Kronop's Bajor
- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Re: Kronop's Bajor
Ååå fan va det den rätta översättningen av HPD då har jag haft fel alla dessa år 
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Önskar dig mycket nöje med den, och hoppas den blir till belåtenhet!Kronop wrote:Var iväg till Dave idag och plockade upp 5B'n han skruvat ihop så nu har jag stallet fullt, så länge iaf.
Trevlig pratstund och kul att se INZANE edition i aktion, kraften finns där utan tvekan.
Så här ser 5B HPD'n ut (HopPlockad av Dave) snart kittad av mig då det ligger lite godis och väntar på den.
HPD'n har fått lite nytt.
Lite alu-bling i baken.
Funderar på hur jag ska montera DDM ljuddämparen på bästa sätt (provpassning på bilden) och med vilket fäste, Blur fästet jag köpte kanske kan anpassas.
Tänkte linda en spiralfjäder runt utsidan på silikonslangen (böjfjäder för VP-rör från t.ex. Jula funkar bra), då kan jag kröka den rätt skarpt utan att den viker sig, ett bra slangtrix jag använt förut.

Passformen på V2 Dominatorn är inte den bästa om man säger så, grymt meckigt att få nedre fästet rätt
Tyckte också det var lämpligt med lite hjulstök så här i adventstider

Lite alu-bling i baken.
Funderar på hur jag ska montera DDM ljuddämparen på bästa sätt (provpassning på bilden) och med vilket fäste, Blur fästet jag köpte kanske kan anpassas.
Tänkte linda en spiralfjäder runt utsidan på silikonslangen (böjfjäder för VP-rör från t.ex. Jula funkar bra), då kan jag kröka den rätt skarpt utan att den viker sig, ett bra slangtrix jag använt förut.

Passformen på V2 Dominatorn är inte den bästa om man säger så, grymt meckigt att få nedre fästet rätt
Tyckte också det var lämpligt med lite hjulstök så här i adventstider

Last edited by Kronop on 02 Dec 2013, 19:49, edited 2 times in total.
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
Sådär, nur står HPD'n och tinar upp efter snöskottningstjänst....

Tror faktiskt att dämp monterngen duger, lätt att klippa loss när det ska mekas. Alla andra alternativ som jag gjort mock-up på innebär skruvande för att få loss buren... inte kul.
Tog lite rostfri tråd och ful lindade slangen med, funkar utmärkt inga tendenser för slangen att vika ihop sig. Jag ska linda om lite tätare sen så blir det både snyggt och bra.
Värme/vibrationsskydd modell cyckelslang

Tror faktiskt att dämp monterngen duger, lätt att klippa loss när det ska mekas. Alla andra alternativ som jag gjort mock-up på innebär skruvande för att få loss buren... inte kul.
Tog lite rostfri tråd och ful lindade slangen med, funkar utmärkt inga tendenser för slangen att vika ihop sig. Jag ska linda om lite tätare sen så blir det både snyggt och bra.
Värme/vibrationsskydd modell cyckelslang
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Sätt på paddeldäck och ut och fräs igen!
Här går det segt som julknäck...
Fantastiskt vad verkligheten kan tränga på även ute i garaget
Har inte hunnit med leksakerna alls sista tiden.
Funderar på vilka inköp som skulle behöva planeras in för att bli helt självförsörjande under våren dock.
TR Servo Saver + några fjädrar till bilarna känns helt rätt.
Ett (eller ett par) bättre styrservo för jag antar att det ligger någon vett/sans i att byta till metalldrev i orginal.
Bättre beg stötdämpare och/eller renoveringskit.
Ev Paddeldäck, mest bara för att göra däckssamlingen komplett
Fixa ett stativ för mek ute i busken. Får se om det går att hitta något som är tillräckligt stabilt och bulta på en platta.
Fantastiskt vad verkligheten kan tränga på även ute i garaget
Har inte hunnit med leksakerna alls sista tiden.
Funderar på vilka inköp som skulle behöva planeras in för att bli helt självförsörjande under våren dock.
TR Servo Saver + några fjädrar till bilarna känns helt rätt.
Ett (eller ett par) bättre styrservo för jag antar att det ligger någon vett/sans i att byta till metalldrev i orginal.
Bättre beg stötdämpare och/eller renoveringskit.
Ev Paddeldäck, mest bara för att göra däckssamlingen komplett
Fixa ett stativ för mek ute i busken. Får se om det går att hitta något som är tillräckligt stabilt och bulta på en platta.
Liten update.
Diffen är inte frisk på HPD'n.... nya delar ligger i lådan i väntan på att plockas ihop, har inte rivit isär ännu men .... ja det låter som sagt tröskverk så jag tror inte det är ett lager.
En Vertigo Easy access Clutch väntar också på att installeras i samband med att jag river ner diffen å så en TR servo saver och en Killer Bee.
IRC Big Bore shocks finns på hyllan och ska väl på när X2e kittet monteras (så fort Kraken släpper Class 1 TSK-B buren
)
Ja och ett stativ har fixats i dagarna, Biltemas hopfällbara arbetsbänk med 5mm gummi limmat på topp blev riktigt smidig, deras stora magnetkopp sitter som en smäck på tvärstaget också
Diffen är inte frisk på HPD'n.... nya delar ligger i lådan i väntan på att plockas ihop, har inte rivit isär ännu men .... ja det låter som sagt tröskverk så jag tror inte det är ett lager.
En Vertigo Easy access Clutch väntar också på att installeras i samband med att jag river ner diffen å så en TR servo saver och en Killer Bee.
IRC Big Bore shocks finns på hyllan och ska väl på när X2e kittet monteras (så fort Kraken släpper Class 1 TSK-B buren
Ja och ett stativ har fixats i dagarna, Biltemas hopfällbara arbetsbänk med 5mm gummi limmat på topp blev riktigt smidig, deras stora magnetkopp sitter som en smäck på tvärstaget också
Smiskade ur 5B'n ordentligt för första gången idag faktiskt, och den där Mielke pipan är helt ok, mer än så faktiskt. Riktigt trevlig karaktär, bra botten och tillräckligt med klipp med 23cc för att hänga med Walha's 26:a med bakhängd V2 Dominator.
Iofs tror jag att fästet i Hostile mini MX hade rätt mycket med saken att göra, funkar bra på fint hårdpackat material med löst på topp.
Iofs tror jag att fästet i Hostile mini MX hade rätt mycket med saken att göra, funkar bra på fint hårdpackat material med löst på topp.