Håller med dig till punkt & pricka Daniel..AMEN till det......waqr wrote:Jag kan faktiskt hålla med om att forumet helt klart har utvecklats åt det negativa hållet just när det gäller attityder till allt som inte kosta massor av pengar. Förut var detta ett forum för alla men nu känns det faktiskt som om det blir ett alltmer elitutformat forum där bara de som har de värsta och dyraste sakerna kan säga vad som är rätt/fel/bra eller dåligt. Personligen så skiter jag fullständigt i det då jag kör med precis de saker jag vill men jag kan tänka mig att denna attityd lätt skrämmer iväg nybörjare eller de som kommer nya in på forumet då de anser att hobbyn blir alltför dyr. Vad jag skulle vilja få fram till alla nybörjare är att det inte alls behövs den största motorn, den dyraste pipan osv för att komma igång och ha roligt med denna hobby. Man kommer väldigt långt med originalsakerna vad gäller de flesta bilar. Jag kan också mycket väl sätta mig in i Smurfens känsla av att om man inte har det dyraste och värsta så kommer man liksom inte in i forumets samhörighet. Tycker inte att samhörigheten ska baseras på vilka delar som sitter i våra bilar utan mer på vårt gemensamma intresse dvs largescale bilar. Personligen så tycker jag just blandningen på forumet av bilar med projekttrådar med "hemmagjorda bilar" och de som har de värsta delarna är den aboslut roligaste.
Slutsatsen blir väl att det känns som om att vi (forumet) har tappat det mest grundläggande tanken med denna hobby dvs att ha kul och att utbyta ideèr och tankar med likasinnade människor! Tror dock att vi mycket väl kan ändra detta om vi alla hjälper till
Trots allt så kan man faktiskt ha precis lika kul med en Helt "stock" FG monster som en fullblingad MCD Eller HPI...
Det har jag kört i flera år & det är roligt..Sen att den är lite handigkappad på bana i jämförelse med HPI är ju en annan sak.
Men personligen så tycker jag att bankörning kommer i tredje hand efter Bashing & asfaltsåka..
Tex banan i Vimmerby är inte så överdrivet kul att köra på om man inte har en HPI med lite options på..(Gropig som få)