Jag har sett att bland annat Lusse gjort egna strumpor och tycker det vore onödigt att uppfinna hjulet igen. Jag undrar helt enkelt om någon har några bra mått? (Längd och bredd så att man får i rätt storlek) Vad för söm har ni använt?
Svart lycra är inhandlad, syntettråd och symaskinen är redo.
Sy strumpor till stötdämpare
Re: Sy strumpor till stötdämpare
Längden får du skälv mäta fram, hur långa du vill ha dom ... Om du viker tyget och mäter 3,5cm där skall sömnen vara. Sen finns det en sömn som är till resår gummi , som du syr med..Klipp inte bort för mycket för då går det inte att sy.(det heter nåt ,men jag vet inte vad,sy mån eller nåt kan det vara.)vänd ut å in på strumpan och det är klart.Vill du ha en del färger att välja på så använd baddräkts tyg, och så slipper du att kant sy...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tack Lusse!
Drar du tyget runt fjädern och lägger den i kläm mellan övre stoppskruven och nedre fjäderhållaren? Hur mycket mer tyg än fjädern är lång är lagom?
Sömnsmån är nog det du menar, ok. Jag lämnar lite där också!
Det är baddräktstyg jag köpt även kallat lycra.
Drar du tyget runt fjädern och lägger den i kläm mellan övre stoppskruven och nedre fjäderhållaren? Hur mycket mer tyg än fjädern är lång är lagom?
Ca:1cm på varje sida blir lagom.( Det där med tyget viste jag inte.Nu har jag lärt mig nått nytt igen .)Theo wrote:Tack Lusse!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S