Malte - Losi 5ive-T!
Re: Malte - Losi 5ive-T!
Tacktack. jag använder filtret tills det finns lite mera alternativa lösningar. Skall dock på ett outwear innan start.
Då var det dax för pipmontering idag.

Bartolone 5ive-T som behövde moddas lite för att passa en LR.

Men till slut så satt den som en smäck!'

Blev en liten provkörning ute på gatan hemma hos David, och kombinationen verkar lovande.
Men som vanligt med mina pipor så var den allt annat än tyst!

Bartolone 5ive-T som behövde moddas lite för att passa en LR.

Men till slut så satt den som en smäck!'

Blev en liten provkörning ute på gatan hemma hos David, och kombinationen verkar lovande.
Men som vanligt med mina pipor så var den allt annat än tyst!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
inget att skämmas för malte!
vem säger att en bensinare inte ska låta
vem säger att en bensinare inte ska låta
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Nå Malte, vad har du mer att säga om körningen? Hur styr bilen med orginal servona? Kör du med telemetrin?!
Tycker att servona låter väl mycket. Men verkar dra bra. Styr utan problem stillastående...
Tycker att servona låter väl mycket. Men verkar dra bra. Styr utan problem stillastående...
Ja fi fan. Den går som fan! Men inte så fort verkar det som. Pastorn får ta hem lite olika varianter på drev så han inte varvar ur efter halva rakan! Alternativt att jag kör om honom där 
Jag har inte kört något mer än i Lördags hemma hos David, men vi får se till helgen! Telemetriprytlarna är bortplockade, kör med Futaba 4PL som jag trivs bra med!Stelunex wrote:Nå Malte, vad har du mer att säga om körningen? Hur styr bilen med orginal servona? Kör du med telemetrin?!
Hittade en film idag med samma motor som jag har, dock med original snuskburk på:
[youtube][/youtube]
Ja, lite nya grejor beställda, tror det kan bli bra!

Rear Skid Plate for the Losi 5IVE-T

Tror dom blir fina. Dels så kan man använda Baja 5t hjul utan att det tar i skärmarna och dels så är det HPI´s gänga så man slipper ha den där 25mm nyckeln med sig ute!
Återkommer med bild när mina coldkuttersförsedda MXT sitter på!

Rear Skid Plate for the Losi 5IVE-T

Tror dom blir fina. Dels så kan man använda Baja 5t hjul utan att det tar i skärmarna och dels så är det HPI´s gänga så man slipper ha den där 25mm nyckeln med sig ute!
Återkommer med bild när mina coldkuttersförsedda MXT sitter på!
prefekt ha hpi´gänga på losi så jag köpa också! 
Dom släpptes idag Burnis i begränsad batch, så vänta inte för länge med beställningen! 
Varför kan inte alla märken hålla sig till 24mm hexen och ja, som hpi helt enkelt???
Den där kärran får man passa sej för.. Jag menar, du kunde juh putta undan en rätt bra med din 5T. Hur fan ska det bli när du kommer med den här pjäsen?! 

Nä, jag ska beställa på fredag!Malte wrote:Dom släpptes idag Burnis i begränsad batch, så vänta inte för länge med beställningen!
Idag har det varit första "riktiga" körning med min 5IVE och jag är mycket nöjd över hur den betedde sig!
Någon mjuk och låg bak vid acceleration med det skall avhjälpas med flytta dämparna ett steg och på med röda fjädrar.
Men den kändes väldigt lättkontrollerad trots frusen grusplan.
Körde min 5B efteråt och snurrade runt bara vid samma fart!
Men efter en kvart så valde en av dom inre CVD-pinnarna fram att flyga iväg så då blev det inte mer kört för idag!
Bjuder på en lite film.
[youtube][/youtube]
Någon mjuk och låg bak vid acceleration med det skall avhjälpas med flytta dämparna ett steg och på med röda fjädrar.
Men den kändes väldigt lättkontrollerad trots frusen grusplan.
Körde min 5B efteråt och snurrade runt bara vid samma fart!
Men efter en kvart så valde en av dom inre CVD-pinnarna fram att flyga iväg så då blev det inte mer kört för idag!
Bjuder på en lite film.
[youtube][/youtube]
Trevlig video, riktigt trevlig...