Att jag tar upp det projektet är att på många olika sätt ligger lärdomarna från det projektet från vintern 16-17 till grund till hur jag bygger o resonerar på mina 1/5 el när det kommer till batteri, kontakter, motorer, servo, däck och kylning. Lärde mig nog mer om rc på det projektet än på något annat projekt jag haft på de kanske 10 år jag hållit på med RC. Detta trots att projektet på många sätt inte alls funkade så bra som jag tänkt mig.
Detta var för lite drygt 2 år sedan(1 år innan jag byggde w5) och jag hade hållit på med LS bensin ca 3 år och körde även lite 1/8 elbuggy/truggy på den då nybyggda banan i västervik.
Jag har dock alltid lockats av tanken på att ha rc grejer som kan fylla mer än en funktion, t.ex både crawla, basha och åka på bana. "Den ultimata rc bilen" .
Arrma hade nyligen lansetat Nero plattformen som på pappret hade potential att vara just en sådan bil med borstlös drivlina och låsbara diffar (från sändaren).
För er som inte är bekanta med den bilen så var det(ja den säljs inte längre) en 7 kg tung monstertruck så den kanske inte riktigt är LS men stor var den i vilket fall.
Bilen var dock i typisk RTR anda försedd med förhållandevis enkel elektronik och rc utrustning som gjorde att bilen orginal kunde spruta grus men inte mkt mer.
Så redan från början skulle jag modda bilen extensivt!
Ville både få den snabbare, smidigare och kunna crawla med den!.
Fortsättning följer!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk