RS5 T10
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: RS5 T10
vilken försegling kan du rekommendera?
jag har sprayt med fascolor.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Faskoat körde jag på beemern jag åkte i somras, har funkat skitbra för mig iaf.
Annars rekommenderas denna;
viewtopic.php?f=5&t=3054&p=95829#p95829
Annars rekommenderas denna;
viewtopic.php?f=5&t=3054&p=95829#p95829
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
Det är väldigt många som avslutar med helt vanlig klarlack på sprayburk, har själv börjat med det och det verkar vara as bra.huSSe wrote:vilken försegling kan du rekommendera?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
- Rallyfinnen
Nu har jag varit på Hornbach och handlat.. men det fanns ju hur många plasti-kote klarlacker som helst att välja på
Det var olika varianter på ytfinish (matt, mellan blank osv) men det känns inte så relevant. Jag köpte två olika typer, en som hette 'Clear super satin' och en som bara hette 'OK'. På 'clear super satin' står det att det är en 'acryllic', och på 'ok'-varianten står inget alls. Nu vet jag inte om det spelar någon roll vilken jag använder, båda kanske funkar bra, men ifall Sammie eller någon annan som använt plasti-cote kan säga vilken dom brukar använda, så hade det ju känts lite säkrare att använda den.
Det var olika varianter på ytfinish (matt, mellan blank osv) men det känns inte så relevant. Jag köpte två olika typer, en som hette 'Clear super satin' och en som bara hette 'OK'. På 'clear super satin' står det att det är en 'acryllic', och på 'ok'-varianten står inget alls. Nu vet jag inte om det spelar någon roll vilken jag använder, båda kanske funkar bra, men ifall Sammie eller någon annan som använt plasti-cote kan säga vilken dom brukar använda, så hade det ju känts lite säkrare att använda den.
- J.A racing
http://rsb.se/arena/showthread.php?t=19585
http://rsb.se/arena/search.php?searchid=3050470&pp=25
Här finns massor att läsa men vanlig klarlack typ denna http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... rg-367415/
Sammie kör med liknande fast av ett märke som dom säljer på Wentzels
http://rsb.se/arena/search.php?searchid=3050470&pp=25
Här finns massor att läsa men vanlig klarlack typ denna http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... rg-367415/
Sammie kör med liknande fast av ett märke som dom säljer på Wentzels
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Verkar som det går med lite vad som helst för att försegla 
Jag har aldrig gjort det förr, men karossen som kom med bilen var nog förseglad, för den är alldeles blank på insidan, och betydligt lättare att göra rent.
Läste lite på plasti-kote's hemsida, och det verkade som 'super' varianten skulle ge en flexibel lack, så jag testade lite på vingen först, och jag såg inga konstigheter. Tänkte ifall färgen skulle släppa, krackelera eller dylikt.
Nu har jag lagt på några omgångar och tror det får duga, toa-fläkten går för fullt, men det luktar i hela hotellrummet ändå..
Undrar om fläkten trycker in gaserna i något annat rum eller vart det tar vägen
Lade på lite tjockare i hjulhusen där däcken kan skrapa i, och lite mer i bak där oljedimman och skiten har en tendens att förenas till en mumsig gegga..
Tror detta ska funka.
Jag har aldrig gjort det förr, men karossen som kom med bilen var nog förseglad, för den är alldeles blank på insidan, och betydligt lättare att göra rent.
Läste lite på plasti-kote's hemsida, och det verkade som 'super' varianten skulle ge en flexibel lack, så jag testade lite på vingen först, och jag såg inga konstigheter. Tänkte ifall färgen skulle släppa, krackelera eller dylikt.
Nu har jag lagt på några omgångar och tror det får duga, toa-fläkten går för fullt, men det luktar i hela hotellrummet ändå..
Lade på lite tjockare i hjulhusen där däcken kan skrapa i, och lite mer i bak där oljedimman och skiten har en tendens att förenas till en mumsig gegga..
Tror detta ska funka.
Var är bilderna?
- Rallyfinnen
Den är på tork..
Har suttit och klippt till dekalerna också, får väl fundera lite på vilka jag ska använda osv. Vet inte hur det passar med dom röd-blå stripes:en med denna lack osv.
Bilder kommer så småningom, men det får ta sin lilla tid, jag har ju ingen brådska direkt, så jag tar det i lungt tempo!
Har suttit och klippt till dekalerna också, får väl fundera lite på vilka jag ska använda osv. Vet inte hur det passar med dom röd-blå stripes:en med denna lack osv.
Bilder kommer så småningom, men det får ta sin lilla tid, jag har ju ingen brådska direkt, så jag tar det i lungt tempo!
Men vi behöver bilder 
- Rallyfinnen
Jag förstår, men jag lovar inget nu, för lovar man något så blir det sånt tjat om dom inte dyker upp i tid 
- Rallyfinnen
Ok, här kommer några bilder på eländet 
Jag har avmaskerat, klistrat o grejat lite idag. Är nöjd med resultatet även om det blev lite läckage när tejpen hade släppt på något ställe, men med dom begränsade medel jag hade tillgång till så väntade jag mig inte bättre resulat heller..

Bildkvaliteten beror på kass mobilkamera i kombination med dåligt ljus..
Vingen är vit, men inte monterad än, tar det senare så jag kan göra lite förstärkningar också.
Blev kanske lite väl likt audi i frponten med det svarta?
Ska nog pålite mer klistermärken, lite tomt på taket bla, Ett ringen-märke är ju nästan ett måste på mina bilar
Jag har avmaskerat, klistrat o grejat lite idag. Är nöjd med resultatet även om det blev lite läckage när tejpen hade släppt på något ställe, men med dom begränsade medel jag hade tillgång till så väntade jag mig inte bättre resulat heller..

Bildkvaliteten beror på kass mobilkamera i kombination med dåligt ljus..
Vingen är vit, men inte monterad än, tar det senare så jag kan göra lite förstärkningar också.
Blev kanske lite väl likt audi i frponten med det svarta?
Ska nog pålite mer klistermärken, lite tomt på taket bla, Ett ringen-märke är ju nästan ett måste på mina bilar
Last edited by Rallyfinnen on 23 Nov 2011, 17:57, edited 1 time in total.
Dåligt med RcBash dekaler på den måste jag säga
annars blev den väl kanon!!!
Snyggt! Tervä! 
- Rallyfinnen
Tackar 
Här har jag testat lite med stripes:en som följer med också, men tycker det blir lite för rörigt med färgerna..

Här har jag testat lite med stripes:en som följer med också, men tycker det blir lite för rörigt med färgerna..