Tackar, kan du ge nåt tips om hur man kan få dem att glänsa lite mer? Autosol eller finns det bättre alternativ?Mr_Rustler wrote:Mk snyggt!!! Ja du vett ju hur mina delat glänser hahaha
![]()
Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Letar Baja 5B
- Mr_Rustler
Autosol e mk bra kör på det 

Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Jag brukar använda Meguier`s all metall polish eller mothers produkter när skoter chassit skall poleras. Men autosol funkar Oxå.
Last edited by Apex on 02 Jan 2010, 21:58, edited 1 time in total.
- Mr_Rustler
Det har jag oxåApex wrote:Jag brukar användaMeguier`s all metall polish eller mothers produkter när skoter chassit skall poleras.
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Nu skulle jag ju behandla dessa grejerna på något vis... annars blir dom lätt fula när dom kommer ut och används sen.
Så, då jag fick tipset om att köra lite Autosol på delarna efter deanodiseringen så gjorde jag det idag. Blev lite skillnad på glansen faktiskt. Satt hela eftermiddagen och putsade (var lite avslappnande faktiskt
) Känns dock dumt att lägga för mycket tid på putsningen då delarna ändå kommer bli leriga nästa gång man kör (bilen ska ju ändå användas) Får tacka Jimmy för Autosolen (bra att ha schyssta vänner)

Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ser blnkt och fint ut. blir samma behandling på mitt oranga
på alu projektet.
tack för inspiration grabbs!!!!
på alu projektet.
tack för inspiration grabbs!!!!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
De där blev ju bra. ska testa detta till våren när de blir lite varmare ute.
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Det vart ju kanon bra,tack själv för Kaustiksodan,jag tänkte prova lite själv i kväll jag med 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Körde du med trissan på dremeln?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Tack grabbar
Tänkte ev köpa ett polermedel till att ta efter Autosolen men jag tycker glansen räcker som den är nu. Vill inte ha för mycket kromkänsla. Tycker det är snyggt om det är lite halvglansigt.
Letar Baja 5B
Nej faktiskt inte. Trissan blev ju genomsvart på en gång så jag polerade för hand. Gick det ocksåJimmy wrote:Körde du med trissan på dremeln?
Letar Baja 5B
Jag körde endast med vax, vill inte heller ha Crome känslan. Riktigt nöjd. VArför deanodiserade du inte undre motorfästet?! De som sitter bakom tanken?! Du kan ta bort det utan att ta bor motor eller tank, lossa bara skruvarna under, 4st vik sedan upp fästet och dra ut det.
Hann inte med allt idag. Dock kommer alla oranga delar att deanodiseras undan för undan så fästet kommer förmodligen att blir silver redan på onsdag om jag hinner. Det tar mer tid än man tror att göra detta. Tänkte jag skulle göra det på en timme men det hanns ju inte med på långa vägarStelunex wrote:Jag körde endast med vax, vill inte heller ha Crome känslan. Riktigt nöjd. VArför deanodiserade du inte undre motorfästet?! De som sitter bakom tanken?! Du kan ta bort det utan att ta bor motor eller tank, lossa bara skruvarna under, 4st vik sedan upp fästet och dra ut det.
Ska även ta den bakre plattan men den är ju lite mer jobb att ta bort så den kommer nog att göras i samband med att jag installerar den nya kopplingshållaren senare. Vilken kopplingshållare ska man köpa förresten? Är det bara TR som gäller eller fungerar DDM:s egna? Funderar även en del på detta med värmen, borde bli grymt varmt med en stängd kopplingsklocka tycker jag. Nån som haft problem med detta?
Letar Baja 5B
Hann inte med allt idag. Dock kommer alla oranga delar att deanodiseras undan för undan så fästet kommer förmodligen att blir silver redan på onsdag om jag hinner. Det tar mer tid än man tror att göra detta. Tänkte jag skulle göra det på en timme men det hanns ju inte med på långa vägar
Ska även ta den bakre plattan men den är ju lite mer jobb att ta bort så den kommer nog att göras i samband med att jag installerar den nya kopplingshållaren senare. Vilken kopplingshållare ska man köpa förresten? Är det bara TR som gäller eller fungerar DDM:s egna? Funderar även en del på detta med värmen, borde bli grymt varmt med en stängd kopplingsklocka tycker jag. Nån som haft problem med detta?[/quote]
Har oxå bakre plattan kvar. får se om det blir gjort imorgon, Har inte hunnit köra med min TR koppling, har oxå funderat på värmen. har inte läst spec många som haft problem med detta. Ska söka lite på HBF om det..
Vad står på inköpslistsan nästa?!
Ska även ta den bakre plattan men den är ju lite mer jobb att ta bort så den kommer nog att göras i samband med att jag installerar den nya kopplingshållaren senare. Vilken kopplingshållare ska man köpa förresten? Är det bara TR som gäller eller fungerar DDM:s egna? Funderar även en del på detta med värmen, borde bli grymt varmt med en stängd kopplingsklocka tycker jag. Nån som haft problem med detta?[/quote]
Har oxå bakre plattan kvar. får se om det blir gjort imorgon, Har inte hunnit köra med min TR koppling, har oxå funderat på värmen. har inte läst spec många som haft problem med detta. Ska söka lite på HBF om det..
Vad står på inköpslistsan nästa?!