missnöje och ideer! kom med förslag.

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Mats B

Re: missnöje och ideer! kom med förslag.

Post by Mats B » 13 Jun 2011, 17:48

waqr wrote:Jag kan faktiskt hålla med om att forumet helt klart har utvecklats åt det negativa hållet just när det gäller attityder till allt som inte kosta massor av pengar. Förut var detta ett forum för alla men nu känns det faktiskt som om det blir ett alltmer elitutformat forum där bara de som har de värsta och dyraste sakerna kan säga vad som är rätt/fel/bra eller dåligt. Personligen så skiter jag fullständigt i det då jag kör med precis de saker jag vill men jag kan tänka mig att denna attityd lätt skrämmer iväg nybörjare eller de som kommer nya in på forumet då de anser att hobbyn blir alltför dyr. Vad jag skulle vilja få fram till alla nybörjare är att det inte alls behövs den största motorn, den dyraste pipan osv för att komma igång och ha roligt med denna hobby. Man kommer väldigt långt med originalsakerna vad gäller de flesta bilar. Jag kan också mycket väl sätta mig in i Smurfens känsla av att om man inte har det dyraste och värsta så kommer man liksom inte in i forumets samhörighet. Tycker inte att samhörigheten ska baseras på vilka delar som sitter i våra bilar utan mer på vårt gemensamma intresse dvs largescale bilar. Personligen så tycker jag just blandningen på forumet av bilar med projekttrådar med "hemmagjorda bilar" och de som har de värsta delarna är den aboslut roligaste.

Slutsatsen blir väl att det känns som om att vi (forumet) har tappat det mest grundläggande tanken med denna hobby dvs att ha kul och att utbyta ideèr och tankar med likasinnade människor! Tror dock att vi mycket väl kan ändra detta om vi alla hjälper till :thumbsup:
Håller med dig till punkt & pricka Daniel..AMEN till det......

Trots allt så kan man faktiskt ha precis lika kul med en Helt "stock" FG monster som en fullblingad MCD Eller HPI...
Det har jag kört i flera år & det är roligt..Sen att den är lite handigkappad på bana i jämförelse med HPI är ju en annan sak.

Men personligen så tycker jag att bankörning kommer i tredje hand efter Bashing & asfaltsåka..

Tex banan i Vimmerby är inte så överdrivet kul att köra på om man inte har en HPI med lite options på..(Gropig som få) :hammer:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 17:57

Där har du ju helt fel om Vimmerby Mats. Jag hade FG monster första gängen och den gick hur bra som helst. Alla i Vimmerby gänget så stock HPI och det går bra det med. Men Vimmerbybanan har ju knappast med detta att göra.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Mats B

Post by Mats B » 13 Jun 2011, 18:26

Då jag varit & kört i Vimmerby med min FG Hummer Så vet jag vad jag pratar om Stefan. :thumbsup:

Nu råkade detta bara vara ett Exempel (precis som jag skrev i mitt förra inlägg) :doh:

(kan väl knappast kalla din gamla "FG" för stock ...snarare ELCON bling) eller?? :sunglasses:

Det var bara en reflektion & exempel över min syn över LS & bankörning ( sen vet jag att Vimmerby kan vara en "öm" tå att trampa på hos vissa på forumet) ..............ingen nämnd ingen glömd............... :hmm:

Du kan väl inte med handen på hjärtat säga att din "FG" funkade speciellt bra på banan i vimmerby i jämförelse med din HPI ....eller?? :cheesy: :hmm: :lol2:

Smurfen

Post by Smurfen » 13 Jun 2011, 18:55

Vad kul att det verkar leda åt rätt håll i denna tråd.
Jag ser ju runt mig att det går lika bra att köra med en gt och ändå vara jämn med en bil helt i alu. Priset skilljer avsevärt.
Självklart skall ni som har råd få lägga ner alla era investerade pengar på delar ni vill ha. Det är bara coolt. lika som i 1:1världen. Men jag som åker golf borde ju vara lika välkommen på bilträffar som den som åker supra. fast det inte är en plastraket. Som det ser ut nu kanske det blir en projekttråd när jag får hem nya bilen..
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

sx3
Phone Number: 0709998877

Post by sx3 » 13 Jun 2011, 19:04

Smurfen wrote:Vad kul att det verkar leda åt rätt håll i denna tråd.
Jag ser ju runt mig att det går lika bra att köra med en gt och ändå vara jämn med en bil helt i alu. Priset skilljer avsevärt.
Självklart skall ni som har råd få lägga ner alla era investerade pengar på delar ni vill ha. Det är bara coolt. lika som i 1:1världen. Men jag som åker golf borde ju vara lika välkommen på bilträffar som den som åker supra. fast det inte är en plastraket. Som det ser ut nu kanske det blir en projekttråd när jag får hem nya bilen..
Inget kanske, det SKA upp en tråd :)
Vi behöver fler aktiva on-road åkare på forumet att utbyta erfarenheter med!
Håller med dig om att GT och Touring kör jämnt och att det oftast är personen bakom radion som har huvudrollen i dramat, båda klasserna har för och nackdelar!
My motor is stalled but my wheels are still spinning

