Idag blev det idiotmek..
Motorn som följde med bilen har varit isär och fått nya lager och packboxar. Den gamla 'överportade' cylindern åkte på, för jag hann inte börja porta, och jag kunde ju inte köra original

Hade en hel del krångel innan jag fick ihop allt, men lyckades slänga ihop bilen och göra en snabb setup på den och dra till banan. Den var lite 'sned' i början så den överstyrde åt ett håll och understyrde åt andra, men jag lyckades justera till det skapligt på banan. Enda missödet var att bakre krängaren gled isär, hade väl inte dragit skruvarna ordentligt i stressen..
Kommer nog ta en stund att vänja sig med bilen, den gick skapligt snabbt när jag fick till det, men det var lätt att snurra runt. Länge sedan jag varit på gräset så mycket som idag.. Verkar som man ska köra bilen aggressivt för att det ska gå fort. Beror väl delvis på motorn också, för den är rätt död på botten, så man får krama avtryckaren hårt

Jag får nog porta cylindern jag fick med istället så jag får en lite mer lättkörd motor, så ska radion installeras ordentligt också, har en högst temporär lösning nu, setupen ska kollas över, osv osv..
Summeringen är väl att jag fick mersmak, ska grejas en hel del, och sedan blir det nog nytt test på torsdag igen bara det inte regnar..
Bild tagen mitt i stressen..