Kom på att du hade skrivit så här för ett tag sedan. Det gick inte så bra att hålla detta vaStelunex wrote:
Samt ett litet paket till, absolut det sista för iår..![]()
nu blir det inköpsstopp under första kvartalet 2010 när det gäller LS.
Stelunex Baja SS
Re: Stelunex Baja SS
Letar Baja 5B
Mja, blev inte riktigt så.... Men det var bara<lie små saker, så det får väl inte räknas..waqr wrote:Kom på att du hade skrivit så här för ett tag sedan. Det gick inte så bra att hålla detta vaStelunex wrote:
Samt ett litet paket till, absolut det sista för iår..![]()
nu blir det inköpsstopp under första kvartalet 2010 när det gäller LS.
Men det tackar vi för då
det är skitkul att följa dina byggen
Jo det är sant, typ bara en HPI Baja 5T och lite annat smått och gottStelunex wrote:
Mja, blev inte riktigt så.... Men det var bara<lie små saker, så det får väl inte räknas..![]()
![]()
Har du inga fler bilder på helgens mekning? Är ju alltid intressant att se vad folk håller på med
Letar Baja 5B
Hehehe, har inga fler bilder från helgen, men idag så deanodiserade jag botten plattan samt de sista delarna i bakvagnen. Imorgon ska jag plocka ihop bakpartiet igen och fortsätta monteringen. Jagar ett par firmor för en ev eloxering av vissa delar.
Under morgondagen ska jag plåta lite i garaget.
Snart morgon snart morgon... hehehehe.
Under morgondagen ska jag plåta lite i garaget.
Hehe...jo jag känner igen det där suget
Hur var det, hade du beställt TR kopplings kittet? Är lite sugen själv nämligen men tycker det är lite dyrt. Dock verkar det ju grymt bra. Kanske lika bra att slå till
Jag står i valet och kvalet mellan den eller DDM :s egna. Kanske dumt att snåla?
Hur var det, hade du beställt TR kopplings kittet? Är lite sugen själv nämligen men tycker det är lite dyrt. Dock verkar det ju grymt bra. Kanske lika bra att slå till
Letar Baja 5B
Har ett kit som var tänkt till denna, men snodde det till 5T.waqr wrote:Hehe...jo jag känner igen det där suget![]()
Hur var det, hade du beställt TR kopplings kittet? Är lite sugen själv nämligen men tycker det är lite dyrt. Dock verkar det ju grymt bra. Kanske lika bra att slå tillJag står i valet och kvalet mellan den eller DDM :s egna. Kanske dumt att snåla?
Snart morgon Snart morgon....
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
skicka ett mail till dig nu
sorry att det tog lite tid
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
madmike83 wrote:skicka ett mail till dig nusorry att det tog lite tid
Såg precis bilderna, pipan ser kanon ut. Har inte hundra bestämt mig för vad det blir. Ge mig lie tid til att fundera.
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
bra såg du att det var lite små bucklor men blir ju det när det sprutar upp sten inget som märks nästan.Stelunex wrote:madmike83 wrote:skicka ett mail till dig nusorry att det tog lite tid
Såg precis bilderna, pipan ser kanon ut. Har inte hundra bestämt mig för vad det blir. Ge mig lie tid til att fundera.
Jadå fundera du bara att höra av sig om det är nått mer
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
Tycker Jetpron verkar fungerar bra på Bajorna. Ger grymt tryck på de högre varven iallfall.
Vilka andra pipor har du kikat på Stenelux?
Vilka andra pipor har du kikat på Stenelux?
Letar Baja 5B
Har kikat på de flesta, men kan inte bestämma mig. Har ju velat med motorer och pipor fram och tillbaka. GBE, Jetpro, victory mmmmmmmmm.
GBE Hornet gillar jag för placeringen. Sitter bra skyddad. Jetpro har jag haft tidigare och det är bra flås i dem. Vi får se vad det blir.

Kanske Jetpro med 30cc, och en Hornet i Zenoah 270.
GBE Hornet gillar jag för placeringen. Sitter bra skyddad. Jetpro har jag haft tidigare och det är bra flås i dem. Vi får se vad det blir.
Kanske Jetpro med 30cc, och en Hornet i Zenoah 270.
Idag har jag hunnit med lite skruva, monterade Yamadude länkaget. Passade även på att offra en drivaxel damask som jag klippte till som skydd för spjäll axeln på förgasaren. (Vart kanon). Se bild. Hade vissa problem med att orginal länkaget kärvade, detta känns mycket bättre. . Passade även på att snygga till SS pipan tills jag bestämt mig för vilken pipa jag ska ha på denna. Lutar åt en GBE Hornet igen..
Vi får se vad det blir.
Nästa steg är nu att skära ut ett par nya rutor, Ska leta upp något lämpligt material (någon mjuk plast) att göra dessa stänkskydd. Sak fortsätta klippa i nya karossen. Sedan blir det lack. Och lite annat kul.
Lite bilder på skönheten

Nästa steg är nu att skära ut ett par nya rutor, Ska leta upp något lämpligt material (någon mjuk plast) att göra dessa stänkskydd. Sak fortsätta klippa i nya karossen. Sedan blir det lack. Och lite annat kul.
Lite bilder på skönheten
- Attachments
-
- IMG_2611.JPG (168.13 KiB) Viewed 2249 times
-
- IMG_2605.JPG (144.2 KiB) Viewed 2249 times
-
- IMG_2645.JPG (228.7 KiB) Viewed 2249 times
På bilen 
- Attachments
-
- IMG_2627.JPG (221.84 KiB) Viewed 2247 times
-
- IMG_2620.JPG (210 KiB) Viewed 2247 times
-
- IMG_2619.JPG (197.1 KiB) Viewed 2247 times
Nu börjar det hända grejer
Ser bra ut med SS pipan. Klar förbättring mot originalet. Hur var Yamadude länkaget att installera?
Letar Baja 5B
waqr wrote:Nu börjar det hända grejerSer bra ut med SS pipan. Klar förbättring mot originalet. Hur var Yamadude länkaget att installera?
Riktigt bra. Passa som hand i hanske. Känns mycket bättra än orginal, Framförallt att länkaget är "rakt". Orginal har ju en knäck och tror det är den som kärvat då det kommit in mycket skit.. Kolla bild
Länkaget löper helt fritt...
- Attachments
-
- IMG_2529.JPG (231.25 KiB) Viewed 2244 times