Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Diskussioner om Tävlingar och Mästerskap
User avatar
Lusse
Posts: 9360
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Lusse » 02 May 2015, 22:02

Det finns film klipp på fase book . men inte här.
Last edited by Lusse on 06 May 2015, 22:54, edited 1 time in total.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Lusse
Posts: 9360
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Lusse » 02 May 2015, 22:12

Skit i fase book, lägg upp filmerna här....... :curse:
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Hydra
Posts: 45
Joined: 21 Sep 2014, 12:52
Phone Number: 0702506356
Location: Rimforsa

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Hydra » 02 May 2015, 22:17

Vill ge Dave och Vahla en stor eloge för en fantastiskt bra och rolig tävlingsdag! :rock:

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Malte » 02 May 2015, 22:23

Ja, riktigt stor eloge till teamet bakom denna lyckade deltävling! :worship:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11652
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Dave » 02 May 2015, 22:26

Dagen börjde med ren ångest när man vaknar och tittar ut.
Snöslask!
:curse:
Såå typiskt liksom!
Nu skulle vi ju ha kul, och så är det helt plöstligt vinter igen!

Nåja, iväg till banan och förbereda så gott det gick i ovädret.
Hällregn blandat med snöslask och 2 grader varmt var ju inte vad man hade önskat....

Förberedelserna rullade på, anmälningarna klarades av snabbt och enkelt, och vi var igång!
Och det var uppehåll!
Vi fick mulet väder och kallt, men ingen mer nederbörd!
Blött grus och en massa galningar beväpnade med varsin LS bil gör livet värt att leva!
:lol2:
Upplägget med racen och blandningen blev väldigt bra, mycket bättre än vad jag tror nån av oss hade vågat hoppats på!
Tyvärr rasade det en hög med 4wd bilar vilket gjorde att vi fick improvisera ihop de sista racen, men överlag funkade det bra!
Ju längre dagen gick, desto bättre blev vädret!
När de två sista racen avgjordes i solsken var lyckan total!

Stort tack till alla deltagare och medhjälpare!
Utan er hade det här inte blivit så bra!
:worship:

Riktigt kul att se så många olika bilar och körstilar på banan!
Måste få inflika att Morgans MCD RRV5 gick löjligt bra på banan, och han rattade den i åttor runt de flesta konkurrenterna idag! Bra jobbat och kanonbra bil!
:thumbsup:

Det delades ut priser i form av t-shirts för "dagens krasch", "dagens raket" och "dagens försök"
Dagens krasch stod Fredlund för. Eller rättare sagt stod han för top 3 på egen hand.
Dagens raket utsågs Lali till. Med sin helt original Losi 5ive var han en bland få som gav Morgan en riktig fight idag! Bra jobbat!
Dagens försök stod FGracer för, när han efter ett diffras åkte till Skara för att hämta delar, för att direkt skrota sin FG igen när den väl var ihop. Lider med dig idag! :hammer:

Morgan vann 4 av 5 heat, och blev bara 2 minuter från målgång stående med haveri pga av en skruv som gängat ur sig.
Han räddade dock förstaplatsen med bara en enda poäng tillgodo på tvåan, och tog hem vinsten i 4wd!

Undertecknad lyckades med en obeskrivligt stor mängd tur, och en bil som nästan körde sig själv knipa alla mina 5 heat och den första 2wd tävlingen i cupen!

Så många duktiga förare och många nya ansikten gör att man blir alldeles varm i själen av uppslutningen till den här dårskapen.....
Riktigt kul att träffa alla, och det här är startskottet vi länge väntat på!
Nu hoppas vi att resten av cupen blir lika bra!

Återigen, stort tack till alla som på ett eller annat sätt bidragit till denna fantastiska dag!
Utan er hjälp hade detta inte hänt!
:worship: :worship: :worship:

User avatar
fredlund
Posts: 335
Joined: 08 May 2014, 19:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by fredlund » 02 May 2015, 22:36

Nu är man hemkommen!
Vilken dag! Massor av nya ansikten och har haft skitskoj.

Var nära på att ge upp ett tag med krånglande EL i bilen blev övertalad att köra några omgångar till.
Ångrar absolut inte att jag körde sista racet, det bjöds på både trädfällning och fullgas in i staketet. Skyller på mitt trasiga styrservo ;) :hmm: :lol:
Losi 5ive-T 32cc
http://www.largescale.nu

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Johan-S » 03 May 2015, 06:51

Grattis till en lyckad start på cupen! :D
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar


User avatar
Wahla
Sponsor
Posts: 414
Joined: 26 Oct 2013, 18:54
Phone Number: 0730840057
Location: Linköping

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Wahla » 03 May 2015, 09:30

Stämmer in i Davids(och alla andras) inlägg - detta blev så i skogen roligt! Banan var verkligen i toppskick(med tanke på att 27(mer eller mindre) bilar hade snurrat ca13varv varje 1,5h = 351varv!) hela dagen och gav oss perfekta förutsättningar - ett stort tack till traktorföraren och övriga som la tid där också!

Glöm inte bort att posta alla era bilder/filmer här på rcbash - för alla deltagare vill se sin bil "in action"! Under den allmäna fliken finns trådar för varje bana avsedda för det :)

Alla arbetstimmar som lagts i vinter för att få till detta gav payoff igår! Vi har fått feedback under dagen och har självklart upptäckt saker som kan göras lite annorlunda - o det är bara bra!

Nu laddar vi, med ett stort leende, inför Vimmerbys deltävling 23/5!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11652
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Dave » 06 May 2015, 21:31

Vi skulle gärna vilja ha lite mer feedback här på hur tävlingen avlöpte i lördags!
Både ris och ros såklart!
:thumbsup:

User avatar
ers
Posts: 352
Joined: 06 Jul 2014, 17:14
Location: Vänersborg
Contact:

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by ers » 07 May 2015, 18:18

Jag har några synpunkter eller feedback på min upplevelse som baseras på hur vi gjorde i 1:8 OR.

1. Förbjud körning i depån. Provkörning får bara ske på anvisad plats. Kan bli väldigt dumt om en bil skenar.

2. Inför poängsystem även för kurvvakterna där man får avdrag om man inte ställer sig där efter att man kört alt. löser en ersättare om man behöver skruva.

3. Markera med tex 1-6 på de platser som man skall stå som kurvvakt. Man kan även dela ut vart resp förare skall stå och när precis som ni gjorde med körschemat.

Det är det jag kommer på sådär direkt

Summa summarum så var det iaf förbannat kul att köra och träffa alla.
Mvh Anders

4WD

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11652
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by Dave » 07 May 2015, 18:43

ers wrote: 1. Förbjud körning i depån. Provkörning får bara ske på anvisad plats. Kan bli väldigt dumt om en bil skenar.
Helt klart respektlöst och skall inte förekomma.
Det får jag som arrangör ta på mig att inte ha sett upp med!
ers wrote: 2. Inför poängsystem även för kurvvakterna där man får avdrag om man inte ställer sig där efter att man kört alt. löser en ersättare om man behöver skruva.
3. Markera med tex 1-6 på de platser som man skall stå som kurvvakt. Man kan även dela ut vart resp förare skall stå och när precis som ni gjorde med körschemat.
Mycket bra idé!
Kanske skulle man kunna använda senaste heatets resultat som placering ute på banan.
Då ser man direkt vem som saknas som bilvändare!
:thumbsup:

User avatar
fredlund
Posts: 335
Joined: 08 May 2014, 19:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by fredlund » 08 May 2015, 13:05

jag tycker det borde vara fler antal bilar i varje race, dels på grund av att det tar väldigt lång tid att köra som det är nu men även att det blir roligare race om det är t.ex 7 bilar istället för 4-5.

Då kan man ju snabbt och enkelt beta av tävlingarna för att sedan kunna få mer fri körning.
känns som att nu senast så orkade ingen köra någon fri körning eftersom klockan blev så sent.
Losi 5ive-T 32cc
http://www.largescale.nu

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by S 500 R » 08 May 2015, 15:19

fredlund wrote:jag tycker det borde vara fler antal bilar i varje race, dels på grund av att det tar väldigt lång tid att köra som det är nu men även att det blir roligare race om det är t.ex 7 bilar istället för 4-5.

Då kan man ju snabbt och enkelt beta av tävlingarna för att sedan kunna få mer fri körning.
känns som att nu senast så orkade ingen köra någon fri körning eftersom klockan blev så sent.
Lördagen är ju till för att köra race. Så det viktigaste är att man har utrymme och utföra tävlingen på ett bra sätt. Så öka bilantalet är nog ingen bra ide. Är man sugen på att mest köra frikörning så är det ju söndagen som gäller.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
ers
Posts: 352
Joined: 06 Jul 2014, 17:14
Location: Vänersborg
Contact:

Cup-15 Deltävling 1 av 6 - Tunarp Bashland 2/5

Post by ers » 08 May 2015, 18:45

Tyckte dock det var bra att ni slog ihop det lite med 4wd sist. Är inne lite på samma som Kalle med fler bilar i varje race men mest för att man skall slippa köra själv utan att jaga/bli jagad.

Att köra 2-3st i 10min blir liksom inte kul.

Man kanske borde sträva efter att alla race skall vara fulla i största möjliga utsträckning? Hur är en annan sak...

Man hade kunnat om man kunde lösa räkningen köra antal varv på 10min istället för placering. Det kanske kräver transpondrar jag vet inte.

Är det en dyr investering med mätutrustningen tro?
Mvh Anders

4WD

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests