Roliga historier!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Roliga historier!
Anekdot:
"Landstinget och ett privat vårdföretag hade en roddtävling. Det privata företaget vann med över en kilometer. Landstinget hyrde in några analytiker som fick i uppdrag att ta reda på vad som gått snett. I rapporten kunde man läsa att det privata vårdföretaget hade haft en styrman och sju roddare, medan landstinget hade sju styrmän och en som rodde.
Landstingsledningen beslöt genast att ändra sitt lag och nu hade man en förstestyrman, sex styrkonsulenter och en roddare. I returmötet vann ånyo det privata vårdföretaget, denna gång med två kilometer. Nu förstod landstingsledningen att något var jättefel och att det krävdes radikala åtgärder.
Då avskedades roddaren."
"Landstinget och ett privat vårdföretag hade en roddtävling. Det privata företaget vann med över en kilometer. Landstinget hyrde in några analytiker som fick i uppdrag att ta reda på vad som gått snett. I rapporten kunde man läsa att det privata vårdföretaget hade haft en styrman och sju roddare, medan landstinget hade sju styrmän och en som rodde.
Landstingsledningen beslöt genast att ändra sitt lag och nu hade man en förstestyrman, sex styrkonsulenter och en roddare. I returmötet vann ånyo det privata vårdföretaget, denna gång med två kilometer. Nu förstod landstingsledningen att något var jättefel och att det krävdes radikala åtgärder.
Då avskedades roddaren."
Carbon-Dave wrote:Anekdot:
Då avskedades roddaren."
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
hahahhahahah!Burnout wrote:Carbon-Dave wrote:Anekdot:
Då avskedades roddaren."![]()
![]()
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Haha....ja vad säger man. Den offentliga sektorn är väl knappast känd för sin effektivitet 
Letar Baja 5B
Kul, fungerar bara på engelska...
A String walks into a bar and asks the bartender for a beer.
Bartender says "We don't serve strings here." and throws him out.
The string goes outside and asks a man on the street, "Would you please tie me into a knot and fray my ends a little?" The man assists.
String goes back to the bar, asks the bartender for a beer. The bartender says "Hey, weren't you just in here?"
The String says "No, I'm a frayed knot"
The string goes outside and asks a man on the street, "Would you please tie me into a knot and fray my ends a little?" The man assists.
String goes back to the bar, asks the bartender for a beer. The bartender says "Hey, weren't you just in here?"
Jag tycker att den inte ens fungerar på engelska...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Lusse wrote:Jag tycker att den inte ens fungerar på engelska...
Aborren wrote:Kul, fungerar bara på engelska...
Uttalet hänvisar till "No, I'm afraid not" grovt översatt till "Nej det tror jag inte"
Jag tyckte den var klockren iaf
En ung kille från en by i norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar: -Har du någon säljerfarenhet? Killen svarar: -Nååå, jooo..., no ha ja jobba som säljare hemma. Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och hade bra CV bestämde han sig för att anställa honom. -Du kan bö...rja i morgon bitti, sa han. Jag kommer ner ......efter vi har stängt i morgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag. Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan. -Hur många affärer gjorde du idag? frågade han. -En, svarade killen. Då blev chefen lite fundersam och sa: -Bara en!?Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om? Killen svarade: 1.911.138 kr. Chefen blev mycket överraskad och sa: -En komma nio miljoner??!!! Vad sålde du då till honom? -Först såld ja en liten metkrok. Sen såld ja en mellanstor metkrok. Därefter såld ja en stor metkrok. Sen blev de ett metspö. När ja sen fråga vars någerscht han sku fisk svara han att han sku åk ner till kusten. Då sa ja att han sku behöv en båt, så vi gick ner till båtavdelningen. Ja såld han den stora Baylinern me dubbla motorer. Sen visa de sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så ja to me han till bilavdelningen och såld han den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen. Chefen, som nu var i chocktillstånd sa: -Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en båt och en bil???!!! -Nej, nej! Han kom in å skull köp tamponger ti sin fru, och då sa ja att han lik gärna kund åk och fisk, eftersom helgen ändå va förstörd.
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Snacka om merförsäljning!
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Sjuksköterskan på dårhuset gick runt med mat, och hittade som vanligt Ove sittande på sängen och lekte lastbil.
-Jaha, vart bär det iväg idag då, frågade sköterskan.
- Idag ska jag till Oslo och lossa, svarade Ove. Jag äter när jag får tid.
Sköterskan fortsatte in till Nisse som satt på sängen, febrilt runkande.
- Men vad håller du på med Nisse, utbrast hon.
-Håll käft och stör mej inte. Jag passar på att knulla Oves käring nu när han är i Oslo.
-Jaha, vart bär det iväg idag då, frågade sköterskan.
- Idag ska jag till Oslo och lossa, svarade Ove. Jag äter när jag får tid.
Sköterskan fortsatte in till Nisse som satt på sängen, febrilt runkande.
- Men vad håller du på med Nisse, utbrast hon.
-Håll käft och stör mej inte. Jag passar på att knulla Oves käring nu när han är i Oslo.
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl