen! I morgon skall den få pisk!!

Rött är sött!

Färdig!

Rött är sött!

Färdig!
Tolka inte detta fel pojkar, älskar mina bajor men visst har utveckligen gått framåt?

Det var ju lite skillnad på dom kan man säga..!!
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Igår vart det lite snöbash på schemat. Tyvärr så var väl inte Losin optimalt byggd för det med tanke på att höger framhjul valde att placera all snö som fanns över gasservot så jag valde att inte köra så hårt istället för att få gashäng!
Men det kändes som att setupen med röda fjädrar funkade bra vartfall!
Lite bilder blev det varjefall, en liten filmsnutt kan oxå dyka upp någon dag!

Mean evil!

Här är all snö!!
Men det kändes som att setupen med röda fjädrar funkade bra vartfall!
Lite bilder blev det varjefall, en liten filmsnutt kan oxå dyka upp någon dag!

Mean evil!

Här är all snö!!
Min Maverick skickar all snö på styrservona från framhjulen. Var inte så bra det heller!
Nej, LS-tillverkarna borde göra som bilfabrikanterna, skicka på vintertest till Arvidsjaur!
Håller med dig.