The Harmagedon, SX-3 -013

Alla Onroad-projekt
Locked
User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: The Harmagedon

Post by huSSe » 15 Dec 2011, 21:37

skulle kanske ta och testa en sån insulator på min reedcase?
vad kostade fuggen?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor
 

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: The Harmagedon

Post by sx3 » 15 Dec 2011, 21:46

Förgasare 115€+frakt, insulator 60€+frakt
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: The Harmagedon

Post by S 500 R » 15 Dec 2011, 21:55

Ja, ja, ja... ;)

Riktigt trevliga grejer. Den insulatorn ser ju grym ut.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Lunkan
Posts: 160
Joined: 07 Apr 2011, 20:17
Location: Enskede/Globen

Re: The Harmagedon

Post by Lunkan » 15 Dec 2011, 23:12

Manne! Varför rekommenderar grodlårsätaren inte extern tändning?

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: The Harmagedon

Post by waqr » 16 Dec 2011, 07:58

sx3 wrote:Förgasare 115€+frakt, insulator 60€+frakt
115 eur for en 990 förgasare lät saftigt :shock: Vad har han gjort mer än att kullagra den?
Letar Baja 5B

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: The Harmagedon

Post by sx3 » 16 Dec 2011, 09:37

Allt är relativt, men en förgasare kostar ju annars ~70€ i europa, så 45€ (400kr) för att någon bearbetat den med fräs och installerat 2 kullager tycker jag är helt rimligt.. Någon har ju lagt ner både tid samt material på den.
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: The Harmagedon

Post by huSSe » 16 Dec 2011, 09:57

är den mycket bättre den moddade fuggen?
vet du nån som kört med den?
är lite sugen på en sån..
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: The Harmagedon

Post by sx3 » 16 Dec 2011, 09:58

huSSe wrote:är den mycket bättre den moddade fuggen?
vet du nån som kört med den?
är lite sugen på en sån..
Lunkan, H.A.R.M, Zulle, Härschman på forumet har sån, Wrep har en egen variant på kullagrad förgasare.
Det ger ju en mjuk och följsam rörelse, men främst att spjällaxeln inte blir glapp.

Om den är bättre i övrigt vet jag inte!
Last edited by sx3 on 16 Dec 2011, 10:02, edited 1 time in total.
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: The Harmagedon

Post by huSSe » 16 Dec 2011, 10:00

då är det ju bra om den håller bättre.
då spar man ju en slant med tiden.

hur har wrep moddat?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: The Harmagedon

Post by sx3 » 16 Dec 2011, 10:01

huSSe wrote:då är det ju bra om den håller bättre.
då spar man ju en slant med tiden.

hur har wrep moddat?
CNC fräs, och in med kullager på båda sidor och sen i med ny axel.
Precis som med hobbycenter versionen, fast skillnaden att han gjort det själv, istället för att köpa.
My motor is stalled but my wheels are still spinning

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: The Harmagedon

Post by wrep » 16 Dec 2011, 10:58

sx3 wrote:
CNC fräs, och in med kullager på båda sidor och sen i med ny axel.

Ja förutom att jag gjorde det i en manuell fräsmaskin så stämmer det... :) kullagren finns på kullagergrosisten.se det var något tum-mått vill jag minnas.. tror jag skrev om det i min tråd. Det enda svåra var att rikta upp förgasaren i skruvstycket. Det borde gå precis lika bra att göra i en vanlig pelarborrmaskin. :thumbsup:
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: The Harmagedon

Post by wrep » 16 Dec 2011, 11:01

manne? Är lagren helt försänkta på bägge sidor? :hmm: Jag fick ju bara ner det ena typ 1,5mm för annars krockade lagret med skruven som håller förgasaren mot insulatorn...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: The Harmagedon

Post by sx3 » 16 Dec 2011, 11:17

Japp helt försänkta, dessa ser ut att vara av mindre typ än du har i din, knappt nån lagerbana..
microprylar det här :D Okej, manuell fräs då :P
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: The Harmagedon

Post by S 500 R » 16 Dec 2011, 11:30

Ni får ha så roliga leksaker i touringklassen...
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: The Harmagedon

Post by wrep » 16 Dec 2011, 19:44

sx3 wrote:Japp helt försänkta, dessa ser ut att vara av mindre typ än du har i din, knappt nån lagerbana..

Har dom gjort spjällaxeln tunnare oxå? :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest