Låter kanon och blir säker cool bana därRC Maffian wrote:
Packo har som mål att de ska vara någorlunda klart i maj.
Därefter så ska de tillkomma mek.plats under tak. Ström till kompressor och belysning, grillplats och parkering.
Bygget påbörjat !!
Re: Bygget påbörjat !!
- Mr_Rustler
- Posts: 1792
- Joined: 30 Oct 2009, 22:56
- Location: Göteborg/Nygård
Re: Bygget påbörjat !!
Jäkligt nice!!! Hade varit Nice med en riktig Amerikansk Bana
http://www.rctech.net/forum/attachments ... c00047.jpg
http://www.rctech.net/forum/attachments ... c00047.jpg
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Re: Bygget påbörjat !!
Jag håller med Mr_Rustler America style skulle vara trevligt. 
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Re: Bygget påbörjat !!
Ser verkligen fram emot denna bana. Heja er som orkar med allt jobb. 
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Re: Bygget påbörjat !!
Kommer ni har kvar den gamla banan som ligger utanför Sölvesborg?
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Kraken Vesla.5
MCD XR5
-
RC Maffian
- Posts: 469
- Joined: 03 Aug 2010, 17:47
- Phone Number: 0735063122
- Location: Skara
- Contact:
Re: Bygget påbörjat !!
Njae... den kommer att finnas kvar men den är inte lämplig att köra 1:5 på.Mackan666 wrote:Kommer ni har kvar den gamla banan som ligger utanför Sölvesborg?
Det är ju en väldigt speciell mark där och efter nån timmes körning så är hela banan förstörd. Tyvärr så går det ju inte att reparera den marken så av den anledningen tycket vi den är bättre för 1:8 bilar. De förstör inte lika mycket.
Hela Vesan är ju gammal sjöbotten. På vissa ställen är inte marken mer än ca 40-50 cm tjock (om ens det) . Hoppar man på marken så gungar alltihop där.
När vi var där och flög en gång så satt vi och grillade på kvällen. En man satt på en stol och det ena stolsbenet sjönk rakt ner genom marken. När vi sen drog upp stolen så bubblade det upp svart gegga.
Det är inget bra underlag alls att bygga en riktig bana på.
-
RC Maffian
- Posts: 469
- Joined: 03 Aug 2010, 17:47
- Phone Number: 0735063122
- Location: Skara
- Contact:
Re: Bygget påbörjat !!
Idag är det flera stycken som sliter med den nya banan.
Tror de är 5 st.
De drar undan alla träden som fällts ner och allt ris som kapats av. Hoppas de har tagit några bilder för jag har inte varit där idag.
Hoppas de hinner plocka upp en del rötter också.
Tror de är 5 st.
De drar undan alla träden som fällts ner och allt ris som kapats av. Hoppas de har tagit några bilder för jag har inte varit där idag.
Hoppas de hinner plocka upp en del rötter också.
Re: Bygget påbörjat !!
Riktigt imponerande arbete. Det är ju inte "så bara" att rensa i den terrängen! Har ni klarat er undan från allt regn?
Re: Bygget påbörjat !!
Hade jag bott närmare hade jag inställt mej för tjänstgöring!
-
RC Maffian
- Posts: 469
- Joined: 03 Aug 2010, 17:47
- Phone Number: 0735063122
- Location: Skara
- Contact:
Re: Bygget påbörjat !!
Nä, jag vet. Det var stora träd de sågade ner... och MÅNGA!John wrote:Riktigt imponerande arbete. Det är ju inte "så bara" att rensa i den terrängen! Har ni klarat er undan från allt regn?
Inget regn här
-
RC Maffian
- Posts: 469
- Joined: 03 Aug 2010, 17:47
- Phone Number: 0735063122
- Location: Skara
- Contact:
Re: Bygget påbörjat !!
Jag vetRobban wrote:Hade jag bott närmare hade jag inställt mej för tjänstgöring!
Re: Bygget påbörjat !!
Lite bilder nu när man har kommit hem....... Fy fyan vad man är slut i kroppen.
Bilderna läggs upp ur ca. samma vinkel . Första bilden är hur det såg ut när vi började och andra bilden är hur det ser ut nu idag.
Bilderna läggs upp ur ca. samma vinkel . Första bilden är hur det såg ut när vi började och andra bilden är hur det ser ut nu idag.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
Re: Bygget påbörjat !!
samma sak här .... förr och nu.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Bygget påbörjat !!
Grymt jobbat !
Slit inte ihjäl er nu bara !!!

Slit inte ihjäl er nu bara !!!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests





