The Harmagedon, SX-3 -013
Re: The Harmagedon, SX-3 -010
Ett tips när man fäster luftburken med slangklämma är att köra en skruv rakt igenom slangklämman,luftburken och gänga den i venturin.Så har vi det iallafall på vår bil.
Bra tips, tack!
Får se över det efter helgen!
Får se över det efter helgen!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Fy fåglarna vad det kommer "mökas" i den bussensx3 wrote:Jomenvisst blir det Lidköping, åker ner i det mobila härberget med Wrep och Thomascorvette wrote:Hur ser det ut kompis,blir det Lidköping?
- J.A racing
Här är det själv har jag inte meckat isär och vet inte riktigt hur det ser ut i.
Hey Johan.. No extra updates is needed.. Maybe only the SCS Oil. I'm not sure that the FG Oil is the same.. For low traction pos 1 with 22ml Oil for good/medium traction use pos 2 22ml Oil.
I Build it only with 1 shim in both side instead of 2 As the manual says!
Regards, Martin
Hey Johan.. No extra updates is needed.. Maybe only the SCS Oil. I'm not sure that the FG Oil is the same.. For low traction pos 1 with 22ml Oil for good/medium traction use pos 2 22ml Oil.
Regards, Martin
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Okej, har du diffen eller?J.A racing wrote:Här är det själv har jag inte meckat isär och vet inte riktigt hur det ser ut i.
Regards, Martin
Förstår dock inte hur ett av plåtshimsen kan göra sån skillnad, vad jag förstår så får man kompensera med mer preload, och i dom fall shimsen börjar bli nötta så kan man korrigera med att soppa in ett till shims.
Fast frågar man Lissau så skiter han i preloaden överhuvudtaget och ser bara till att skruven håller tätt och inte släpper igenom olja och kör den i läge 2 med dom stora carbonskivorna som inte är slitsade med fiber halvmånarna i mitten..
Får väl pröva och se om det blir nån skillnad, drog ett mail till Flakowski, får se vad han svarar!
- J.A racing
Ja Chris han kör ju också den, from nu så levereras diffen med plast halbmonde. Det ska även komma ut en ny instruktion från SCS på hur man ska montera ihop den. FG oljan är numera samma som SCS oljan kan ju vara bra att veta. 
Du har inte spänt din diff för hårt då, den ska bara touch'a och låsa av motormomentet.
Du har inte spänt din diff för hårt då, den ska bara touch'a och låsa av motormomentet.
OK.
Nee, jag har knappt nån preload alls, började preloada men upplevde att köregenskaperna vart sämre, så jag körde helt öppen i stortsett (preloadmässigt) hade mellanskivorna på styvt 29mm, slitsade.. antingen borde man prova V2 shimsen utan slitsar, eller gå ner till 26mm shimset och pröva..
Nee, jag har knappt nån preload alls, började preloada men upplevde att köregenskaperna vart sämre, så jag körde helt öppen i stortsett (preloadmässigt) hade mellanskivorna på styvt 29mm, slitsade.. antingen borde man prova V2 shimsen utan slitsar, eller gå ner till 26mm shimset och pröva..
- J.A racing
Ok vad ska slitsade och oslitsade göra för skillnad?
Dom ej slitsade ska vara snällare än de slitsade.. I min värld så skrapar slitsarna bort olja och man får mer friktion.
Mailade markus om plåtshimset och han svarade:
Prövade Lissaumetoden att ta bort ett stålshims pga att han tycker det blir för trångt där inne men då bygger bara fiberskivan upp ett par tiondels mm vilket gör att när skivan börjar slitas ut så kommer "korgen" ligga an insidan av diffen.V2 are smaller in diameter and sliced and not sliced
Not sliced have even less locking effect
Mailade markus om plåtshimset och han svarade:
Det låter ju rimligt, ser inte nån fördel med att plocka ur ett shims om diffen går runt lättU need the steel shims
Only when the carbon shims are thicker than 2,4 u can take one out
If u take one steel out might not be able to put preload onto system
If u have in total 3 and thick carbon or glas fibre plates u are not able to mount the diff because it is locking
So when u. Close it must be possible to turn the drive shafts without stucking...
- Rallyfinnen
Om det är samma princip som rs5-diffen, så ska det påverka hur diffen går in, mer spel så 'hugger' den med, mindre så går den in mjukare. Men vad vet jag, jag kör med öppen diff, bara rykten jag går på 
Du pratar om förspänningen nu? Det stämmer nog det du säger!Rallyfinnen wrote:Om det är samma princip som rs5-diffen, så ska det påverka hur diffen går in, mer spel så 'hugger' den med, mindre så går den in mjukare. Men vad vet jag, jag kör med öppen diff, bara rykten jag går på
Då gäller det att ställa förspänningen på det "berömda" håret så spelet är minimalt, men att diffen ändå går runt mjuk.. i kurvor vill man ju ha den helt öppen så man rullar snällt igenom.
- J.A racing
Ok nja jag vet inte då, Lissau kör fort men Markus borde ju veta som har konstruerat den. 
Vad ska du kör med för dämpare nu???
Klickdämparna såvida ingen köper dom =)
Annars blire nog antingen mecatech ej ställbara med silikonolja eller originaldämpare.
Annars blire nog antingen mecatech ej ställbara med silikonolja eller originaldämpare.
Är dom inget bra klickarna eller???