Hur länge finns det delar?

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Hur länge finns det delar?

Post by sideburn80 » 07 Jan 2010, 18:37

Ja som som rubriken lyder. Nu är det ju svårt att säga för dagens modeller. Men ni som hållt på med ls ett tag vet hur länge det har funnits åt dom gamla modellerna. Har läst några trådar tidigare om att ägarna troligen inte kunde få tag på delar för att bilarna var så pass gamla.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur länge finns det delar?

Post by waqr » 07 Jan 2010, 19:07

Nu har jag inte haft LS bilar så länge men när jag köpte en begagnad FG Ecoline som var ett antal år så fanns det fortfarande delar att köpa så hos de etablerade märkena (läs FG, HPI osv) så är det säkert inga problem under ett antal år framöver.
Letar Baja 5B

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Hur länge finns det delar?

Post by sideburn80 » 07 Jan 2010, 19:17

waqr wrote:Nu har jag inte haft LS bilar så länge men när jag köpte en begagnad FG Ecoline som var ett antal år så fanns det fortfarande delar att köpa så hos de etablerade märkena (läs FG, HPI osv) så är det säkert inga problem under ett antal år framöver.
Okej, jag tänkte om man köper en ny bil och i samma veva tar dom bort den modellen. Så jag tänkte om delarna försvinner näst intill lika fort, men det gör det inte då?
Vore ju tråkigt om man lägger ner en massa pengar på en bil under ett par år och sen kan man inte köra för man kan inte laga den pga brist av nya delar, så det bara att slänga en bil man lagt ner en mindre förmögenhet på.

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur länge finns det delar?

Post by waqr » 07 Jan 2010, 20:32

sideburn80 wrote:
Okej, jag tänkte om man köper en ny bil och i samma veva tar dom bort den modellen. Så jag tänkte om delarna försvinner näst intill lika fort, men det gör det inte då?
Jag är absolut ingen expert på det här området men vad gäller FG Ecoline så har det ju funnits delar till den under massor av år så håller du sig till de vanliga märkena är det förmodligen ingen fara. Jag menar om ett märke säljer massor av en modell så är de ju dumma om de inte tillhadahåller reservdelar under en lång tid framöver då detta är det som ger pengarna till företaget.

Men säker kan man ju aldrig vara :roll:
Letar Baja 5B

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Hur länge finns det delar?

Post by sideburn80 » 07 Jan 2010, 23:25

waqr wrote: Jag är absolut ingen expert på det här området men vad gäller FG Ecoline så har det ju funnits delar till den under massor av år så håller du sig till de vanliga märkena är det förmodligen ingen fara. Jag menar om ett märke säljer massor av en modell så är de ju dumma om de inte tillhadahåller reservdelar under en lång tid framöver då detta är det som ger pengarna till företaget.

Men säker kan man ju aldrig vara :roll:
Jo, allt du skriver verkar ju vettigt, men det var någon som skrev i någon tråd om att en grabb med en äldre MCD monster-truck skulle nog få det svårt med delar för att den var så pass gammal.
Och MCD är väl rätt känt om jag förstått saken rätt.

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur länge finns det delar?

Post by waqr » 07 Jan 2010, 23:29

Borde finnas några på forumet som hållt på med LS länge som kan svara på detta med tillgången på reservdelar till äldre bilar tycker jag :roll:
Letar Baja 5B

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Hur länge finns det delar?

Post by sideburn80 » 07 Jan 2010, 23:36

Jo, det är väl kanske inte livs-viktigt men tanken slog mig tidigare, och tänkte att det kan ju inte göra någon illa om jag frågar. :?

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur länge finns det delar?

Post by waqr » 08 Jan 2010, 07:13

sideburn80 wrote:Jo, det är väl kanske inte livs-viktigt men tanken slog mig tidigare, och tänkte att det kan ju inte göra någon illa om jag frågar. :?
Hehe...nej det får vi verkligen inte hoppas att du gör :lol: Jag tycker också det är en relevant fråga speciellt nu när det kommer nya modeller hela tiden.
Letar Baja 5B

User avatar
Speedup
Posts: 522
Joined: 20 Apr 2010, 20:45
Phone Number: 0768000221
Location: Nässjö

Re: Hur länge finns det delar?

Post by Speedup » 11 Jul 2014, 02:28

Tja.. verkar som ja väcker en gammal tråd :) men FG TR-4 4WD RTR trygge kommer de finnas delar till den ett tag framöver??
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests