The Harmagedon, SX-3 -013
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: The Harmagedon
skulle kanske ta och testa en sån insulator på min reedcase?
vad kostade fuggen?
vad kostade fuggen?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: The Harmagedon
Förgasare 115€+frakt, insulator 60€+frakt
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: The Harmagedon
Ja, ja, ja... 
Riktigt trevliga grejer. Den insulatorn ser ju grym ut.
Riktigt trevliga grejer. Den insulatorn ser ju grym ut.
Re: The Harmagedon
Manne! Varför rekommenderar grodlårsätaren inte extern tändning?
Re: The Harmagedon
115 eur for en 990 förgasare lät saftigtsx3 wrote:Förgasare 115€+frakt, insulator 60€+frakt
Letar Baja 5B
Re: The Harmagedon
Allt är relativt, men en förgasare kostar ju annars ~70€ i europa, så 45€ (400kr) för att någon bearbetat den med fräs och installerat 2 kullager tycker jag är helt rimligt.. Någon har ju lagt ner både tid samt material på den.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: The Harmagedon
är den mycket bättre den moddade fuggen?
vet du nån som kört med den?
är lite sugen på en sån..
vet du nån som kört med den?
är lite sugen på en sån..
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: The Harmagedon
Lunkan, H.A.R.M, Zulle, Härschman på forumet har sån, Wrep har en egen variant på kullagrad förgasare.huSSe wrote:är den mycket bättre den moddade fuggen?
vet du nån som kört med den?
är lite sugen på en sån..
Det ger ju en mjuk och följsam rörelse, men främst att spjällaxeln inte blir glapp.
Om den är bättre i övrigt vet jag inte!
Last edited by sx3 on 16 Dec 2011, 10:02, edited 1 time in total.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: The Harmagedon
då är det ju bra om den håller bättre.
då spar man ju en slant med tiden.
hur har wrep moddat?
då spar man ju en slant med tiden.
hur har wrep moddat?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: The Harmagedon
CNC fräs, och in med kullager på båda sidor och sen i med ny axel.huSSe wrote:då är det ju bra om den håller bättre.
då spar man ju en slant med tiden.
hur har wrep moddat?
Precis som med hobbycenter versionen, fast skillnaden att han gjort det själv, istället för att köpa.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: The Harmagedon
sx3 wrote:
CNC fräs, och in med kullager på båda sidor och sen i med ny axel.
Ja förutom att jag gjorde det i en manuell fräsmaskin så stämmer det...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: The Harmagedon
manne? Är lagren helt försänkta på bägge sidor?
Jag fick ju bara ner det ena typ 1,5mm för annars krockade lagret med skruven som håller förgasaren mot insulatorn...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: The Harmagedon
Japp helt försänkta, dessa ser ut att vara av mindre typ än du har i din, knappt nån lagerbana..
microprylar det här
Okej, manuell fräs då 
microprylar det här
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: The Harmagedon
Ni får ha så roliga leksaker i touringklassen...
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: The Harmagedon
sx3 wrote:Japp helt försänkta, dessa ser ut att vara av mindre typ än du har i din, knappt nån lagerbana..
Har dom gjort spjällaxeln tunnare oxå?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest



