vill nu ha tips om inkörningen av dessa.
Mvh Tobias.
Jag håller med Waqr. Lugnt i början,(första tanken)Å halv gas (andra tanken)waqr wrote:Grattis till en fråga som har typ lika många svar som medlemmar på detta forumNej,då, men alla gör på olika sätt tror jag. Vissa kör på tomgång en tank eller två medan andra gasar fullt direkt för att kolv och kolvring ska sätta in sig.
Själv brukar jag bara starta upp bilen och låta den stå på tomgång under några minuter och därefter köra på varierad gas under de två första tankarna. Det som är viktigt att du kör med varierad gas och inte smygkör alltför mycket (du kan gasa ur den fullt under korta sekvenser på andra tanken). Kör gärna lite fett i början också dvs ställ ut nålarna lite extra.
Detta har fungerat bra för mig på de motorer jag använt men som sagt, alla gör på sitt sätt så bli inte förvånad om det kommer ett annorlunda svar än mitt
Hmm det undrar jag med ...waqr wrote:Jag såg det igår att Mouton hade raderat ett inlägg du gjort på den här tråden på RSB. Vad hade du skrivit som gjorde att han tog bort det? Undra vart Mr Diesel tagit vägen förresten
Ja, hur går det med den träffen föresten!!!Mats B wrote:Hmm det undrar jag med ...waqr wrote:Jag såg det igår att Mouton hade raderat ett inlägg du gjort på den här tråden på RSB. Vad hade du skrivit som gjorde att han tog bort det? Undra vart Mr Diesel tagit vägen förresten
Kollade runt lite & sökte lite ...har kommit fram till att han bor i Habo nånstans..borde vara intressant för han att vara med på den stundande Habo träffen ...( som jag visst skulle starta en tråd om )![]()
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests