missnöje och ideer! kom med förslag.

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
JRJ

Re: missnöje och ideer! kom med förslag.

Post by JRJ » 22 Jun 2011, 15:00

Jag tänkte skriva ett långt och utförligt inlägg här, men jag orkar nog inte.
Jag får nöja mig med att konstatera att ni helt enkelt tolkade mitt förra inlägg precis tvärt emot som det var tänkt...
Kör hellre hårt än snyggt...

Sponsor

Sponsor

Smurfen

Post by Smurfen » 22 Jun 2011, 15:04

Nu skall jag låta gnällig.

Det handlar väl inte om ATT folk rekommenderar dyra saker som håller. Utan HUR man rekommenderar det.
Klart det är bättre med en dyrare del ofta. Men hur man handhar saker spelar nog störst roll in.
Men man kan ju komma med konkreta påståenden istället för attitydsproblem och påstå att allt är skit.

T.ex.... original fungerar skit bra att åka runt på lite gräs och grusplaner.
Men skall du ut och ta långhopp kommer det och det gå sönder.

Istället för..... Orginaldiffen är skit. Köp en XXXXXXXX. Annars kommer det aldrig gå att åka. Fattar u väl..
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 22 Jun 2011, 15:52

Denna tråden är juh tillför att skapa en debatt om vad som kan förbättras. Men det verkar vara svårt att förstå att det riktar sej mot forumet och inte mot er som moderatorer! Det känns som om ni tar åt er allting och tror att alla som har synpunkter gnäller på er! Men så uppfattar iaf inte jag det. Utan mer att användarna har synpunkter som jag kan tycka att Ni kan ta åt er och försöka få ut det till alla medlemmar så det blir en förändring. Men att reta sej på vad nån skriver och inta försvars position är inte rätt väg. Utan ta åt er som forumskötare inte som den person ni är.

Använd denna tråden till att skapa istället för att stjälpa.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 22 Jun 2011, 15:53

JRJ wrote:Jag tänkte skriva ett långt och utförligt inlägg här, men jag orkar nog inte.
Jag får nöja mig med att konstatera att ni helt enkelt tolkade mitt förra inlägg precis tvärt emot som det var tänkt...
Berätta gärna vad det var vi missuppfattade!!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 22 Jun 2011, 15:56

Robban wrote:Denna tråden är juh tillför att skapa en debatt om vad som kan förbättras. Men det verkar vara svårt att förstå att det riktar sej mot forumet och inte mot er som moderatorer! Det känns som om ni tar åt er allting och tror att alla som har synpunkter gnäller på er! Men så uppfattar iaf inte jag det. Utan mer att användarna har synpunkter som jag kan tycka att Ni kan ta åt er och försöka få ut det till alla medlemmar så det blir en förändring. Men att reta sej på vad nån skriver och inta försvars position är inte rätt väg. Utan ta åt er som forumskötare inte som den person ni är.

Använd denna tråden till att skapa istället för att stjälpa.
Det är klart det känns som det är mot oss eftersom jag och huSSe äger detta forumet. Men jag hör vad du säger!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

nho1
Phone Number: 0702436912

Post by nho1 » 22 Jun 2011, 18:04

J.A racing wrote:Det kan ju också bero på att vi till skillnad från andra forum är vanliga medlemmar och skriver lika mycket som vem som helst. :sunglasses:
Håller med. Jag tror att så många inlägg är av moderatorer beror på när en nybörjare startar en tråd med frågor och önskemål om råd så svarar våra moderatorer snabbt med råd och tips. Ser inte alls detta som ett tecken att folk lämnar forumet utan snarare att vi har engagerade och hjälpsamma moderatorer. Detta är i alla fall min erfarenhet.

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 22 Jun 2011, 18:07

nho1 wrote:
J.A racing wrote:Det kan ju också bero på att vi till skillnad från andra forum är vanliga medlemmar och skriver lika mycket som vem som helst. :sunglasses:
Håller med. Jag tror att så många inlägg är av moderatorer beror på när en nybörjare startar en tråd med frågor och önskemål om råd så svarar våra moderatorer snabbt med råd och tips. Ser inte alls detta som ett tecken att folk lämnar forumet utan snarare att vi har engagerade och hjälpsamma moderatorer. Detta är i alla fall min erfarenhet.
Det där håller jag också med om..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Smurfen

Post by Smurfen » 22 Jun 2011, 19:59

Man är ju moderator för att man brinner för forumet...
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 22 Jun 2011, 20:48

Vi skulle kunna sätta några andra som moderatorer ju... jag skulle inte skriva mindre för det! Vi startade detta för vi älskar 1:5 bilar!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Mats B

Post by Mats B » 22 Jun 2011, 20:48

Skulle vi inte kunna göra på detta vis..Alla ni som är moderator eller annan admin på nåt vis har 2 login en "privat" & en "officiell" som moderator, på det viset hade det inte blivit nå´t tjafs om vad moderatorerna tycker & tänker utan alla blir "jämnställda" på forumet & ni går in som moderatorer när det behövs , vid t.ex övertramp eller om en tråd behöver flyttas.
På det vis behöver vi inte ha diskutioner av denna typ. :thumbsup:
När ni väl går in som moderator så är det erat ord som är lag, & i annat fall så väger det inte "tyngre" än nå´n annans ord.
Jag vet det & fler med mig ..men det är bevisligen inte så att alla tycker på detta vis.. :roll:

Vad tror ni om den iden boys?? :hmm:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 22 Jun 2011, 20:50

Vi får snacka om den idéen!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

J.A racing

Post by J.A racing » 22 Jun 2011, 21:01

Vi har typ bollat den iden lite men :hmm: att man kan hänga upp sig så förbaskat på en titel och dessutom en text färg. :hmm:

Sen en sak som inte bara gäller här men det är så jäkligt lätt att gnälla när nått e fel, men om nått mot förmodan skulle vara bra då är det jäkligt jobbigt att säga något. :hmm:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

nho1
Phone Number: 0702436912

Post by nho1 » 22 Jun 2011, 21:06

Jag anser personligen inte våra moderatorer skall behöva två olika profiler. Så länge de har vårt förtroende att vara moderatorer så skall de kunna göra inlägg som vilken person som helst. Är det någon moderator som beter sig olämpligt bör man i så fall ta upp lämpligheten att den personen är moderator (kan hanteras av gruppen övriga moderatorer).
Jag ser inte att någon av dagens moderatorer är olämpliga, de har mitt fortsatta förtroende.

Mats B

Post by Mats B » 22 Jun 2011, 21:08

J.A racing wrote:Vi har typ bollat den iden lite men :hmm: att man kan hänga upp sig så förbaskat på en titel och dessutom en text färg. :hmm:

Sen en sak som inte bara gäller här men det är så jäkligt lätt att gnälla när nått e fel, men om nått mot förmodan skulle vara bra då är det jäkligt jobbigt att säga något. :hmm:
Det verkar som sagt att andel hänger upp sig på såna saker & därför tyckte jag att det kunde vara en god ide att dela upp det lite..

& ni som gnäller på forumet kan ju ta & fixa det bättre själva ..Var glada över att kalasbra forum & kom med konstruktiv kritik eller håll mun..Gnällspikarna trodde jag vi hade lämnat kvar på RSB & skulle slippa dom här.

Men det var visst fel av mig.. :hmm:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 23 Jun 2011, 10:42

Aight !
Vad tror ni om en funktion som gör att registrerade användare enkelt kan sätta ett betyg på en användare ?
Idag finns ju funktionen att kunna rapportera ett inlägg, och det är bra om nån skriver nåt olämpligt.

Jag tänker mig tre små knappar i varje inlägg, där en är grön "tummen up", en är röd "tummen ner" och en gul med en skiftnyckel på, eller liknande.
Den gula klickar man på om man tycker att det var ett bra mektips eller om det var hjälpsamt.....

Detta rankar personen som gör inlägget helt anonymt och man ser snart en trend......
Man kunde då kanske få till ett litet diagram med de tre färgerna nånstans vid sin avatar där folk direkt ser om personen är en schysst snubbe/snubba ?

Kanske skulle folk tänka sig för en och två gånger innan man postar ett drygt inlägg ?

Bara ytterligare en idé tagen i luften.....

Post Reply