gillar dina stötor!
JA´s FG EVO BMW 320SI WTCC
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: JA´s FG EVO BMW 320SI WTCC
sjaise va fint!
gillar dina stötor!
gillar dina stötor!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Fräscht! Kollade bilderna först och läste sen.. tyckte att servoräddaren och övre bärarmarna glänste oförskämt mycket 
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Autosoltuben ligger redo bredvid bilen med korken av och allt
Blir som sagt fint..
. undrar om egenskaperna ändras mycket?... har du läst något ang det?
Har du koll på om det finns fler varianter på "bulkheadsen" (vad heter det på svenska?) än 04 och 08 ?
->husse det finns snarlika dämpare i köp & sälj
Blir som sagt fint..
Har du koll på om det finns fler varianter på "bulkheadsen" (vad heter det på svenska?) än 04 och 08 ?
->husse det finns snarlika dämpare i köp & sälj
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Det finns inga andra bulkhead vad jag vet, och de ändrar inte bilens egenskaper negativt utan medger bara mer att skruva bort sig på.
Den stora skilnaden är nog att man slipper glappet i servoräddaren och får bättre med utrymme för dämparna och en lägre tyngdpunkt på servoplattan. Jo de nya delarna håller lite bättre finnish än de gamla konstigt vore de ju annars, dock inget man ser förrutom på bilderna men det är nog snart lika repiga som allt annat.
Kör bara av de värsta skiten och tokpolerar ej de andra prylarna, byter de flesta skruvarna till nya och försöker få dit Torx på samtliga igen också.
Autosol´n funkar skit bra på allt även plasten blir som ny och kolfiber´n också. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Okej, ska prövas på en bit plast o Carbon imorn 
Grymt fint blir det...
- J.A racing
- J.A racing
Meckat lite med frambromsarna idag samt bytt hjullager, fick fan inte dit bromsarna ihop med nya grejerna. Så jag fick kontakta Tyskland, sen var det lungt "hjärnsläpp" låg bakom det.

Pikktjöörs!!J.A racing wrote:Meckat lite med frambromsarna idag samt bytt hjullager, fick fan inte dit bromsarna ihop med nya grejerna. Så jag fick kontakta Tyskland, sen var det lungt "hjärnsläpp" låg bakom det.![]()
Aj ögri!!sx3 wrote:Pikktjöörs!!J.A racing wrote:Meckat lite med frambromsarna idag samt bytt hjullager, fick fan inte dit bromsarna ihop med nya grejerna. Så jag fick kontakta Tyskland, sen var det lungt "hjärnsläpp" låg bakom det.![]()
- J.A racing
Ja de kommer några här men jag har knappt gjort nått mer än
tills Wolfgang sa hur jag skulle göra. Instruktioner från FG vore ju fint men det finns ju inte, så de vart och klura lite för att få till det. Vart att skifta vä & hö oken med varrandra och bricka upp övre armen med 3 brickor extra under konan, tydligen så de gör på Evo´s med Mecatech 2-kolvs ok. Hjullager bytet gick desto bättre, spindlarna i ugnen och lagren i frysen. Sen plopp plopp färdigt, grabben trodde jag bakade så han bjöd hit mormor & morfar på fika.
Autosol är lätt bland de bättre rengöringsmedlen till de här.
Ska nog kika efter en liten UL-tvätt, såg att Härshman hade en från Kjell & CO.

Jägertemat på den nya BMW karossen lever kvar än, då jag har allt hemma till den redan. Fast denna kandidat står rätt högt upp också, Gulflack är riktigt rejsigt de med.

Jägertemat på den nya BMW karossen lever kvar än, då jag har allt hemma till den redan. Fast denna kandidat står rätt högt upp också, Gulflack är riktigt rejsigt de med.

Skruven som håller övre kulleden där dina nya cambershims är, byt den mot en sexkantsbult så kommer du enkelt åt med block/ring nyckel och justera.. Kanske är smidigt som du har på FG, men på HARM'en skulle det inte funkanå vidare smidigt.
Har den UL från Kjell, tycker den gör sitt jobb, även om industrivarianterna kanske är lite bättre..
Men tappar man upp badet med T-röd istället för vatten så får man bort fett/olja också
Har den UL från Kjell, tycker den gör sitt jobb, även om industrivarianterna kanske är lite bättre..
Men tappar man upp badet med T-röd istället för vatten så får man bort fett/olja också
- J.A racing
Man kommer faktisk åt den med en insex kula, men jag brukar ändå ta bort dämparna vid camberjustering. Så slipper man trycka ner chassit vi justering/mätning. Ok så du har den med, vi har ett as på jobbet men det kan ju vara skönt att kunna tvätta hemma med.
Pallar den T-dojja?
Det var nog bara första batchen som hade torx på camberjusteringen.Tappade många shims innan vi bytte till insex.
- J.A racing
Ja nu är det insexskruv med i kittet och en M8-M6 helicoil till P-änden. Får väl sätta senil-snören i shimsen då, så dom inte kommer så långt om det skulle lossna.Rayo wrote:Det var nog bara första batchen som hade torx på camberjusteringen.Tappade många shims innan vi bytte till insex.