huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Alla Onroad-projekt
Locked
User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 23 May 2011, 21:06

Burnout wrote:Grymt! :rock2: Jag ser PRO mod 27,2cc som röde cylle :hmm:
Du ska byta till 30,5cc eller :hmm:
har en plan!
föst tänkte jag byta cylle på min gamla pro-mod.
sen tänkte jag att, va fasiken jag köper en ny pro-mod trettia istället.......
nu har jag på allvar börjat fundera på en RCR reed-case
en trettia såklart :thumbsup:

tror nästan att det blir en reed-case och sen byter jag cylle på min gamla pro-mod,
och slänger på det däär nya tändsystemet bara för att testa.

då kan jag jämnföra vanlig RCR pro-mod mot en RCRreed-case :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Burnout » 23 May 2011, 21:08

huSSe wrote:
Burnout wrote:Grymt! :rock2: Jag ser PRO mod 27,2cc som röde cylle :hmm:
Du ska byta till 30,5cc eller :hmm:
har en plan!
föst tänkte jag byta cylle på min gamla pro-mod.
sen tänkte jag att, va fasiken jag köper en ny pro-mod trettia istället.......
nu har jag på allvar börjat fundera på en RCR reed-case
en trettia såklart :thumbsup:

tror nästan att det blir en reed-case och sen byter jag cylle på min gamla pro-mod,
och slänger på det däär nya tändsystemet bara för att testa.

då kan jag jämnföra vanlig RCR pro-mod mot en RCRreed-case :thumbsup:
Nice!! :rock2: Enkel PROmoddar/ReedCase är BÄST :rock2:

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 23 May 2011, 23:07

tror jag börjar med en vanlig promd iallafall.
om det blir en cylle elller en ny pro-mod
låter jag vara osagt.
roligare att byta upp sig på effekten.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 24 May 2011, 06:29

Ta Bash patrullens PM RC motor och köp en PM Twin till den. :thumbsup: :lol2:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 24 May 2011, 09:04

jag vill køra med karossen på,
vet mcd karosserna ær ju ganska
små så, och det verkar hålla inne værmen.
tror jag blir mer æn nøjd men en en cylindrig motor.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 24 May 2011, 10:30

:lol2: Jo de tror jag med.... :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 14:13

slang dragning!
Image
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 14:16

Bra!!! Undrade lite hur jag skulle dra mina slangar. Är orginalslangarna till MCD som på HPI??? Blir stenhåda efter typ 2 körningar???
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 14:17

jepp bara byt ut dom till tygon eller liknande.
finns lös meter hos miniracing teknik.

men om du ska ha som jag så får du byta ut original
tankgummit mot hpi:s.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 14:19

Okey.. men passar orginal gummituta i tanken eller???
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 14:21

jo det gör den.
men om du ska ha dom vinklade mässing kopplingarna till
tanken o slangen. då måste du byta ut till hpi:s tank gummi.
för mcd:s hål i gummit är för stora. då tätar det inte.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 14:25

Aha... då är jag med!!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 14:30

Image
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 14:31

Blir ju kanon ju!!!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 13 Jun 2011, 15:02

Fint dom lär ju inte smälta av "kröken" i alla fall. :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests