Hoppas även att diffen fungerar bäst på läge 2, så man slipper riva den stup i kvarten
The Harmagedon, SX-3 -013
Re: The Harmagedon
Den är ungefär lika smart som Tourex kopplingen i justerbarhets-faktorn. Som enligt mielke skall plockas av från motorn och justeras i handen
Tur att läge två på den fungerar alla dar i veckan 
Hoppas även att diffen fungerar bäst på läge 2, så man slipper riva den stup i kvarten
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Vilka sjuka grejer det finns till touringvärlden alltså. Jag förstår ju varför jag ska köra gtbil först. Men när man läser sådant här blir man junsjukt sugen att gå vidare!
Kul hobbykväll igår med lunkan corvette, wrep o toomuch, mårten och peter..
mätning av porttider, lite försäljning och och kolvringsbyte på min HRP03..
Kränge den "gamla" Samba 7'an till Toomuch.. Har även fått leveransen av min Samba 7 titan pipa.

mätning av porttider, lite försäljning och och kolvringsbyte på min HRP03..
Kränge den "gamla" Samba 7'an till Toomuch.. Har även fått leveransen av min Samba 7 titan pipa.

Vilken underbar pipa 
- J.A racing
Jaha var det där ni var, de var så jäkla lugnt här igår.
Fin pipa tänkte nästan lägga ett bud på Samban, men nu behöver jag ju inte fundera på det längre. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jo förstår det, Jag försäkrade mig dock om att ha en köpare till stålpipan innan jag beställde titan.. Samba 7'an e riktigt grym, både stål och titan.. Gjorde en vägning och titan väger 150g mindre än den stål jag hade..
Det är ju "rätt mycket" på en sån här liten bil, så förhoppningsvis får jag lite bättre tyngdpunkt på köpet!
Nu vill man nästan rycka igång henne och få höra den klingande sången från titan
Det är ju "rätt mycket" på en sån här liten bil, så förhoppningsvis får jag lite bättre tyngdpunkt på köpet!
Nu vill man nästan rycka igång henne och få höra den klingande sången från titan
Tycker jag du ska... glöm inte att filma i så fall!
Mja, vi får se.. Det sitter ju en ny kolvring i den, så jag är nog inte så jättesugen egentligen att bara starta upp o lyssna..S 500 R wrote:Tycker jag du ska... glöm inte att filma i så fall!
Vill ju isåfall köra in kolvringen också.. Men vi får se.. blire nått så ska jag försöka tänka på kameran!
Kom igen nu... klart du kör in den nu så du slipper det i vår 
- J.A racing
nooope.. varken från SCS eller från Rapid
Vad har du köpt från Rapid?
kulleder, turnbuckles, skruvar, bussningar typp... slitdelar som skall bytas under vintern...S 500 R wrote:Vad har du köpt från Rapid?
Turnbuckles e iof bara för att fylla på förrådet då jag nallat ett par under sommaren efter en incident med Sammie i norrköping i början på augusti där jag jag stod längst fram i startledet, fick motorstopp, starten gick o jag fick sammie i arslet.. (inte sexuellt
Kullederna är dom blåa rejäla, och inte dom där "nya" i stål som glappar efter två varv på banan..
Okey. kan du lägga upp en bild med dom blå och dom i stål ijämte varandra så man får se skillnaden sen?
Shjure thing.. Lite krasst kan jag väl säga att dom i stål har M6 gänga plus 4mm hål, medan dom blåa har en M8 gänga och 5mm hål.. men eftersom trackrodsen är M6 och gängan i hubben är M4 så får man ha en Gängövergång från M8/6 plus en sleeve för att reducera hålet från 5->4mm..S 500 R wrote:Okey. kan du lägga upp en bild med dom blå och dom i stål ijämte varandra så man får se skillnaden sen?
Dom blå är BETYDLIGT tåligare, dom kostar därefter också... 300kr paret nånting, å säljes i höger/vänster gängat, så man behöver 2 förpackningar för att täcka upp behovet.
Men dom i stål är mindre och smidigare, och skall väga mindre!