MCD Evo 3 sport (Projekt)
-
Ntch in da dirt
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
sök och du kommer att finna det är bara att skriva i ordet på den grej du söker så dyker grejerna upp , Och du hittar inga avgasrör till mcd på ddm då är det inovative hobby vs largescale.com som gäller!
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Jo jag hittade två pipor till MCD på DDM faktiskt, Jetpro var det, för 179 bux.. hittade några cylindrar åxå faktiskt, men är väl inte lönt att köpa där när man kan köpa från tex rc-car-online utan moms o tull... blir möjligen kanske till o med billigare... beroende på vad man köper vill säga.. i mitt fall är det ett cylinderkitt och nån form av pipa.
Synd dom inte har pipa på rc-car-online till MCD.. det är nåt som irriterar mig en aning..
Synd dom inte har pipa på rc-car-online till MCD.. det är nåt som irriterar mig en aning..
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Skojar du? DDM:s hemsida är ju grymt lättanvänd. Tror knappast du hittar någon mer heltäckande webshop med den strukturen och ordningen på sina delar. Om du ska hitta headkits så är det ju bara att gå in på Products - HPI Baja - Uppgrade parts by function och sist välja cylinders och big bore kits. Lättare kan det knappast bliPerkla wrote:Måste säga att DDM:s hemsida är den luddigaste jag sett nån gång, hittar knappt några cylindrar, dåligt med reservdelar, inga avgaspipor... vette faan hur dom har tänkt att man lätt ska kunna hitta vad man söker i en sån webshop dom har, ja det förvånar mig faktiskt inte om dom fått in en del klagomål ang svårnavigerad hemsida..
Har du bestämt att det blir det kit du visade lite tidigare i tråden?
Letar Baja 5B
Jo jag såg faktiskt att det var lite lättare att navigera när man fått lite uppsikt om vart grejerna ligger, dom verkar ju ha en del grejer iaf... men i mitt fall slipper jag inte moms o tull o därför kan det blir dyrare än att köpa inom europa... tyvärr.
MCD Evo 3 Sport
Exakt vilket kit lutar det åt. Har du länk (är ju lite nyfiken
)
Letar Baja 5B
Gå in på http://WWW.pitstop-shop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; och kolla..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
MCD Evo 3 Sport
Ok, det där är väl en vanlig 36mm CY cylinder skulle jag tro. Kan ju vara värt att jämföra mot DDM.
DDM tar 75 USD = 75 x 7,90 + frakt på ca 7 USD x 1,35 = 880:- .Dessutom får du 5% rabatt om du anger HBF vilket ger ett ungefärligt slutpris på 836:-
Hobbythek tar 90 EUR = 90 x 9,60 + frakt på ca 200 (lite dyrare än DDM) = ca 1064:-
Ingen större skillnad men kul att jämföra iallafall. Ska dock påpeka att jag är lite osäker på fraktpriset hos Hobbythek så kolla det innan bara. Ovanstående ex är väl mer en ungefärlig uppskattning.
Har du kollat vad Andreas eller Madmike tar för en liknande cylinder?
DDM tar 75 USD = 75 x 7,90 + frakt på ca 7 USD x 1,35 = 880:- .Dessutom får du 5% rabatt om du anger HBF vilket ger ett ungefärligt slutpris på 836:-
Hobbythek tar 90 EUR = 90 x 9,60 + frakt på ca 200 (lite dyrare än DDM) = ca 1064:-
Ingen större skillnad men kul att jämföra iallafall. Ska dock påpeka att jag är lite osäker på fraktpriset hos Hobbythek så kolla det innan bara. Ovanstående ex är väl mer en ungefärlig uppskattning.
Letar Baja 5B
Jo det är klart att det är kul att jämföra lite åxå, skulle vilja ha ett ställe att beställa både cylinderkit och pipa ifrån.. så slipper man dyra fraktavgifter från två olika ställen... men verkar inte finnas nåt vettigt tycker jag..
MCD Evo 3 Sport
Och om han åker på moms o tull vad blir det då?waqr wrote:Ok, det där är väl en vanlig 36mm CY cylinder skulle jag tro. Kan ju vara värt att jämföra mot DDM.
Tullavgiften ligger väl på 3.5% samt svensk moms 25%... det är alltså summan av det jag beställer + frakt + tull som momsen läggs på... så då blir det helt plötsligt inte så billigt som man kan tro..
MCD Evo 3 Sport
Tyvärr så är det så .Man får titta runt i Europa. Så kan man få ett bra pris.. Som sagt va Titta inpå Pitstop. nl...
Pitstop hade faktiskt en del grejer som kunde vara intressant, en pipa till MCD hade dom åxå faktiskt, för runt 1800:- eller nåt sånt.. samt cylinderkit på 29cc för ca 900:- eller nåt sånt..
Blir till att beställa i omgångar eftersom jag inte har dom pengarna på samma gång nu tror jag.. får se hur jag gör.. har lagt ut annons på en 1:8 Buggy samt en 1:10 Monstertruck, får se om det leder nån vart kanske o ger mig lite extra pengar
Känns ju som jag aldrig mer kommer att köra nitro iaf.. så vad ska jag då med sånna bilar till.. ? hehe..
Blir till att beställa i omgångar eftersom jag inte har dom pengarna på samma gång nu tror jag.. får se hur jag gör.. har lagt ut annons på en 1:8 Buggy samt en 1:10 Monstertruck, får se om det leder nån vart kanske o ger mig lite extra pengar
Känns ju som jag aldrig mer kommer att köra nitro iaf.. så vad ska jag då med sånna bilar till.. ? hehe..
MCD Evo 3 Sport
Jahapp... då har man köpt en Jetpro V2 pipa till min MCD då... kan nog vara en jävligt bra pipa det tror jag, och säkert nåt som passar bra till bigbore cylinder åxå... skulle vara kul att se vad den gör för skillnad på orginal cylle.. kanske inte så mycket.. men kul med en bra märkespipa iaf..

MCD Evo 3 Sport
-
Ntch in da dirt
Oki från vilken butik blev det? beställde du odämpad eller en dämpad ljudis?
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .