Jag vet inte om jag har kommit på nån form av revolution inom färg borttagning..
Detta är resultatet av ca 1 timmes arbete..
Nu kan det juh vara så att jag inte lackade som man skulle när jag målade denna.. Den va målad med 2 lager svart på dom ställen det va svart. Samt 1 flaska med fluoserande lack samt 2 flaskor med vitt på det..
Lacken hade släppt på ett par ställen och sen hade det kommit några droppar soppa som gjort att det löst upp färgen.
Hursomhelst så tänkte jag tvätta bort dom fläckarna. Tog en flaska som jag hade med Sitrusrens. Och döm om min förvåning när färgen bara rann av?! Så jag gjorde slag i saken och blåste på hela karossen. Gnugga med papper samt sköljde av med ljummet vatten. Gjorde så 3 ggr sen va den ren. Dock släppte inte färgen kring "motorn". För den målade jag med vanlig billack. Efter jag fått bort all färg så "diska" jag den 3 ggr med yes diskmedel. Nu skall den torka.. Sen får vi se om jag får motivation till att slänga på en ny lack på den.
Jag har juh hört ni som jobbat röven av er med DOT4-5 bromsvätska. Och fått "grumlighet" i plasten efter. Jag kan inte se nån sån reaktion (än) på denna kaross. Att den är matt på taket måste bero på att nån sprungit fram med sandpappere på den på nån träff.. Högst misstänkta är juh Malte eller David.. För att jag skulle slagit runt med den finns inte..
Här är iaf produkten jag använde..