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 13 Jun 2011, 19:40

Mats B wrote:Då jag varit & kört i Vimmerby med min FG Hummer Så vet jag vad jag pratar om Stefan. :thumbsup:

Nu råkade detta bara vara ett Exempel (precis som jag skrev i mitt förra inlägg) :doh:

(kan väl knappast kalla din gamla "FG" för stock ...snarare ELCON bling) eller?? :sunglasses:

Det var bara en reflektion & exempel över min syn över LS & bankörning ( sen vet jag att Vimmerby kan vara en "öm" tå att trampa på hos vissa på forumet) ..............ingen nämnd ingen glömd............... :hmm:

Du kan väl inte med handen på hjärtat säga att din "FG" funkade speciellt bra på banan i vimmerby i jämförelse med din HPI ....eller?? :cheesy: :hmm: :lol2:
Jag vet att du har kört i Vimmerby.
Nä, den var verkligen inte orginal.. men mina stötisar var det och det är ju en viktig del.
Nä, inte lila bra som HPI men bra nog för att ha riktigt roligt med FG på banan.
Du får säga vad du vill om Vimmerbybanan.
Men denna tråden handlar inte om Vimmerbybanan utan om missnöjet på forumet!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Mats B

Post by Mats B » 13 Jun 2011, 20:42

:doh: :doh: Men Jösses Stefan ....Vimmerby togs bara upp som ett exempel på bana som inte lämpade sig för FG monster. Det var du som hakade upp dig på banan & började diskutera hur vida den hade med tråden att göra.

Jag tog bara med den i mitt första inlägg i denna tråd som just ett EXEMPEL & inget annat. :hammer:

Kunde valt en annan bana om jag velat men nu råkar det vara så att det är den enda LS offroadbanan jag kört på & därför kom den med som EXEMPEL.. :wip: :sunglasses:

Nog om detta nu :ot:

capton
Phone Number: 0706559459

Post by capton » 18 Jun 2011, 13:35

Tycker att det är synd att det blir så här men jag tror inte att komentarerna är så illa menade som det ibland kan låta
kan t.e.x vara ett skämt som inte gick hem för tillfället, skrev själv på den tråden och är skeptisk till kloner mycket
pga de erfarenheter som man fått tagit del av här på forumet av dom som äger dessa bilar.
Man köper ju förståss efter plånboken men min åsikt är att det i längden blir billigare att köpa beg orginal än kopior som kanske ställer till för den som tillverkar orginalet pga tappade inkomster och kanske gjör att dom tvekar att plöja
ner mer kosing i att ta fram mera produkter som sen även dessa kopieras! sen uppdateringar som nog dom flesta av oss köper är tillverkade av andra än orginal så kan det nog bero på att orginal ofta inte tillverkak dessa.

det här blev längre än tänkt och är bara lite egna funderingar alla kör vad dom vill huvud saken är ATT vi kör och har
kul så jag hoppas att alla kan lägga detta bakom sig basha och ha kul!

Så ha en kul rc sommar / Capton
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.

leifi

Post by leifi » 18 Jun 2011, 20:56

ja jag är ju fortfarande ny här och har ingen egentlig uppfattning mer än om hur attityden verkar svikta en del.
jag har sagt det innan och nåt jag undrar över, moderatorer: så fort det blir diskussion i en tråd där det tycks olika så är ni där med små fula inlägg om varningar/ban även om det kanske inte alls är nåt att brusa upp över utan mer en "het debatt", ni säger ju själva att ni är precis som vem som helst på forumet, bete er så då. ingen rocket science direkt.
MEN jag tycker ni gör ett bra jobb som just moderatorer, men på ett betydande forum som det här så kan ni glömma att ni kommer vara omtyckt av alla användare, det går bara inte.

Känns lite som att det ni strävar efter är en förening på hobbynivå.

