Ja, då var det väl dax att rycka upp sig lite med denna bilen med då! Våren är ju snart här!
Har grejat lite med motorn som blev en OBR 30,5cc +3mm LR, inte den som vi körde hos David häromveckan utan en annan. Motorer ÄR skoj!
Köpte ett longblock i somras någon gång som visade sig vara spräckt i vevhusen i flänsen emot fläktkåpan, inte skoj...
Men jag mailade OBR och dom skickade ett komplett vevhus med lager och tätningar så det blev ett besök hemma hos David som hjälpte mig att byta. Rallyfinnen var med oxå och när vi tog isär motorn så var det väl ingen som var speciellt impade av portningsjobbet. Mexaren som gjorde denna motorn hade nog ingen bra dag! Men fin blev den efter att Rally hade filat till den. så nu kan man säga att det är en Finnmod/fullmod!
I och med att jag köpte med OBR sealed clutch housing var man tvungen att svarva av Lautiekopplingen 3mm för att få rätt frigång.
Killswitch och koppling monterat. Tändspolen var tuff att fila upp hålen på grund av LR, stenhårt material!
Ingen motor utan shroud under!
Motorn på plats i bilen.
Blev lite mod av styrningen med en Thresholdring och DS servosaverarm.
Fortsättning följer!