Bygget påbörjat !!

LS offroadbanor runt om i Sverige
User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Burnout » 28 Mar 2011, 21:01

RC Maffian wrote:
Packo har som mål att de ska vara någorlunda klart i maj.
Därefter så ska de tillkomma mek.plats under tak. Ström till kompressor och belysning, grillplats och parkering.
Låter kanon och blir säker cool bana där :P

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mr_Rustler
Posts: 1792
Joined: 30 Oct 2009, 22:56
Location: Göteborg/Nygård

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Mr_Rustler » 28 Mar 2011, 22:23

Jäkligt nice!!! Hade varit Nice med en riktig Amerikansk Bana :rock2:

http://www.rctech.net/forum/attachments ... c00047.jpg
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mackan666
Posts: 902
Joined: 31 Oct 2009, 12:28
Location: Älmhult, smaulands stolthet

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Mackan666 » 29 Mar 2011, 05:45

Jag håller med Mr_Rustler America style skulle vara trevligt. :thumbsup:
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5

Comer
Posts: 263
Joined: 16 Jan 2011, 13:37
Phone Number: 0708366361
Location: Lomma

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Comer » 29 Mar 2011, 19:51

Ser verkligen fram emot denna bana. Heja er som orkar med allt jobb. :worship:
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2

Mackan666
Posts: 902
Joined: 31 Oct 2009, 12:28
Location: Älmhult, smaulands stolthet

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Mackan666 » 03 Apr 2011, 13:56

Kommer ni har kvar den gamla banan som ligger utanför Sölvesborg?
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5

RC Maffian
Posts: 469
Joined: 03 Aug 2010, 17:47
Phone Number: 0735063122
Location: Skara
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by RC Maffian » 03 Apr 2011, 14:11

Mackan666 wrote:Kommer ni har kvar den gamla banan som ligger utanför Sölvesborg?
Njae... den kommer att finnas kvar men den är inte lämplig att köra 1:5 på.
Det är ju en väldigt speciell mark där och efter nån timmes körning så är hela banan förstörd. Tyvärr så går det ju inte att reparera den marken så av den anledningen tycket vi den är bättre för 1:8 bilar. De förstör inte lika mycket.

Hela Vesan är ju gammal sjöbotten. På vissa ställen är inte marken mer än ca 40-50 cm tjock (om ens det) . Hoppar man på marken så gungar alltihop där.
När vi var där och flög en gång så satt vi och grillade på kvällen. En man satt på en stol och det ena stolsbenet sjönk rakt ner genom marken. När vi sen drog upp stolen så bubblade det upp svart gegga. :)
Det är inget bra underlag alls att bygga en riktig bana på.
/mvh
Jens

RC Maffian

RC Maffian
Posts: 469
Joined: 03 Aug 2010, 17:47
Phone Number: 0735063122
Location: Skara
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by RC Maffian » 03 Apr 2011, 14:13

Idag är det flera stycken som sliter med den nya banan. :thumbsup:
Tror de är 5 st.

De drar undan alla träden som fällts ner och allt ris som kapats av. Hoppas de har tagit några bilder för jag har inte varit där idag.
Hoppas de hinner plocka upp en del rötter också. :)
/mvh
Jens

RC Maffian

John
Posts: 861
Joined: 31 Oct 2009, 18:53

Re: Bygget påbörjat !!

Post by John » 03 Apr 2011, 14:59

Riktigt imponerande arbete. Det är ju inte "så bara" att rensa i den terrängen! Har ni klarat er undan från allt regn?

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Robban » 03 Apr 2011, 15:03

Hade jag bott närmare hade jag inställt mej för tjänstgöring!

RC Maffian
Posts: 469
Joined: 03 Aug 2010, 17:47
Phone Number: 0735063122
Location: Skara
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by RC Maffian » 03 Apr 2011, 15:14

John wrote:Riktigt imponerande arbete. Det är ju inte "så bara" att rensa i den terrängen! Har ni klarat er undan från allt regn?
Nä, jag vet. Det var stora träd de sågade ner... och MÅNGA! :) Han som körde hjullastaren kunde inte vara där hela dagen så jag vet inte hur mycket de har hunnit med.

Inget regn här :thumbsup: Fast de säger att det kommer senare ikväll.
/mvh
Jens

RC Maffian

RC Maffian
Posts: 469
Joined: 03 Aug 2010, 17:47
Phone Number: 0735063122
Location: Skara
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by RC Maffian » 03 Apr 2011, 15:17

Robban wrote:Hade jag bott närmare hade jag inställt mej för tjänstgöring!
Jag vet :thumbsup:
/mvh
Jens

RC Maffian

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Diesel » 03 Apr 2011, 17:11

Lite bilder nu när man har kommit hem....... Fy fyan vad man är slut i kroppen.

Bilderna läggs upp ur ca. samma vinkel . Första bilden är hur det såg ut när vi började och andra bilden är hur det ser ut nu idag.
Attachments
DSC00141.JPG
DSC00151.JPG
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Diesel » 03 Apr 2011, 17:13

samma sak här .... förr och nu.
Attachments
DSC00143.JPG
DSC00149.JPG
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Diesel » 03 Apr 2011, 17:14

.
Attachments
DSC00144.JPG
DSC00145.JPG
DSC00147.JPG
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Bygget påbörjat !!

Post by Dave » 03 Apr 2011, 18:32

Grymt jobbat !
Slit inte ihjäl er nu bara !!!

:worship:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests