FALUGA 140 FSR-O PRO MOD 27,2
Re: FALUGA 140 FSR-O PRO MOD 27,2
Riktigt grymt! 
Burnout wrote:Riktigt grymt!
huginen wrote:riktigt nice
tackar
Blir ju bra det där!
nu ska jag bara lyckas få till fönster rutan i samma väv och hoppas på att att jag kan börja måla båten till helgen
fick min air brush i går så nu ska jag köpa en slag till kompressorn o lite färg och glasfiber spackel så till helgen hoppas jag att jag kan börja måla den
sådär slang inköpt
var även och köpte en flaska med faskolor fasfluorescent green kan ju bara säga jävlar vad grön den var funderar på blanda till den så inte båten ser ut att läcka uran

var även och köpte en flaska med faskolor fasfluorescent green kan ju bara säga jävlar vad grön den var funderar på blanda till den så inte båten ser ut att läcka uran

Last edited by jebogren on 02 Nov 2011, 06:51, edited 1 time in total.
den är kanske inte helt fel flames på denna bilen är målad med den färgen ska test måla lite i morgon
hur är lättaste sättet att göra rent sprutan ?
hur är lättaste sättet att göra rent sprutan ?
Enklast är med Faskleaner & lite tålamod.
Om du har överliggande kopp så häll ur färgen , täpp för sprutans munstycke med fingret & spruta samtidigt lite försiktigt med sprutan så du trycker tillbaka färgen från sprutan till koppen
( OBS!! var försiktig då det kan komma en riktig kaskad om man inte är försiktig...)
, torka sedan ur koppen med papper & fyll sedan i lite kleaner i koppen & spruta lite så det spolar munstycket & nålen en aning. Ta återigen fingret & blockera sprutan så du trycker tillbaks den färgblandade kleaner´n till koppen...Upprepa flera ggr & häll sedan ut blandningen & vid behov upprepa med ren faskleaner igen..
Demontera sedan sprutan för att göra rent den ordentligt ( om du inte ska lacka mer med annan kulör)..
Om du har överliggande kopp så häll ur färgen , täpp för sprutans munstycke med fingret & spruta samtidigt lite försiktigt med sprutan så du trycker tillbaka färgen från sprutan till koppen
( OBS!! var försiktig då det kan komma en riktig kaskad om man inte är försiktig...)
, torka sedan ur koppen med papper & fyll sedan i lite kleaner i koppen & spruta lite så det spolar munstycket & nålen en aning. Ta återigen fingret & blockera sprutan så du trycker tillbaks den färgblandade kleaner´n till koppen...Upprepa flera ggr & häll sedan ut blandningen & vid behov upprepa med ren faskleaner igen..
Demontera sedan sprutan för att göra rent den ordentligt ( om du inte ska lacka mer med annan kulör)..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
super tack så mycketMats B wrote:Enklast är med Faskleaner & lite tålamod.
det går lika bra att rengöra sprutan med ljummet vatten
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
idag fick jag mina 2 st nya easy dragsstarter det var på tiden tog 1 månad men nu har man 2 extra
har börjat spacklat båten kommer slipa den idag och börja maskera upp den idag och så ska jag prov måla så man får se så allt funkar och ser bra ut
jag är även klar med rutan i väv blev riktigt bra kan fixa bild i kväll
Hur blev det med bilder?......
fixar nu