MMR Mondays

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
waqr
Phone Number: 0709998877

Re: MMR Mondays

Post by waqr » 24 Sep 2010, 19:23

Hur kollar man hur många poäng man har :hmm:
Letar Baja 5B

Sponsor

Sponsor

J.A racing

Post by J.A racing » 24 Sep 2010, 19:26

waqr wrote:Hur kollar man hur många poäng man har :hmm:
Lägg nått i korgen och gå vidare, men klicka inte för långt bara :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 24 Sep 2010, 20:06

Jag måste säga att det är kul om MMR har kommit tillbaka om man säger så!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 24 Sep 2010, 20:28

Jag med ..Tycker så...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Söjje

Post by Söjje » 29 Sep 2010, 21:46

Efter en massa mail till MMR så fick jag äntligen svar... han hadde inte fått några mail från mig...?
Konstigt när jag alltid använt samma adress. :hmm:
Jag ifrågasatte varför jag inte fått prylarna som jag faktiskt betalat för,och varför det dröjer så.
Han sa att han var ledsen över det hela, men han erkände att dom har problem med leveranser... hur svårt kan det vara?
Ta Kullagergrossisten tex, har beställt ett 20 tal gånger där ifrån i sommar o det har aldrig tagit mer än max två dar att få grejerna o han har alltid sakerna hemma, det är service det!

Han erbjöd även att ge mig 10% på nästa order. :hmm: Vilken nästa order? Jag kommer inte slösa tid på MMR mer
Det är som med hantverkare, pengar vill dom ha men att leverera det är inte så viktigt eller?
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 30 Sep 2010, 19:36

Beställde en omgång FLM drivkoppar för 2 veckor sedan. Fick nästan omgående ett mail att de var slut och skulle komma om 4-5 dagar. Tänkte att nu börjar det med undanflykter och bortförklaringar. Idag kom ett paket med mina drivkoppar. Man ska kanske inte dra förhastade slutsatser.. Nöjd med denna affären i alla fall :thumbsup:
Billös expertkommentator..

J.A racing

Post by J.A racing » 30 Sep 2010, 19:39

Söjje wrote:Efter en massa mail till MMR så fick jag äntligen svar... han hadde inte fått några mail från mig...?
Konstigt när jag alltid använt samma adress. :hmm:
Jag ifrågasatte varför jag inte fått prylarna som jag faktiskt betalat för,och varför det dröjer så.
Han sa att han var ledsen över det hela, men han erkände att dom har problem med leveranser... hur svårt kan det vara?
Ta Kullagergrossisten tex, har beställt ett 20 tal gånger där ifrån i sommar o det har aldrig tagit mer än max två dar att få grejerna o han har alltid sakerna hemma, det är service det!

Han erbjöd även att ge mig 10% på nästa order. :hmm: Vilken nästa order? Jag kommer inte slösa tid på MMR mer
Det är som med hantverkare, pengar vill dom ha men att leverera det är inte så viktigt eller?
10% på nästa order de är ju bra, men vad säger dom om det du redan beställt då men inte fått? Ska dom skicka grejerna eller vad händer?

Söjje

Post by Söjje » 03 Oct 2010, 12:56

Han menar att det servot jag beställt är "backorder" eller restat antar jag från hans leverantör, men ska komma senare i veckan så skickar han det då. ja det blir nog bra.
Men det konstiga är att när jag satt o beställde så fanns det nio kvar i lager, jag beställer bara om det står att det finns annars kan man lika gärna åka till månen o handla prylarna det är mer troligt att det går fortare!
Men visst det kan ju ha ändrats snabbt från det att jag la grejorna i korgen tills jag checkade ut i kassan, det tog ju flera sekunder så det kan ju ha varit en hel drös med folk o köpt precis innan mig.

Min teori till deras strul är att dom ligger alldeles åt he/*&vete för tight med leveranser från deras leverantörer eftersom dom inte vill ligga med för stora kostsamma lager, och det vet man ju att det sällan hålls tider från grossister med leveranser till butiker. Ordet restnoterat är alldeles för vanligt innom denna hobby tycker jag!
Så dom kan inte skicka alla beställningar som det är tänkt, det är väl därför en del får grejerna snabbt o smidigt medans andra får vänta o våndas. Det beror på slump/tur eller otur om man ska få grejerna inom rimlig tid.
Men om dom nu har problem, varför inte säga det då istället för att inte svara alls eller komma med tama ursäkter!
När jag beställde min Baja av Andreas på SwedRc så blev det fel, HPI skickade till fel adress, o innan jag tog kontakt med SwedRc så ringde han o talade om hur det låg till o han skickade med extra drivknuts axelboots som plåster, så ska det gå till, då behåller man sin kund o inte som MMR för dom har defintift förlorat en kund.
Och dom där 10% kan han stoppa där solen sällan skiner, o hur vet jag att han kommer ihåg att dra av det på nästa order?
Han hittar nog på någon lam historia då med.
Men ni som har förtroende för MMR fortsätt gärna, men jag gör det inte!
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 03 Oct 2010, 14:59

hær ær e bra slogan!
we ship worldwide, but not to sweden :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Oct 2010, 15:07

huSSe wrote:hær ær e bra slogan!
we ship worldwide, but not to sweden :thumbsup:
:lol: :lol: :mrgreen: Den var bra Husse men vissa kunder värnar dom om, de är skillnad på folk & folk. :rock:

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 03 Oct 2010, 18:51

jo, men fattar inte varfør dom gør det?
alla kunder ær ju lika mye værda tycker jag.
så skulle jag tycka om jag hade en egen firma.
nøjda kunder kan man aldrig få før många av.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Oct 2010, 18:59

Nej självklart är det jätte konstigt, men jag har beställt 7 gånger där ifrån och alltid fått grejerna på en dryg vecka. Och en enda gång så hade dom inte en av grejerna som jag ville ha, de var för övrigt TR HD kopplingen. Den kom efter typ 3 veckor pga att alla hade gått till Duntoberfest så Turtle hann inte med. :thumbsup:

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 27 Nov 2010, 11:15

Är det någon som har varit inne på MMR's hemsida nyligen ? Jag kan inte koma in där just nu. Är det nån som vet nått?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Jimmy

Post by Jimmy » 27 Nov 2010, 11:25

Lusse wrote:Är det någon som har varit inne på MMR's hemsida nyligen ? Jag kan inte koma in där just nu. Är det nån som vet nått?
Jag kommer in på Mmr :thumbsup:
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 27 Nov 2010, 11:42

Jag har prata en del med Gareth och han sa att dom håller på att göra om hemsidan! Kan bero på det!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Post Reply