missnöje och ideer! kom med förslag.

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
waqr
Phone Number: 0709998877

Re: missnöje och ideer! kom med förslag.

Post by waqr » 12 Jun 2011, 21:44

Förstår vad du menar Carbon-Dave. Tycker dock det är skittrist att du lämnar forumet då du (av vad jag lärt känna av dig) verkar vara riktigt schysst, trevlig och framförallt en person med fötterna på jorden.

Kommer verkligen sakna dina galna projekttrådar och den trevliga attityd du spred på forumet :worship:
Letar Baja 5B

Sponsor

Sponsor

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 12 Jun 2011, 21:55

Det var ju hela grejen med att starta detta forumet att alla skulle få säga vad dom tyckte utan att man skulle bli censurerad direkt. Alla skulle bli hörda. Men i bland känns det som folk tar det personligt om en produkt kritiseras. Det är ju tråkigt i så fall... för jag tror ingen har den avsikten.
David, du är ju en coolaste snubbe på hela forumet... hoppas du stannar!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 12 Jun 2011, 21:56

waqr wrote:Förstår vad du menar Carbon-Dave. Tycker dock det är skittrist att du lämnar forumet då du (av vad jag lärt känna av dig) verkar vara riktigt schysst, trevlig och framförallt en person med fötterna på jorden.

Kommer verkligen sakna dina galna projekttrådar och den trevliga attityd du spred på forumet :worship:
Tack Daniel !
Nu spikar jag ju inte igen dörren helt, men om det inte blir ett rejält lyft på attityden finns det inte mycket glädje kvar snart......
Det har ju hänt massor med mina bilar sen sist, men jag har varken velat eller orkat uppdatera mina projekttrådar.....
S 500 R wrote:Jag vet vilken tråd du menar och det var väl olyckligt. Men sen måste man väl kunna ge folk en andra chans.
Absolut, men jag är tyvärr ganska snål med 3:e och 4:e chanser......speciellt till folk som inte visar på nåt sätt att de fattat poängen.... ;)
huSSe wrote:nu är det diskution iallafall.
på rätt väg.
oki, jag erkänner att JAG varit lite skeptisk
mot nutech o allt vad det heter....
Fyfan va enkelt det kan vara att helt plötsligt bygga respekt igen......det är precis sånt som behövs !
:thumbsup:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 12 Jun 2011, 22:01

Jag är rätt säker på att personen i fråga har fattat poängen. Ingen kan missa att det har varit ett missnöje...
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 12 Jun 2011, 22:08

S 500 R wrote:Jag är rätt säker på att personen i fråga har fattat poängen. Ingen kan missa att det har varit ett missnöje...
Nej det har du rätt i.......speciellt inte nu.....
:lol2:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 12 Jun 2011, 22:17

Carbon-Dave wrote:
S 500 R wrote:Jag är rätt säker på att personen i fråga har fattat poängen. Ingen kan missa att det har varit ett missnöje...
Nej det har du rätt i.......speciellt inte nu.....
:lol2:
Precis... men det är bra att sådant här ventileras som huSSe sa. För utom våra medlemar som delar med sig om sina erfarenheter och vad som händer med deras bilar så har vi inget forum. Slutar folk dela med sig så kan vi ju lägga ner detta.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

MrKnopfler
Phone Number: 0705919847

Post by MrKnopfler » 13 Jun 2011, 10:17

Det är som i ett förhållande. Man man kan inte alltid tycka lika och man måste få ventilera och avreagera sig ibland. Men man måste förlåta den andres fel och brister. Och ibland låta udda vara jämt :thumbsup:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

Smurfen

Post by Smurfen » 13 Jun 2011, 10:48

Ofta är det ju lätt att sitta och vara lite dryg mot någon du bara ser bakom ett tangentbord.
någon som inte är med i innegänget. någon som är nybörjare och inte vet vad som är bra eller skräp.(även dyrt skräp)
Sedan kanske folk tolkar olika oxå. Själv hänger jag kvar men tycker inte alls att det är lika skoj längre här inne då jag som inte satsar helhjärtat på detta utan bara ser det som en avkoppling från vardagen med jobb, bilar, hus och allt annat inte har råd med alla dyra saker som folk tycker man borde ha för att vara häftig och cool. Kände mig övertrampad oxå. Så jag kröp ner under min sten och tar bara fram de frågor jag verkligen behöver veta. Så jag tror oxå att en vändning är på sin kant för att forumet skall överleva. Jag är inte bäst men jag gillar att testa.

