Stötdämpare

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
mnemonic
Posts: 24
Joined: 19 Aug 2012, 17:56
Phone Number: 0707147205
Location: Borlänge

Re: Stötdämpare

Post by mnemonic » 17 May 2014, 22:06

Dave wrote:Problemet med dämparna på HPI Bajan börjar ju med att det bygger på att de inte är fyllda med olja helt från början. Oljan skummar sig och ändrar egenskaper efter en längre lite hårdare körning.
Jag såg en billig mod till dämparna som kan hjälpa en hel del. Istället för dyra rezzare (eller vad dom kallas)
Kronop wrote:Funderar om jag skulle försöka testa nåt med IRC dämparna jag köpte av Malte... hur tiden ska räcka till vet jag inte.
Det skulle vara coolt om Öhlins tog fram dämpare till baja. Det finns ju Öhlins dämpare till nästan allt annat :thumbup:
Kan tänka mig att dom blir ruskigt dyra.
@Kronop, Fixar du något med IRC dämparna så kanske det finns en marknad... Jag är helt klart intresserad i alla fall.
In the moment when I truly understand my opponent, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11644
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Stötdämpare

Post by Dave » 17 May 2014, 22:19

mnemonic wrote: Jag såg en billig mod till dämparna som kan hjälpa en hel del. Istället för dyra rezzare (eller vad dom kallas)
Den modden hjälper bara till att se till att man får rätt mängd olja i dämparen.
Den hjälper tyvärr inte till att hålla luftbubblorna borta eller att oljan skummar sig.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests