2070 står det väl på de lite nyare Zenoha 230-cylindrarna om jag inte mins fel?
Bjuggens FG Comp 04
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Re: Bjuggens FG Comp 04
Det var en som hade med en sådan motor i Staffanstorp... Han sade att det var en Lauterbacher-motor 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Är det inte 240 för en 23'a. Och 270 för en 26'a.wrep wrote:Det var en som hade med en sådan motor i Staffanstorp... Han sade att det var en Lauterbacher-motor
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
wrep
Lusse wrote:Är det inte 240 för en 23'a. Och 270 för en 26'a.
Jo på de allra nyaste motorera är det så.... 240 är en helt annan motor än 230. Men det finns olika modeller/generationer av 230 också. Och där står det 2070 på den nyaste 230-modellen (G230 rc4 ? ) om jag kommer ihåg rätt.
Okej.Det visste jag inte..wrep wrote:Lusse wrote:Är det inte 240 för en 23'a. Och 270 för en 26'a.
Jo på de allra nyaste motorera är det så.... 240 är en helt annan motor än 230. Men det finns olika modeller/generationer av 230 också. Och där står det 2070 på den nyaste 230-modellen (G230 rc4 ? ) om jag kommer ihåg rätt.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Projektet går för fullt och motorn är ur chassit för lite översyn.. Sitter en teflonkoppling monterad som är väldigt lik Lauterbashern jag har i 5T bilen men....... Det finns ingen centrumskruv!!!!Nere i hålet finns en 3 mm insexfattning.. Kan den hålla kopplingen på plats?? Hur får man loss skiten?? Vill dra loss kopplingen för att göra rent och byta lager..
Bild.

Bild.

Billös expertkommentator..
Jag har ingen aning om vad det är för koppling, men en sak vet jag, och det är att du vinner första priset för årets smutsigaste förgasare! 
Det är FG variant av Lauterbach kopplingen.
Jo. Såpass är jag med, men hur sitter den fast på veven??S 500 R wrote:Det är FG variant av Lauterbach kopplingen.
To dismount the clutch from the crankshaft remove the M6x35 countersunk screw, srew in the M6 headless pin and screw the M8 countersunk srew against it.
Bra tips StefanS 500 R wrote:To dismount the clutch from the crankshaft remove the M6x35 countersunk screw, srew in the M6 headless pin and screw the M8 countersunk srew against it.
Plockade loss och gjorde rent och det visade sig vara en WT603. Spjällaxeln var dock rejält sliten..Malte wrote:Jag har ingen aning om vad det är för koppling, men en sak vet jag, och det är att du vinner första priset för årets smutsigaste förgasare!
Nån som har en bättre begagnad 603 eller 668 så är jag spekulant
Så stog det på beskrvning till min FG koppling. Men det var ju bra att du fick av den!Bjuggen wrote:Bra tips StefanS 500 R wrote:To dismount the clutch from the crankshaft remove the M6x35 countersunk screw, srew in the M6 headless pin and screw the M8 countersunk srew against it.Funkar tyvärr inte på denna då den inte har den större m8 gängan.. Hur som helst så fick jag loss skiten efter lite milt våld..
-
wrep
Byt axel och spjäll det brukar räcka fintBjuggen wrote: Plockade loss och gjorde rent och det visade sig vara en WT603. Spjällaxeln var dock rejält sliten..
Nån som har en bättre begagnad 603 eller 668 så är jag spekulant
Förstår vad du menar. Så funkar ju orginal offroad Lautern. Detta verkar vara nån special FG modell på samma koppling.S 500 R wrote:Så stog det på beskrvning till min FG koppling. Men det var ju bra att du fick av den!Bjuggen wrote:Bra tips StefanS 500 R wrote:To dismount the clutch from the crankshaft remove the M6x35 countersunk screw, srew in the M6 headless pin and screw the M8 countersunk srew against it.Funkar tyvärr inte på denna då den inte har den större m8 gängan.. Hur som helst så fick jag loss skiten efter lite milt våld..
Snackade med Carbon-Dave nyss. Han trodde han kanske hade en gammal luring som inte funkade. Men med okej spjällaxel.wrep wrote:Byt axel och spjäll det brukar räcka fintBjuggen wrote: Plockade loss och gjorde rent och det visade sig vara en WT603. Spjällaxeln var dock rejält sliten..
Nån som har en bättre begagnad 603 eller 668 så är jag spekulantsällan som själva huset är för dåligt..