Hawaiihåla.
Re: Hawaiihåla.
Jag bytte till mig en 23cc mot en 26cc som jag ska ha i min onroad.
Helt otroligt, men det blev ju ändrade planer för min del och det begav sig till Hawaii hålan illa kvickt 
Väl där i krokarna så blev de käk på lokala pizzerian sen vidare till Hawaii...
Detta trevliga gäng stod på "startlinjen"

Detta blev dock den enda vettiga bilden jag fick fram, blev inte ens nånting filmat (dålig stil BajaGute)
Väl där i krokarna så blev de käk på lokala pizzerian sen vidare till Hawaii...
Detta trevliga gäng stod på "startlinjen"

Detta blev dock den enda vettiga bilden jag fick fram, blev inte ens nånting filmat (dålig stil BajaGute)
Bror min filmade ju. Får vänta på den filmen. Annars var det mycket meka i dag tycker jag!
Idag blev det inte så mycket kört. Mycket mek. Men det var kul ändå.Det var många bilar som gick sönder idag, tyvärr.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hawaii sanden är grym när den är lite fuktig. Satans fäste eller hur David 
Billös expertkommentator..
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ja idag blev det lite för mycket av det goda......vilket givetvis visade sig snart.....Bjuggen wrote:Hawaii sanden är grym när den är lite fuktig. Satans fäste eller hur David
Tackar deltagarna idag för en trevlig mekstund i grupp, trots att några trots allt letade sig ut på banan i korta perioder också.....
Stort tack till Malte som såg till att jag kunde fortsätta slakta min bil när ett styrstag tog slut !
Dagen började med att jag bröt av min nya fina flaggstång på bilen när jag lastade ur den på plats.....kort därpå skulle det tankas och startas, och då tyckte inte snöret om dragstarten längre.....så jag började med att byta dragstart.....
Sen hann jag 3 varv eller nåt innan jag blev mer eller mindre tvungen att kapa bort hela bakändan på karossen.....den var så sprucken att det hade gått åt en hel rulle silvertejp för att få fason på den igen.....köpte den av Stefan, och försökte på alla sätt att få honom att ta den tillbaka som en reklamation, men det gick sådär.....den har ju inte gått mycket heller.....kanske 20 liter bara......varav 18 liter kanandes upp å ner iofs.....
Banan bjöd på det mest förrädiska fäste jag skådat på länge.....och bilen styrde rejält illa......lika kul som det är att åka på bakhjulen, lika jobbigt är det att styra aset......men jag gillar karaktären på bilen nu med en OBR 30,5cc fullmod och den bakmonterade Dominatorn.....ger en skön knuff iväg trots att bilen är 15,5kg torr......
I ett gupp låste sig hela drivlinan, men motorn snurrade fritt......trodde först att det var spuret som gått, men det gick inte att rulla bilen alls.....
Tvekade lite innan jag rev isär den, och kunde bara konstatera att spuret faktiskt hade gått sönder.
Dessvärre hade även min nyrenoverade diff spruckit, och knäckt kransdrevet runt diffen och på nåt finurligt sätt lyckats få idle gear drevet i växellådan att explodera det med.......
Då var det slut på lekdagen för min del.....
Men vi hade svinkul ändå !!!
Tack alla !
- Dave
- Site Admin
Och ja, det är lagren till idle gearet som syns där inne......
Först tänkte jag stämma OBR för att det måste ju vara deras motor som gör detta.....sen lutade det mer åt att stämma Turtle Racing för att det inte går att byta idle drevet utan att riva allt, men jag tror jag nöjer mig med att stämma Malte.....det är nog faktiskt hans fel alltihop......eller Robbans......

Först tänkte jag stämma OBR för att det måste ju vara deras motor som gör detta.....sen lutade det mer åt att stämma Turtle Racing för att det inte går att byta idle drevet utan att riva allt, men jag tror jag nöjer mig med att stämma Malte.....det är nog faktiskt hans fel alltihop......eller Robbans......
Det var ett seriöst ras helt klart...
Jag tycker vi skyller på Robban! Hade han varit med så hade hans bil mest legat på taket och vi hade aldrig fått upp farten och dina drev hade hållt! Vad tror du om att driva en civilrättprocess emot honom istället? Jag kan vara din opartiske försvarare!
- Dave
- Site Admin
Malte wrote:Jag tycker vi skyller på Robban! Hade han varit med så hade hans bil mest legat på taket och vi hade aldrig fått upp farten och dina drev hade hållt! Vad tror du om att driva en civilrättprocess emot honom istället? Jag kan vara din opartiske försvarare!
- Mr_Rustler
Riktigt trevligt va det
Tråkigt med motorn min! Men sånt e livet!!!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Jag har ett önskemål om att flytta den stora sandhögen till Sandhem eller eventuellt att ALLA tar med sig var sin skyffel nästa gång till sandhålan så vi kan ösa upp en motsvarande upphill 
Blir det körning här efter nyår i stället då eller?
Bra sugen på att basha monster nu vaS 500 R wrote:Blir det körning här efter nyår i stället då eller?
Billös expertkommentator..
Lite baraBjuggen wrote:Bra sugen på att basha monster nu vaS 500 R wrote:Blir det körning här efter nyår i stället då eller??? Nån körning borde vi väl kunna dra ihop..
Tycker jag!