Hann väl köra ca en tank innan jag konstaterade att cylindern satt löst och packningen var blåst..
Kan ju säga att det var inte lätt att kontrollera bilen med 36-cylindern på! Lite för mycket gas, och den gjorde en piruett.. Jag fick justera om och dra på mer krängare fram och mjukare fjädrar bak för att kunna hantera bilen överhuvudtaget, men den accelererade bra ut ur böjarna när man balanserde gasen rätt och hade bra fäste. Med Mielke-pipan och 36-cylinder hade jag vansinnigt bra moment i botten, som sedan mattades ut i mot högre varv. Även om motorn varvade ungefär samma som den förra, så hade jag fullvarv redan på halva rakan med denna
Man kan väl kalla detta för ett bra experiment för att få en känsla för vad man vill ha för karaktär på en ban-motor.
Nu har jag rivit isär bottendelen för att kunna matcha den mot den nya 23cc cylindern, sedan ska den monteras.
Verkar som temperaturen under karossen och i motorn blev betydligt högre med Mielke-pipan också. Jag antar det beror på att pipan går framåt, så den förvärmer luften innan den kommer fram till motorn.. Den bakåtgående Technokit-pipan verkar dessutom ha en speciell färg som värmeisolerar, så det gör säkert sitt till också.
Får nog fundera på mer luftning under karossen om jag ska köra med mielke-pipan.