Tvätta motor/elektronik lådan

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
KennethL
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2014, 05:05
Location: Söderhamn

Tvätta motor/elektronik lådan

Post by KennethL » 30 Mar 2014, 04:06

Tjena!

Tog min 5ive-T till en gammal crossbana här i närheten, det är det enda stället jag kan komma på där jag kan köra utan att störa någon - nackdelen är väl att den just nu är ganska blöt och lerig på vissa ställen då det är jord och bark överallt.

Hur som helst, lyckades köra en halv tank innan en skruv till pipan lossnade, först då tog jag mig en titt inuti bilen och såg att det var fan i mig mer lera i bilen än på banan haha.

Hur gör ni när ni ska göra ren motorn och elektronik lådan i era?
Går det att göra det under vattenkranen om man täpper igen förgasaren och pipan eller är det borste som gäller?

Image

Image

Image
Losi 5ive-T och Axial Wraith

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Lusse
Posts: 9358
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Tvätta motor/elektronik lådan

Post by Lusse » 30 Mar 2014, 09:06

Hej där ,och välkommen hit.Hur man tvättar bilen är upp till var o en.En del sköljer av bilen en del plock ner bilen och gör rent. Skälv så borstar jag av det mesta och sen är det bra.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

KennethL
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2014, 05:05
Location: Söderhamn

Re: Tvätta motor/elektronik lådan

Post by KennethL » 30 Mar 2014, 17:45

Jag skruvar alltid ur motorn och elektroniken men det börjar bli en ganska jobbig process att göra det varje gång man har varit ute och kört och det blir ju inte bättre av att 2 av 4 skruvar till motorfästena har blivit rund så jag fått tagit dremeln och kapa ett snitt i dom så en vanlig mejsel funkar istället för insex nyckeln! :)

Men har fått lite idéer iaf, det får bli tryckluft direkt efter nästa körning!
Losi 5ive-T och Axial Wraith

User avatar
Andren
Posts: 398
Joined: 27 Jan 2013, 19:33
Phone Number: 0766120140
Location: Torslanda//GBG

Re: Tvätta motor/elektronik lådan

Post by Andren » 30 Mar 2014, 18:57

Annars är http://rc-car-online.de/shop/en/product ... ive-t.html sådana en bra investering håller det mesta ute ur bilen :thumbup:
Losi 71cc Rcmax
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja

KennethL
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2014, 05:05
Location: Söderhamn

Re: Tvätta motor/elektronik lådan

Post by KennethL » 30 Mar 2014, 19:28

Andren wrote:Annars är http://rc-car-online.de/shop/en/product ... ive-t.html sådana en bra investering håller det mesta ute ur bilen :thumbup:
Ah, vad typiskt!! :doh:
Jag har letat efter något liknande men beställde Bartalones cage panels och dom ser ju inte ut att täcka lika bra som de där gör. Får väl vänta tills jag har grejerna och prova, funkar det inte bra så blir det att lägga en ny beställning.

Är mycket grejer man vill ha! :)
Losi 5ive-T och Axial Wraith

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests