Köpte som sagt bilen i Mars i år av en snubbe i Maryland, USA. Bilen var inte av absolut senaste modell, men inte heller den äldsta. Den är körd med och får klassas som att vara i bra skick!
Med bilen ingick 4st relativt slitna Onroad-däck och 4st Gravel-däck (som skymtas på bilderna nedan).
Två Mitsubishi-karosser har jag till bilen, en röd/blå i halvbra skick samt en blå Redbull i nyskick. Redbull-karossen får bli finkarossen som får sitta på när bilen står i hyllan.
Har även en Ford Focus-kaross inlämnad för lackning hos Sammie. Färgtemat på den blir neon-grön (sansad sådan) med Kolfiber-tak mm.

Fler bilder:
http://www.orcl.se/rc/rally/
Augusti:
Har nu beställt en drös Bluespot-däck för banbruk så att man har ett lager inför framtiden.
Motorn i bilden kommer med stor trolighet att bli en standard Zenoah G290, den är ännu inte beställd.
Avgaspipan jag kommer att använda blir Pro-Pipen jag köpte från huSSe/Rico som tidigare satt i hans Rally X4.
För gas/broms och styrning kommer det att införskaffas 3st Hitec HS-5765 MG.
Stötdämparna läcker i dagsläget så dom kommer att gås igenom och renoveras i den mån det behövs. Även alu-gafflar kommer att åka på.
To be continued...
/John