Stelunex Baja SS
Re: Stelunex Baja SS
Sitter och klipper kaross...
Sådär kul.. Men snart är det klart. 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
vad för karre? 5b eller 5t?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
5B kaross.huSSe wrote:vad för karre? 5b eller 5t?
Din G270RC, är den i "originalskick" ? Ska bli kul och höra vad du tycker om den.
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
Japp, helt orginal förtillfället. Får se vad det kan bli för kul med den under våren / sommaren. men är en bra början.Roxen wrote:Din G270RC, är den i "originalskick" ? Ska bli kul och höra vad du tycker om den.
Jo en pipa ska på, vilken vet jag inte än... sniffar på en GBE Hornet..
Då var karossen i princip färdig klippt, Då ska vi se vad det kan tänkas bli för färg.. Svart kan det ev bli. Vi får se..
Hur gör du med den främre chassiplattan, kommer du att deanodisera denna? Mats B var på mig och tyckte jag skulle köra den också men det känns som om den har betydligt tjockare och hårdare anodisering än de övriga delarna så jag vet inte om det skulle funka med kaustiksoda på den. Vad tror du?
Letar Baja 5B
Den främre lämnar jag som den är. Tror den sitter som f-n...waqr wrote:Hur gör du med den främre chassiplattan, kommer du att deanodisera denna? Mats B var på mig och tyckte jag skulle köra den också men det känns som om den har betydligt tjockare och hårdare anodisering än de övriga delarna så jag vet inte om det skulle funka med kaustiksoda på den. Vad tror du?
Skönt, då fick jag det bekräftat. Kan jag med gott samvete skita i det också
Hur gör du med bakre?
Letar Baja 5B
waqr wrote:Skönt, då fick jag det bekräftat. Kan jag med gott samvete skita i det ocksåHur gör du med bakre?
Det är gjort, Har gjort alla delar utom främre chassit.
- J.A racing
Den främre är inte den bara lackad i nån färg bara? 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Klart ni ska gå hela vägen... ingen halmesyr här inte!! 
Nja....vågade mig inte på den främre chassieplattan men deanodiserade iallfall allt förutom den i dag. Gött att vara klar med det.
Hur går det för dig då Stenelux?
Letar Baja 5B
Idag blev det att fina till det sista på karossen efter urklippning, fixat lite material till "stänkskydden" för drivaxlarna. Hoppas kunna skära ut detta under veckan. Monterade min nylackade SS pipa, funkar tills jag helt bestämt vad jag ska ha. (Velar nästan lika mycket som Waqr och sina däck)waqr wrote:Nja....vågade mig inte på den främre chassieplattan men deanodiserade iallfall allt förutom den i dag. Gött att vara klar med det.
Hann med en provstartning på nya 270, hoppa igång på ett par ryck. Nu ska den köras in. Ja lite av vad jag gjort idag.
Over And Out