Nu lät jag säkert skitbitter,men jag är tacksam för forumet och alla inblandade då det är till stor hjälp och bra tidsfördriv! :rock2:
Traxxas summit powered by tekin RX8
futaba 4pl
suktar efter en hpi har du en i fint skick till salu så skicka pm med detaljer!

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 18 Jun 2011, 21:14

bra med syn punkter.
men det är inte många varningar eller ban
som delats ut. och egentligen direkta hot...
om man jämför med andra forum.
är nog jävligt lite vi lag oss i diskutioner??
för det har fungerat bra, men det kan ju bero oxå
på att det är lite äldre snubbar som är på detta forum.

och jag vet att alla kan inte gilla varann, men jag o stefan startadde upp
det här forumet för att vi tycker så jävla mycket om dessa bilar....
sen om nån inte gillar mig, det kan inte råför. men jag är den jag är!
och jag vill lära känna personen i riktiga livet innan jag dömmer...
lätt att få fel bild av en människa bakom tangent bordet.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

JRJ

Post by JRJ » 22 Jun 2011, 09:00

När jag klickar på "nya inlägg" så får jag fram ett antal sidor med 25 st trådar på varje sida.
I samma vy så kan man se det första och sista inlägget i varje tråd. Det blir 50 st inlägg totalt.
Idag så var 24 av dessa 50 inlägg gjorda av en moderator eller en administratör.

Det brukar vara ett ganska bra tecken på att något är galet.
De vanliga användarna lämnar forumet och kvar finns bara en liten grupp för inbördes beundran.

Vad det sen beror på kan man väl stöta o blöta i all evighet men jag tror helt klart det har väldigt mycket att göra med den nya trenden, att man MÅSTE ha en HPI alt MCD med MINST en super/ultra/mega/anabola/MOD motor, servon för en halv månadslön till det och sen ett chassie i kolfiberdraperat titan för att det ska hålla. Annars är man chanslös och bara töntig.
Sånt skrämmer bort folk som bara vill ha sin orginalbil som den är, men ändå kunna basha runt i grusgropen och ha lite kul utan att hela tiden behöva höra att dom måste uppgradera till ditten och datten.
Kör hellre hårt än snyggt...

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 22 Jun 2011, 11:00

nær en nybørjare frågar, jag behøver uppgradera før den o den delan pajar hela tiden????
vad ska vi sæga till han då?
bara fortsætt att køra sønder och køp original delar.
det kan ju oxå få folk att lessna nær det inte håller...
och går sønder hela tiden..

tycker att vi børrjar komma i samma nivå som det var på slutet på
rsb forumet. avundsjuka och en massa gnæll...

vi startade det hær forumet før att få lægga upp våra bilar i våra trådar.
utan en massa gnæll på vad det kostar, det ær ju upp till var och
en att bestæmma hur mycket man lægger på bilen.
før att visa bla, och somliga får ta det som inbørdes beundran.

och sen måste jag bara sæga att alla som varit med och skrivit och hjælpt varandra
har gjort det med stil och finess. inte många gån\ger som vi bannat och varnat folk.

jag tycker det hær foruumet fungerar skit bra och jag ær nøjd.
førutom tjafset på slutet.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

J.A racing

Post by J.A racing » 22 Jun 2011, 11:17

Det kan ju också bero på att vi till skillnad från andra forum är vanliga medlemmar och skriver lika mycket som vem som helst. :sunglasses:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 22 Jun 2011, 13:31

Än en gång!! Vi har alla olika nivåer som vi ligger på när det gäller denna hobbyn. Förstår inte varför det ska spela någon roll vad man vill lägga på sin bil. Stör man sig på att vissa har råd med lite mer, läs inte dom trådarna då! Som huSSe sa, vi startade ju detta forumet för att slippa avundsjuka och gnäll om vad folk lägger ner på sina bilar. alla skulle få vara som dom vill. Och har man bättre förslag på uppdatteringar, skriv dom då så man får olika alternativ till uppdateringar.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

John

Post by John » 22 Jun 2011, 14:17

Varför allt gnällande?
Det här är ett diskussionsforum där folk skriver vad dom själva tycker och tänker ut ifrån sitt synsätt, allt kan inte falla alla i smaken. Hade det varit att folk inte gjorde det så skulle det här inte vara så värst mycket till forum.
Ni får acceptera att det finns en blandad skara folk inom den här hobbyn.

Och till sist, tänk på att det är NI (vi tillsammans) som gör forumet - inte vi moderatorer. Så det är upp oss alla att göra det till ett trevligt tillhåll.

Post Reply