Har en Hpi Baja SS med lite lull. Kör 90% på gräs då jag har åkrar och stora gräsytor runt där jag bor.
Har kört en del i helge trots 2-3 cm snö, grymt kul !
Men Markfrigången på Bajan lämnar en del att önska, mätte min igår c:a 4-4,5cm under motorn.
Detta innebär att det inte behövs så mycket ojämnheter utan att den fastnar.
Letar efter ett kompliment till Bajan och Losin står nu högst på listan.
Jag har dock inte hittat specar på markfrigång ?!
Skulle vara intressant att veta hur hög markfrigång de olika märkena har.
Nån som kan bidra med lite mätningar eller data ?
Markfrigång på LS bilar
Markfrigång på LS bilar
Kika gärna på min vädersida där även huset loggas med el förbrukning m.m
Http://www.sundshult.se
Re: Markfrigång på LS bilar
Har ej mätt Losin men den är ganska så baktung i originalutförande och skulle vilja säga att den ev är lägre till och med. Kan dock inte backa upp det med fakta. (Har ingen själv men polarn har en). Du skulkle ju kunna sätta på 5T-däck på den du har för att komma upp en aning om det nu är en 5B du har?
Edit: Efter en snabbkoll på tuben så ser den faktisk ganska hög ut: Dock baktung
Edit: Efter en snabbkoll på tuben så ser den faktisk ganska hög ut: Dock baktung
Låter lite som att du har för dålig grundgas...håll momentet uppe så flyger du över ojämnheterna

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jag har tejpat gas reglaget på max men det fastnar ibland ändåMats B wrote:Låter lite som att du har för dålig grundgas...håll momentet uppe så flyger du över ojämnheterna![]()
![]()
![]()
Kan ingen Losi och en 5T/SC ägare plocka fram tumstocken och mäta.
Jag köpte lite biffigare däck med rejäla nubbar och den blev ändå bara nån halvcentimeter högre.
Hur är FG 4x4 "bigfoot" modeller med markfrigång ?
Kika gärna på min vädersida där även huset loggas med el förbrukning m.m
Du kan använda dom här bärarmarna bak ,så blir den lite högre..http://www.davesmotors.com/sp525
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hej.
Mätte lite hastigt bak på min Losi. Har 55 mm bak och då är bärarmarna nästan i våg.
Spänner du upp fjädrarna och full droop, så får du nästan 100 mm mellan chassiet och marken.
mvh
Lennart
Mätte lite hastigt bak på min Losi. Har 55 mm bak och då är bärarmarna nästan i våg.
Spänner du upp fjädrarna och full droop, så får du nästan 100 mm mellan chassiet och marken.
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
- Rallyfinnen
Med 4wd så tar den ju sig fram mycket bättre, även om chassiplattan släpar i lite.