Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Men var är alla touringåkarna är det ingen som skall till Växjö??
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Jag har beredskap på jobbet så jag kan inte tyvärr.. annars hade jag kommit och kört.. Lidköping gav mersmak nu i säsongsstarten
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
När går anmälningstiden ut? Jag har fortfarande inte bestämt mig..
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Enligt inbjudan går den ut idag, men eftersom det är så få anmälda så håller den nog öppet ett tag till
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Nu har jag fått tummen ur och anmält mig och bokat hotell.
Bokade två nätter på Hotell Värend för dryga 700kr via Hotels.com, känns prisvärt!
Bokade två nätter på Hotell Värend för dryga 700kr via Hotels.com, känns prisvärt!
Last edited by Rallyfinnen on 22 May 2012, 11:44, edited 1 time in total.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Hörde ryktesvägen att touring skulle vara inställt pga för lite anmälda?! Någon som vet hur det ligger till?
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Enligt inbjudan så kan dom ställa in t om imorgon vid för få deltagare...
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Har skickat fråga via klubben hemsida, och fick svaret att priser är beställda och dom kör på!
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Härligt, då blir det lite touring vrål med i helgen
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Ett litet klipp från dagens körning. Många långsamma kurvor på banan, och jag har lite problem med att få bilen dit jag vill ha den..
Fick iallafall med en stöddig 08:a som intro!
[youtube][/youtube]
OBS, endast tre touringbilar, så pallplats känns ganska säker oberoende av hur dåligt det går..
Fick iallafall med en stöddig 08:a som intro!
[youtube][/youtube]
OBS, endast tre touringbilar, så pallplats känns ganska säker oberoende av hur dåligt det går..
Last edited by Rallyfinnen on 28 May 2012, 13:51, edited 1 time in total.
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Kul tävling i Växjö, grym fight i vår semi:)
Som någon märkte så var jag "lite" besviken över 2 varv som inte registrerades och missade pga det finalen, var ju självklart tvungen att kolla detta i regelboken:)
Den säger följande:"Om transpondern under pågående heat/delfinal/final inte ger signal eller registreras ska varvräk- ningen räkna varven manuellt. Transpondern ska dock fungera och registreras vid start av heat/delfinal eller final."
Jag lyckas inte hitta något mer om detta och inte heller några speciella regler som gäller om man som i detta fallet "genat" vid slingan. Något som sett något mer om det då länka gärna.
Inget för min del att bry sig om i efterhand utan det jag tycker är viktigt är diskussion runt det och att man tillämpar samma bedömning överallt (vilket inte görs)
Sen att jag är världens sämsta förlorare och lite bitter, det är en helt annan sak:)
Som någon märkte så var jag "lite" besviken över 2 varv som inte registrerades och missade pga det finalen, var ju självklart tvungen att kolla detta i regelboken:)
Den säger följande:"Om transpondern under pågående heat/delfinal/final inte ger signal eller registreras ska varvräk- ningen räkna varven manuellt. Transpondern ska dock fungera och registreras vid start av heat/delfinal eller final."
Jag lyckas inte hitta något mer om detta och inte heller några speciella regler som gäller om man som i detta fallet "genat" vid slingan. Något som sett något mer om det då länka gärna.
Inget för min del att bry sig om i efterhand utan det jag tycker är viktigt är diskussion runt det och att man tillämpar samma bedömning överallt (vilket inte görs)
Sen att jag är världens sämsta förlorare och lite bitter, det är en helt annan sak:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Då var rejs-helgen över. Hade jävligt tur med vädret, helt perfekt kan man nog säga!
Hade lite problem att lära mig banan, och få till bilen som jag ville ha den, men den gick ganska bra till slut ändå.
Tur att Thomas var med så jag hade någon att fightas med, Erling körde sitt eget rejs, tutade och körde om vid varvningar typ
Här är ett par bilder.
Forumets representanter i touring:
Ser nästan ut som vi tillhör samma team också
En (kasss) bild på dom tre bästa GT-förarna för dagen
Jag har filmat touringfinalen med kameran på kepsen, och så filmade jag lite av GT-finalen också. Kommer så småningom.
Hade lite problem att lära mig banan, och få till bilen som jag ville ha den, men den gick ganska bra till slut ändå.
Tur att Thomas var med så jag hade någon att fightas med, Erling körde sitt eget rejs, tutade och körde om vid varvningar typ
Här är ett par bilder.
Forumets representanter i touring:
Ser nästan ut som vi tillhör samma team också
En (kasss) bild på dom tre bästa GT-förarna för dagen
Jag har filmat touringfinalen med kameran på kepsen, och så filmade jag lite av GT-finalen också. Kommer så småningom.
Re: Växjö deltävling 2 för och eftersnack
Det brukar inte vara några problem med att lägga till varv i efterhand om transpondern inte registrerat när man passerat slingan.
Har man däremot missat slingan kan man inte begära att få ett varv men det kan vara värt ett försök.
Hamnar man i denna situationen är det bra med en uppmärksam mekaniker som har koll och redan under loppet kan påtala problemet för tävlingsledningen.
Att meddela förarrepresentanten direkt efter loppet är också bra.
Att ta med sig vittnen till varvräkningen har funkat för mig men det var i ett kval och ej en final.
Har man däremot missat slingan kan man inte begära att få ett varv men det kan vara värt ett försök.
Hamnar man i denna situationen är det bra med en uppmärksam mekaniker som har koll och redan under loppet kan påtala problemet för tävlingsledningen.
Att meddela förarrepresentanten direkt efter loppet är också bra.
Att ta med sig vittnen till varvräkningen har funkat för mig men det var i ett kval och ej en final.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests