Så där ja... du börjar ju bli grymt seriös åkare nu ju!Rallyfinnen wrote:Nöp precis ett par däckvärmare på tradera (tack för tipset wrep)
RS5 T10
Re: RS5 T10
Per är ju mister ebay/tradera himself, såpass att Paypal ringt honom och frågat om det verkligen är han som köper sakernaRallyfinnen wrote:Nöp precis ett par däckvärmare på tradera (tack för tipset wrep)
Grattis, däckvärmare är GOOD SHIT!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
He he
..... jo hon ringde en gång när jag köpte reservdelar till RS5:an
Fick du nå bra pris på värmarna då? var det 2 eller 4st ?
Fick du nå bra pris på värmarna då? var det 2 eller 4st ?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Ok grymt jag ska nog ta och skaffa lite värmare också, inte för att jag direkt behöver det men det är jäkligt ballt. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Det var bara ett par, men fick dom för 190kr om jag minns rätt, så det kan det vara värt 
Är inte så säker på att jag kommer använda dom, men var ju tvungen att köpa bara för att det var billigt
Är inte så säker på att jag kommer använda dom, men var ju tvungen att köpa bara för att det var billigt
-
wrep
kan va kul å testa ju... fast de drar rätt mycket ström så du behöver ett redigt nätagg
mina 4 drar 16A tillsammans
- Rallyfinnen
Hmm.. blir mycket att släpa på om man ska ha med svets till banan också! 
Ska dom ha 12V? Man borde hitta något litet. lätt och billigt (helst gratis naturligtvis!) switchat aggregat som ger bra med ström då..
Det var för övrigt 290kr värmarna gick på, men säljaren har fortfarande inte svarat angående betalning.
Idag blir det nog körning, verkar som det blir bra väder!
Ska dom ha 12V? Man borde hitta något litet. lätt och billigt (helst gratis naturligtvis!) switchat aggregat som ger bra med ström då..
Det var för övrigt 290kr värmarna gick på, men säljaren har fortfarande inte svarat angående betalning.
Idag blir det nog körning, verkar som det blir bra väder!
-
wrep
de är för 12V men det flesta kör med sådana 13,8V-agg som man har till laddarna
Testa med ett moddat nätagg till en dator.
Dom brukar ge 17A vid 12volt.
Har ett sånt till min laddare
Dom brukar ge 17A vid 12volt.
Har ett sånt till min laddare
- Rallyfinnen
Jasså ger dom så bra vid 12V? Hade för mig att 5V:en gav bra med ström och 12V:en sämre. Får kolla det, har nog något gammalt agg liggande tror jag.
Var och körde i Trollhättan idag, men nu blev det bekymmer, för jag bytte däck.. PMT-däcken jag körde på i Lidköping var slitna till väven, så jag var tvungen att slänga på andra. Satte gamla D i fram och testade både gamla B och C i bak, men det var överstyrt oberoende, även om jag flyttade dämparfästen i fram, justerade toe bak mm.. Jag vill kunna justera krängaren i fram ännu hårdare, men den står på max..
Ett alternativ är ju att köpa ny, men det ligger ju inte riktigt i min natur.. 
Får se om jag kan sy ihop något snabbt imorgon, hade tänkt köra lite i Göteborg nämligen..
Var och körde i Trollhättan idag, men nu blev det bekymmer, för jag bytte däck.. PMT-däcken jag körde på i Lidköping var slitna till väven, så jag var tvungen att slänga på andra. Satte gamla D i fram och testade både gamla B och C i bak, men det var överstyrt oberoende, även om jag flyttade dämparfästen i fram, justerade toe bak mm.. Jag vill kunna justera krängaren i fram ännu hårdare, men den står på max..
Får se om jag kan sy ihop något snabbt imorgon, hade tänkt köra lite i Göteborg nämligen..
Då syns vi i morgon! Jag kommer med! Bra om det är lite halkigt för dig... då kanske jag har en chans 
-
wrep
Testa lite traktor-vinklar kanske?Får se om jag kan sy ihop något snabbt imorgon
- Rallyfinnen
Blev inga traktor-vinklar, och det var överstyrt nästan jämt också.. med ett par backelitdäck jag hittade var den nästan konsekvent understyrd, men bromsade dåligt, och det gick inte speciellt fort heller.
Med mjukare däck fram går det att köra fort, men jag klarar helt enkelt inte av att köra bilen så mjukt och exakt som det kräver, varv efter varv.. en liten miss och den snurrar direkt, det hänger på det berömda håret hela tiden
Jag fick däremot en ide på vägen hem, jag ska ändra på geometrin i framvagnen
Jag vill experimentera lite med geometrin på spindeln (många hål för infästning av kullrderna på spindlarna). Tror den kan påverka hur bilen beter sig en hel del. Eftersom jag är envis och inte vill ge efter och köra traktorvinklar eller backelitdäck, så är jag ju tvungen att testa något annat
På något sätt vill jag ju behålla bra grepp i fram vid inbromsning, och sämre vid sväng. Backelit eller camber (+ eller .) försämrar ju bromsgreppet, så jag ska försöka labba lite med annat. Jag vet ingen annan bil som har samma 'sneda' infästning på spindlarna, så jag får prova ändra lite där och se vad som händer.
Hinner jag (och det inte regnar) så kanske det blir en provtur i Trollhättan imorgon.
Med mjukare däck fram går det att köra fort, men jag klarar helt enkelt inte av att köra bilen så mjukt och exakt som det kräver, varv efter varv.. en liten miss och den snurrar direkt, det hänger på det berömda håret hela tiden
Jag fick däremot en ide på vägen hem, jag ska ändra på geometrin i framvagnen
Jag vill experimentera lite med geometrin på spindeln (många hål för infästning av kullrderna på spindlarna). Tror den kan påverka hur bilen beter sig en hel del. Eftersom jag är envis och inte vill ge efter och köra traktorvinklar eller backelitdäck, så är jag ju tvungen att testa något annat
På något sätt vill jag ju behålla bra grepp i fram vid inbromsning, och sämre vid sväng. Backelit eller camber (+ eller .) försämrar ju bromsgreppet, så jag ska försöka labba lite med annat. Jag vet ingen annan bil som har samma 'sneda' infästning på spindlarna, så jag får prova ändra lite där och se vad som händer.
Hinner jag (och det inte regnar) så kanske det blir en provtur i Trollhättan imorgon.
Ställ dämparna så dom inte ligger ner i framvagnen utan så dom har en mer upprät position så tvingar du stötdämparna att nyttja mer av sin slagslängd än om dom är liggande och rör sig 0,5 cm vid full fjädring. Det ska göra att du blir av med lite fäste fram och om du inte byter olja och eller fjädrar när du ändra geometrin på dämparna så kommer dom upplevas som hårdare.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
I dag hängde jag ju med dig ju.. så något fel måste det ha varit