// Pjerre Smurfen Gustavsson
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 11:00

så är det på alla forum, det är alltid folk som är extreme.
spelar ingen roll vilket forum det är.
som du säger så är det som vissa prioriterar sina hobbysar.
jag varken går på krogen eller super skallen av mig varje helg.
jag lägger mina surt förvärvvaade pengar på min hobby som
jag älskar över allt annat.

sen att folk är dryg bakom tangent bordet, det blir lätt så när man
känner folk bara ytligt. och som du säger så kan det ju vara så att man
skriver på ett sett och sen tolkas på ett annat sätt av den som läser.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

MrKnopfler
Phone Number: 0705919847

Post by MrKnopfler » 13 Jun 2011, 13:19

Lägg till en smiley så brukar dom flesta förstå om det är på skojj eller på allvar :thumbsup: :lol2: :sunglasses: :dance: :hammer: :drool: :rock: :cheesy: :rock2: :mad:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 13:43

Som huSSe säger... jag lägger allt och lite till på mina hobbysar. Jag kan inte förstå att det ska spela någon roll vad jag lägger på min hobby. Sen kan det låta hårt i bland kanske när man föreslår grejer... men man gör det oftast för att visa vad som funkar. Sen finns det ju många trådar med hemma byggada grejer och alla heder till dom. Men jag har ingen verkstad och fixa grejer i. Jag har inget intresse av att uppfinna hjulet igen. Sen tycker jag personligen inte om att meka heller... utan älskar att köra dessa bilarna. Då ska skiten bara hålla... så då chansar inte jag på en produkt utan köper det som folk i allmänhet kör på som funkar.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 13 Jun 2011, 13:50

Jag kan faktiskt hålla med om att forumet helt klart har utvecklats åt det negativa hållet just när det gäller attityder till allt som inte kosta massor av pengar. Förut var detta ett forum för alla men nu känns det faktiskt som om det blir ett alltmer elitutformat forum där bara de som har de värsta och dyraste sakerna kan säga vad som är rätt/fel/bra eller dåligt. Personligen så skiter jag fullständigt i det då jag kör med precis de saker jag vill men jag kan tänka mig att denna attityd lätt skrämmer iväg nybörjare eller de som kommer nya in på forumet då de anser att hobbyn blir alltför dyr. Vad jag skulle vilja få fram till alla nybörjare är att det inte alls behövs den största motorn, den dyraste pipan osv för att komma igång och ha roligt med denna hobby. Man kommer väldigt långt med originalsakerna vad gäller de flesta bilar. Jag kan också mycket väl sätta mig in i Smurfens känsla av att om man inte har det dyraste och värsta så kommer man liksom inte in i forumets samhörighet. Tycker inte att samhörigheten ska baseras på vilka delar som sitter i våra bilar utan mer på vårt gemensamma intresse dvs largescale bilar. Personligen så tycker jag just blandningen på forumet av bilar med projekttrådar med "hemmagjorda bilar" och de som har de värsta delarna är den aboslut roligaste.

Slutsatsen blir väl att det känns som om att vi (forumet) har tappat det mest grundläggande tanken med denna hobby dvs att ha kul och att utbyta ideèr och tankar med likasinnade människor! Tror dock att vi mycket väl kan ändra detta om vi alla hjälper till :thumbsup:
Letar Baja 5B

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 14:11

Detta var ju en anledning till att vi startade detta forumet med att "avundsjukan" (eller vad man ska kalla det) på att vi som körde dessa stora bilarna bara vill "flasha" med våra dyra bilar. Nu är det ju på väg åt andra hållet. Vi som vill köpa dom "dyra" delarna törs ju snart inte posta i så fall eftersom vi blir uthängda som snobbar typ!!! Jag kan tycka att det är lika illa som att klanka ner på folk som väljer att köra billigare grejer... man ska väl inte hänga upp sig på vad folk handlar för delar heller... utan som waqr säger att vi håller ju på med detta för att vi tycker det är kul att köra LS.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 13 Jun 2011, 17:13

Jag tycker så här lev efter mottot tro på det du själv åstakommer och strunta i alla andra, köp det du vill ha och var nöjd med det.Här kan man skriva det man tycker sedan om folket inte läser det behöver man inte bry sig om man har ändå åstakommit någonting och ändå våga yttra sig so go fot it :thumbsup:
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 13 Jun 2011, 17:28

håller fullständigt med.
det är ju ens egen bil, och man gör dom uppgraderingarna man
själv vill och ingen annan. är ju trots sin egen plånka som bestämmer.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Post Reply