luftfilter
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: luftfilter
det var nog på rc-racing tråden. på motor? tror jag.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
Ntch in da dirt
de där va väl ett skapligt pris då kan man ju köpa två och byta ut det ena medans det andra torkar efter rengörning.Lusse wrote:Det här har komit in på DDM.. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7208/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
-
Ntch in da dirt
Nu har jag beställt ett uni filter ska toppa det med ett tgn dual stage pre filter samt en outerwear. Jag har en flaska med filter olja hemma till piper cross skumfilter det borde väl gå att anväda.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jag ska oxå ha ett uni filter sen. verkar bra om man har ytter filter och ett outerwears.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Jag har ett Elcon filterkitt på väg hem... ska testa detta... tror det funkar lika bra!
Tror att det funkar bätre..S 500 R wrote:Jag har ett Elcon filterkitt på väg hem... ska testa detta... tror det funkar lika bra!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Vi kan ju hoppas..Lusse wrote:Tror att det funkar bätre..S 500 R wrote:Jag har ett Elcon filterkitt på väg hem... ska testa detta... tror det funkar lika bra!
Tjena grabbar... 
Vil bara seja at jag har prøvat detta RN filtret på min RR då jag hadde påmonterad en 27.2cc Promod, detta skal vera et av de besta filtret og kanskje det dyraste med.
Det som skjedde var at RN filtret (altså foamen i framkant )vart suget helt inn ved forgassaren med resultat at motoren inte fikk nok av luft.
Bytade til Uni filtret og opplevade at motoren gjekk vesentlig bettre og fikk den luftmengde den måtte ha.
Har nu påmonterad en TS Reedcace 27.2 spesial frå Rc-Racing i Norge som er ennu vassare enn promod 27.2 och må ha mera luft, men med Uni-filtret er der inga problem alls.
Det som många inte tenker på , er at en tunad/trimmad motor krevs mycke mer av luft enn en otrimmad motor gjør, det vet jag ettersom jag har prøvat og sett det.
Anbefaler Uni-filtret til alla motorer både trimmat og stockmotorar, luft er viktigare enn en tror.
Inte filter som detta under her från RN.
Vil bara seja at jag har prøvat detta RN filtret på min RR då jag hadde påmonterad en 27.2cc Promod, detta skal vera et av de besta filtret og kanskje det dyraste med.
Det som skjedde var at RN filtret (altså foamen i framkant )vart suget helt inn ved forgassaren med resultat at motoren inte fikk nok av luft.
Bytade til Uni filtret og opplevade at motoren gjekk vesentlig bettre og fikk den luftmengde den måtte ha.
Har nu påmonterad en TS Reedcace 27.2 spesial frå Rc-Racing i Norge som er ennu vassare enn promod 27.2 och må ha mera luft, men med Uni-filtret er der inga problem alls.
Det som många inte tenker på , er at en tunad/trimmad motor krevs mycke mer av luft enn en otrimmad motor gjør, det vet jag ettersom jag har prøvat og sett det.
Anbefaler Uni-filtret til alla motorer både trimmat og stockmotorar, luft er viktigare enn en tror.
Inte filter som detta under her från RN.
- Attachments
-
- RN-filter offroad.jpg (12.06 KiB) Viewed 2547 times
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk
Bra reflektion... blir det så får jag sätta på detta Elcon filtret på min FG helt enkelt.
- J.A racing
Egon vilka Uni-filter är det på väg till Swedrc nu nya eller gamla modellen?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
J.A racing wrote:Egon vilka Uni-filter är det på väg till Swedrc nu nya eller gamla modellen?
Selvsagt de nye.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
- J.A racing
Ok de ska bli kul och se vad det gör mot HPI orginal. Har du sett mitt amatör klipp från mobilen när jag gasar lite på åkern här hemma?Egon wrote:J.A racing wrote:Egon vilka Uni-filter är det på väg till Swedrc nu nya eller gamla modellen?
Selvsagt de nye.....
- J.A racing
Dålig film men du hör hur den går i alla fall. " onclick="window.open(this.href);return false;Egon wrote:Nope.......link??
Ingen feil på topp iallefall.......
Men fikk ingen inntrykk av torquen da du ikke hadde noen start fra stillestående...
Men fikk ingen inntrykk av torquen da du ikke hadde noen start fra stillestående...
Jan-Erik