den ligger i reservdelslådan och reservdelslådan är nerpackad i ryggsäcken och i ryggsäcken ligger även radion , så jag tror inte jag glömmer denNihlén wrote:GärnaVore supernice
![]()
HPI NOS-Edition 2
Re: HPI NOS-Edition 2
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Efter söndagens grymma körning så tog jag igår tag i rengörningen,
Här börjar smutsen:
Tydligen är gräsklipparen aktiv:
Grustag i bilen:
Här börjar smutsen:
Tydligen är gräsklipparen aktiv:
Grustag i bilen:
HPI NOS-Edition 2.0 Baja 5B ojojoj standard
Undertray/Gräsuppsamlare: denna räddade dock främre övre bult för motorfäste (se bild med dragstarten) dessutom satt ju distansen kvar, dock knappt)
Plastdetaljer... tror jag får lacka om undertrayen efter detta äventyr blir att tejpa den på insidan sen.
Å så har vi det märkliga hålet i kåpan????
Har jag voltat...??? varför skulle jag göra så?
Plastdetaljer... tror jag får lacka om undertrayen efter detta äventyr blir att tejpa den på insidan sen.
Å så har vi det märkliga hålet i kåpan????
Har jag voltat...??? varför skulle jag göra så?
Gjorde även Shocklimiters av bromsvajer till cykel (19kr Jula) samt krympslang och kabelskor.
Otroligt vad lätt det är att löda när man har riktiga prylar.
Tyvärr har nu ena främre dämparen förlorat sitt skydd över "stötdämparstången"? Hur löser jag detta? Är det bara att köpa ny dämparunderdel eller går det att hitta den detaljen löst????
Sen har vi ju en ganska ren bil:

Otroligt vad lätt det är att löda när man har riktiga prylar.
Tyvärr har nu ena främre dämparen förlorat sitt skydd över "stötdämparstången"? Hur löser jag detta? Är det bara att köpa ny dämparunderdel eller går det att hitta den detaljen löst????
Sen har vi ju en ganska ren bil:
Här kan du köpa det du behöver . Dom finns i fyr pack.Tyvärr har nu ena främre dämparen förlorat sitt skydd över "stötdämparstången"? Hur löser jag detta? Är det bara att köpa ny dämparunderdel eller går det att hitta den detaljen löst????
http://www.swedrc.se/product_info.php?c ... cts_id=746
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Så då har man lagt en order till Daves... på lite reservprylar och bra att ha hoppas nu bara på en snabb och smärtfri (läs momsfri) transport.
Jihaa
idag låg det ett brev på posten... från posten DDM-paketet har mottagits men som det så alltid verkar vara så åkte man på momsen och postens avgifter osv...
Vad värre är att om man tittar på bilden (nedan) så... ser inte filtren lite små ut?
Jo tyvärr så la jag beställning på fel filter. Antingen va jag lite trött i huvudet eller så va jag lite trött i huvudet men det är f..n inte lätt att trycka rätt om man kollar på
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.568/.f
så är den förvillande lik:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... A/id.57/.f
ja om man inte kollar på detaljnivå... hmm
Det värsta med detta va att jag beställde 2 (två), ja 2st sett med dessa filter
I övrigt så verkar alla andra prylar vara i rätt skala så att säga
Vad värre är att om man tittar på bilden (nedan) så... ser inte filtren lite små ut?
Jo tyvärr så la jag beställning på fel filter. Antingen va jag lite trött i huvudet eller så va jag lite trött i huvudet men det är f..n inte lätt att trycka rätt om man kollar på
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.568/.f
så är den förvillande lik:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... A/id.57/.f
ja om man inte kollar på detaljnivå... hmm
Det värsta med detta va att jag beställde 2 (två), ja 2st sett med dessa filter
I övrigt så verkar alla andra prylar vara i rätt skala så att säga
Så kan det vara i bland... sura är ju att man inte har det man trodde man skulle få..
Vad gör man när man är sjuk... och dessutom sjukt sugen på att gasa
Man river lite i bilen. Fick ju hem lite prylar från DDM i förra veckan och ena dämparen fram hade ju damaskern givit upp på. Dessutom kändes de lite "fladdriga", så det blev till att riva lite.
Vad tycks om min arbetsbänk
ja bilden säger ju inte så mycket men det är i soffan hemma.
Tjejen har ännu inte klagat
Före och efter, ett lyft... nu är det bara resten kvar
Fladdret by the way hängde på att den ena dämparen var helt tom på olja och den andra till häften full
Man river lite i bilen. Fick ju hem lite prylar från DDM i förra veckan och ena dämparen fram hade ju damaskern givit upp på. Dessutom kändes de lite "fladdriga", så det blev till att riva lite.
Vad tycks om min arbetsbänk
Tjejen har ännu inte klagat
Före och efter, ett lyft... nu är det bara resten kvar
Fladdret by the way hängde på att den ena dämparen var helt tom på olja och den andra till häften full